Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال این سازمان احداث ۴ مرکز معاینه فنی در جنوب و جنوب غرب اصفهان است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مرکز معاینه فنی در شهر اصفهان فعال است، در این راستا به منظور خدمات رسانی بیشتر به شهروندان اصفهانی و جلوگیری از صف‌های طولانی‌ مراکز، احداث ۴ مرکز معاینه فنی در جنوب و جنوب غرب اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته اجرایی این طرح برگزار شده و به زودی فراخوان احداث این مراکز منتشر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: در نظر داریم تا پایان سال جاری این ۴ مرکز را احداث و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

طهماسبی با بیان اینکه این سازمان اواخر سال ۹۲ با هدف ساماندهی خودروهای باربر درون شهری با مجوز وزارت کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت حدود هفت هزار خودرو سنگین و نیمه سنگین تحت پوشش ۱۲ شرکت فعال حمل و نقل قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: خودروهای سنگین درون‌شهری باید مجوز لازم و پروانه را از سوی سازمان حمل و نقل بار دریافت کنند و در این رابطه از یک ماه آینده تمدید پروانه خودروها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های این سازمان علاوه بر پایش، پیمایش و تخصیص سوخت به خودروهای سنگین، جلوگیری از ورود خسارت خودروهای سنگین به زیرساخت‌های شهر از لحاظ آلایندگی هوا، ایمنی تردد و آسیب به زیرساخت‌های عمرانی شهر است.

طهماسبی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌های شهر برنامه‌ریزی و چشم انداز بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت تعریف شود، ادامه داد: در این راستا به منظور تامین ایمنی و کاهش آلایندگی خودروهای سنگین نخستین مرکز صدور معاینه فنی خودروهای سنگین راه اندازی شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر اصفهان شهرداری اصفهان معاینه فنی خودرو اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • حمله موشکی سنگین قسام به یک مرکز نظامی صهیونیستی از جنوب لبنان
  • مراجعه بیش ۷ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران