Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،  نصرت الله علیرضایی در دوره آموزشی خبرنگاری در حوزه محیط زیست اظهار کرد: ریشه اصلی مسایل و مشکلات محیط زیست به تفاوت نگاه انسان جدید و قدیم به این حوزه بازمی گردد.

وی بیان کرد: در ۴۰۰ سال اخیر بشر در طبیعت و محیط زیست تغییرات زیادی ایجاد کرده و باعث تخریب آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضایی ادامه داد: در گذشته بشر در سیطره طبیعت قرار داشت و انسان تابع محیط زیست و طبیعت بود و این در حالی است که در ۴۰۰ سال اخیر نگاه بشر به محیط زیست تغییر کرد و طبیعت را در خدمت و بهره گیری و استثمار خود قرار داد و به محیط زیست یک نگاه ابزاری پیدا کرد

وی ادامه داد: نگاه ابزاری به طبیعت و محیط زیست باعث شد رابطه انسان با محیط زیست یکسویه و مختل شود و چالش ها و مسائلی که امروزه در حوزه محیط زیست با آنها مواجهیم ناشی از همین نگاه شئی گونه به طبیعت است که طرح مباحثی چون توسعه پایدار و جنبش سبز را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: متاسفانه طی سالیان اخیر هر روز شاهد بهره برداری بیش از حد آبهای زیر زمینی، تخریب جنگلل ها، استفاده بی رویه از انرژی، فرسایش خاک و افزایش آلودگی هوا بوده ایم.

علیرضایی در ادامه بر حساسیت بیشتر رسانه ها و فرهنگ سازی و جهت گیری در حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید آغازگر و تقویت کننده باورها و هنجارهای مرتبط با حوزه محیط زیست باشند. و به ترویج و تقویت حفاظت از محیط زیست در جامعه کمک کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان بیان کرد: از جمله دلائل مهمی که باعث شده هنوز مردم نسبت به محیط زیست و حفاظت از آن حساسیت لازم را نداشته باشند این است که در جامعه ما منافع فردی و خانوادگی بر منافع ملی تقدم و اولویت دارد و احساس تعلق ملی و اجتماعی ضعیف است که رسانه ها می توانند در این زمینه با طرح مسائل زیست محیطی بعنوان موضوعات و منافع ملی و اولویت دار در فرهنگ سازی و شکل گیری نظام ارزشی و هنجاری مرتبط به حفظ محیط زیست نقش اثرگذاری داشته باشند.

علیرضایی، فرسایش خاک، آلودگی های فاضلاب صنعتی، تخلیه نخاله های ساختمانی، دفن زباله ها در محدوده های شهری، رها شدن پساب در مزارع کشاورزی، استفاده بی رویه از انرژی در منازل و استفاده زیاد از لوزام یک بار مصرف را از جمله سوژه های قابل پیگیر توسط خبرنگاران در حوزه محیط زیست قزوین عنوان کرد.

کد خبر 4365088

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان محیط زیست بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد یاسوج خطبه های نماز جمعه شیراز سانحه تصادف خرم آباد بیرجند مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد

دانشگاه فردوسی مشهد، این رتبه‌بندی‌ها در بازه زمانی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ میلادی و براساس رتبه و تعداد تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه Web of Science در زمینه فناوریهای سبز به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، فناوریهای سبز به فناوریهایی اطلاق می‌شود که تهدیدهای سلامت انسانی و محیطی را به حداقل رسانده و به کاهش اثرات زیست‌محیطی حاصل از فعالیت مجموعه‌های فناورانه کمک کند.

موسسه آنکتاد (UNCTAD) وابسته به سازمان ملل متحد، فناوری‌های سبز را به فناوری‌های پنل خورشیدی، برق خورشیدی متمرکز، زیست توده و سوخت زیستی، انرژی باد و هیدروژن سبز و وسایل نقلیه الکتریکی تقسیم‌بندی کرده است.

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) نیز با اعلام این رتبه‌بندی، بر اهمیت بررسی و تحلیل جایگاه فناوری‌های سبز کشورهای پیشرو جهانی و اسلامی و نقش مؤثر آن در سیاست‌گذاری و بهبود وضعیت فناوری‌های سبز و تأثیر آن بر جامعه تأکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد