Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی برای نصب یونیت‌های خورشیدی در شرق اصفهان شناسایی و بازدید فنی شده و از فردا نصب یونیت ها در این واحدها آغاز می‌شود که برای هر خانه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهارکرد: سال آبی جاری به دلایل مختلف از جمله خشکسالی پی در پی و کاهش بارش ها سالی استثنایی بوده است به طوری که میانگین بارش ها از میانگین میزان کمترین بارش های ماهانه در ۴۰ سال گذشته نیز کمتر بوده و امسال به میزان یک دوم سال گذشته بارش گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان بحرانی ترین مسئله ی استان را موضوع آب خواند و افزود: این مشکل نه تنها در امسال بلکه در دو دهه اخیر خود را نشان داده است به طوری که در ۵۰ سال گذشته میزان ورودی زاینده روز از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب به تدریج کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه با این روند نمی توان انتظار معجزه داشت، اظهارداشت: مطمئنا این روند نزولی ادامه خواهد داشت و باید تدابیر لازم برای ده سال آینده از امروز بکارگرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیران استان در کنترل شرایط، اظهارداشت: میزان خسارات و خشکسالی و ... به حدی است که بیش از توان مدیران و منابع و اعتبارات می باشد که نارضایتی مردم و کشاورزان را در پی داشته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به کشاورزان اطمینان داده شد که در هر صورت آب به باغات خواهد رسید، تصریح کرد: کشاورزان به قول مدیران اعتماد کردند و در این راستا شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان تلاش های زیادی را به انجام رساندندکه در نهایت آب شرب شهرستان های مسیر از منابع دیگر تامین و چاه های آب شرب شهرستان ها در اختیار باغات قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش قیمت تانکرهای حمل آب، افزود: اگر مردم به یکدیگر رحم نکنند مورد رحم خداوند هم قرار نخواهند گرفت و با متخلفان در این زمینه برخورد لازم صورت گرفت.

مهرعلیزداده با بیان اینکه خشکی باغات زحمات ۴۰ ساله باغداران و تنها سرمایه آن ها را نابود خواهد کرد، افزود: با پیشنهادی که به مرکز و شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود ارسال گردید، امیدواریم با فراهم کردن سازوکارهای اجرایی در سریعترین زمان ممکن این کارها اجرایی شود و خسارات به حداقل برسد.

استاندار اصفهان با اشاره به پایین آمدن سطح چاه های کشاورزان شمال اصفهان، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است که با بازسازی قنوات و چاه ها و ... تا اندازه ای مشکلات این منطقه برطرف گردد.

مهرعلیزاده به اجرای طرح اشتغال جایگزین برای کشاورزان شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: در این طرح ایجاد ۶۳ هزار شغل با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به طرح نصب یونیت های انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی و مزارع شرق اصفهان اظهارداشت: در فاز اول ۲ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده ست که تاکنون ۱۰۰ واحد شناسایی و بازدید فنی شده و از فردا نصب یونیت ها در این واحدها آغاز خواهد شد که برای هر خانه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه این طرح ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان درآمد برای کشاورزان در پی خواهد داشت، افزود: تلاش خواهیم کرد که بتوانیم کمک معیشتی را نیز به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی پرداخت نماییم.

وی به طرح ایجاد اشتغال پایدار مربوط به روستاها و عشایر اشاره کرد و افزود: از ۱۲۴ میلیارد تومان سهمیه ی استان اصفهان تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان جذب شده است و امیدواریم که تا پایان شهریور ماه، اصفهان به جایگاه بالایی در جذب این تسهیلات دست یابد.

استاندار اصفهان ضمن تقدیر از صرفه جویی شهروندان در مصرف آب شرب اظهارداشت: میزان مصرف سرانه ی شهروندان اصفهان کمتر از میانگین کشوری و دومین استان از نظر مصرف کم است و تاکنون ۱۷ درصد صرفه جویی صورت گرفته است.

مهرعلیزاده بر استمرار این میزان صرفه جویی تاکید کرد و افزود : از یک طرف منابع آبی جدید به استان وارد خواهد شد و از طرف دیگر باید برنامه ریزی های لازم را برای سازگاری با کم آبی و نهادینه نمودن الگوی مصرف بهینه در کشاورزی و شرب و صنعت بکار گیریم.

استاندار اصفهان از رئیس سازمان مدیریت بحران خواست در پرداخت کمک معیشت به کشاورزانی که در کمبود آب دچار خسارت شده اند کمک لازم را داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار اصفهان برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی شهرستان، براساس ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در بردسکن آغاز شد.    جواد رجبی اول افزود: لزوم مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.   وی بیان کرد: بردسکن یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۹۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.   مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه فوری با حضور فرماندار شهرستان و ادارات مرتبط تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت مراجعه کنند تا راهنمایی لازم به آنها، داده و مقدمات کار آغاز شود.    رجبی افزود: مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌هایی برگزار شود تا راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ انجام بگیرد.   به گفته وی ۴۰۰ مشترک از کل مشترکین شهرستان بردسکن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۴۴ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند