Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@13:11:08 GMT

میانگین دما در خراسان رضوی هفت درجه کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۲۹۳۲

میانگین دما در خراسان رضوی هفت درجه کاهش می یابد

فریدون سنگچولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند افزایش دما در خراسان رضوی تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد و از روز سه شنبه شاهد کاهش دما در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.
وی اظهار داشت: روند کاهش دما در این استان تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت و بیشینه دمای مشهد طی این مدت از 39 به 32 درجه کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد با یک درجه افزایش نسبت به روز گذشته به 38 درجه سلسیوس می رسد و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز 39 درجه پیش بینی شده است.
سنگچولی از تداوم وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق مختلف این استان خبر داد و افزود: وزش باد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در استان شدت می گیرد، در مناطق جنوب شرقی و نیمه جنوبی استان همراه با گرد وخاک خواهد بود.
وی اظهار داشت: فریمان با کمینه دمای 14 درجه و سرخس با بیشینه دمای 40 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
3027 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جنوب شرقی خراسان رضوی مشهد وزش باد درجه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت

به گزارش «تابناک»، جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۶ میلیمتر بود و بارندگی‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارش‌های استان در بلندمدت ۱۲۳ میلیمتر است که بارندگی‌های امسال استان نسبت به میانگین بلندمدت هم یک درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: حاجی آباد زیرکوه با ۲۶۵ میلیمتر بیشترین و بشرویه با ۴۴ میلیمتر بارندگی کمترین بارش‌ها را در این مدت در بین مراکز شهرستان‌ها ثبت کردند.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری در مرکز استان ۱۴۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

نخعی با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری گفت: اواسط اسفند سال گذشته میانگین بارندگی‌های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش داشت.

وی افزود: اما در سال جاری ورود چندین سامانه بارشی را به جو استان داشتیم که باعث شد میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان نسب به سال آبی گذشته و بلندمدت افزایش یابد.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: اگرچه بارش‌های رگباری فصل بهار خسارت‌هایی نیز بر جا گذاشت اما در آبگیری سدها و بندهای خاکی نقش موثری داشت و باعث سرسبزی مراتع استان شده است.

نخعی با اشاره به وجود ۹۵ ایستگاه هواشناسی در خراسان جنوبی گفت: با فعالیت سامانه‌های بارشی اخیر در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش باران داشتیم و در مجموع بارش‌های خوب بهاری میانگین بارش‌های استان را افزایش داد.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های بسیار خوب در سال آبی جاری اما همچنان پدیده خشکسالی حاکم است و تقریبا اکثر پهنه استان درگیر آن است بنابراین ضرورت دارد مردم همچنان مدیریت مصرف آب را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

سال زراعی - آبی در ایران از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری