Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@06:48:20 GMT

پاسخ پکن به تعرفه‌های آمریکا ضروری و قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۲۶۴۰

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین، امروز -شنبه- گفت که پاسخ پکن به تعرفه‌های آمریکا ضروری و قانونی است. این در حالی است که روز گذشته چین اعلام کرد که تعرفه‌هایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بر واردات کالا از آمریکا اعمال خواهد کرد.

وانگ یی در حاشیه نشست آ.سه.آن گفت که ایالات متحده بر کشورهای منطقه، از جمله چین، فشار نظامی اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر سخنگوی وازرت خارجه چین هشدار داده بود اگر آمریکا اقدامات بیشتری را در خصوص اعمال تعرفه بر کالاهای چینی انجام دهد، پکن نیز مقابله به مثل می‌کند.

این هشدار پس از انتشار اخباری درخصوص برنامه دولت آمریکا برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی صادر می‌شود.

افزون بر این، چند روز قبل نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که احتمال اعمال تعرفه بر ۵۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین وجود دارد.

دعوای تجاری پکن و واشنگتن در سراسر جهان به نگرانی‌ها در مورد تشدید جنگ تجاری دامن زده است.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وانگ یی آمریکا و چین آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 

یک مقام ارشد حماس می‌گوید که پیشنهادی که از سوی طرف صهیونیست در مذاکرات دریافت کرده تغییر خاصی را در مواضع آن نشان نمی‌دهد و اگر «اصلاحات اساسی» در آن ایجاد نشود، احتمال توافق پایین خواهد بود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس در خصوص طرح مذکور گفت: «پیشنهاد طرف اسرائیلی که ارائه شده تغییر اساسی در موضع آن را نشان نمی‌دهد. این طرح پاسخ واضحی به مشکل عقب‌نشینی [اشغالگران از غزه] و آتش‌بس کامل نمی‌دهد». 

گفتنی است، صبح امروز (شنبه) خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ متقابل آن را اعلام خواهد کرد. 

گفته شده این پیشنهاد پیش‌تر به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده شده بود. 

مهم‌ترین خواسته‌های حماس در مذاکرات، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه بوده است. 

به تازگی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس خواسته‌اند توافق روی میز را بپذیرد. با این حال این جنبش اعلام کرده که به خواسته‌های اصلی خود پایبند است و تحت فشار آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد