Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: نفرات راه یافته از استان کردستان به دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان مشخص شدند. ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان در مردادماه جاری خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران از 22 مردادماه تا 18 شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی محلی برای شناسایی موسیقی‌دانان جوان است، گفت: براساس اعلام تارنمای جشنواره موسیقی جوان، بیش از یکهزار و 600 اثر از کل کشور در سه بخش موسیقی ردیف دستگاهی، کلاسیک و نواحی جهت رقابت به دبیرخانه این جشنواره ارایه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: پس از داوری آثار ارسالی توسط داوران مطرح کشور، بیش از 600 اثر به‌عنوان آثار برگزیده جهت حضور در مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شده و از این تعداد 340 هنرمند در بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک و 265 هنرمند در حوزه موسیقی نواحی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان‌های تهران و اصفهان با بیشترین اثر پذیرفته شده در جایگاه‌های اول و دوم این جشنواره قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: استان کردستان نیز با 16 نماینده در رتبه چهارم جدول و بالاتر از استان‌هایی چون آذربایجان شرقی، مازندران و فارس قرار گرفته است.

قلعه‌شاخانی افزود: کارن احمدی در بخش حفظ کل ردیف، ساسان زندکریمی در بخش ویژه موسیقی دستگاهی، فرداد سعیدی در بخش تار گروه سنی الف 2، کارن احمدی، آروین صیدی و آروین زندکریمی در بخش ساز سنتور گروه سنی الف 1، فردین محمدی‌نژاد در بخش ساز سنتور گروه سنی الف 2، آرین محمدی در بخش ساز تنبک گروه سنی الف 2، ماردین نیچی در بخش ساز گیتار گروه سنی الف، آران حسن‌زاده و محمد مرادی در بخش ساز دف گروه سنی الف، سعید فرزانگان در بخش ساز دف گروه سنی ب، آرمین حسن‌نژاد، فرید زندی، امیرمحمد شریفی و عرفان مرادی در بخش ساز دف گروه سنی نفراتی هستند که به مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان راه یافته‌اند.

وی اظهار کرد: پارسا احمدزاده در بخش ساز نرمه‌نای کوردی گروه سنی الف، فواد استاد قادری برده زرد در بخش آواز کردی گروه سنی الف، جبریئل تخت فیروزه در بخش آواز کردی گروه سنی ج، پارسا احمدزاده، کیانوش شهسواری و آلان فاروقی در بخش ضرب کردی گروه سنی الف، محراب قیطاسی در بخش ضرب کردی گروه سنی ب، آلان فاروقی در بخش دُهُل کردی گروه سنی الف، محراب قیطاسی در بخش دُهُل کردی گروه سنی ب، پارسا احمدزاده در بخش ساز دوزله گروه سنی الف، فرهاد سلیمانی در بخش ساز دوزله گروه سنی ج، پارسا احمدزاده در بخش سُرنا کردی گروه سنی الف، محراب قیطاسی در بخش ساز سُرنا کردی گروه سنی ب از دیگر نفراتی هستند که به مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان راه یافته‌اند و در بخش پایانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: هنرمندان نوجوان و جوان موسیقی کشور با راه‌یابی به مرحله نهایی در روزهای برگزاری این جشنواره در حضور هیئت داوران به اجرا خواهند پرداخت.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شب گذشته پیکر خون‌آلود جوانی حدود ۳۷ ساله به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود، اما معاینات اولیه پزشکان نشان داد که جوان مذکور علائم حیاتی ندارد و بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان باخته است.

بیشتر بخوانید: ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر

کادر درمانی بلافاصله ماجرا را به عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان اطلاع دادند و لحظاتی بعد قاضی ویژه قتل عمد مشهد در جریان جنایت مسلحانه قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی دکتر صادق صفری که احتمال می‌داد انتقال‌دهندگان مجروح به مرکز درمانی نقشی در وقوع حادثه داشته باشند، بی‌درنگ دستور بازداشت افراد مظنون را تلفنی صادر کرد و سپس برای انجام تحقیقات میدانی عازم بیمارستان شد.

دقایقی بعد، با حضور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب در مرکز درمانی، مشخص شد ضارب برادر مقتول و جوان ۳۱ ساله‌ای است که مجروح را به مرکز درمانی رسانده بود و قبل از آنکه در جریان مرگ برادر بزرگ‌ترش قرار گیرد، با دستور تلفنی مقام قضایی توسط نیروهای کلانتری قاسم‌آباد بازداشت شده بود.

طولی نکشید که با کشف ده‌ها میلیارد چک خون‌آلود در جیب مقتول، بررسی‌های تخصصی آغاز و سلاح ضارب نیز کشف شد.

در همین حال شب گذشته قاضی دکتر صفری با تایید دستگیری ضارب مسلح در مرکز درمانی گفت: بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.

وی افزود: تحقیقات پلیسی توسط گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228982 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد