Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@14:03:17 GMT

طرح مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۳۲۶۲

طرح مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین خبر داد. ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تدوین طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین از سوی تعدادی نمایندگان خبر داد و گفت: این طرح با 80 امضا تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دولت برای تنظیم اجاره‌بها به مجلس لایحه می‌دهد

وی با بیان اینکه طرح مذکور از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون عمران و اقتصادی ارجاع می‌شود، افزود: این طرح در جلسات هفته جاری کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح اهداف این طرح اظهار داشت: بر اساس این طرح واحد‌های مسکونی خالی به بازار اجاره عرضه می‌شود تا تعادل در این بازار ایجاد شود.

بدری در همین راستا ادامه داد: یکی از راهکار‌ها برای عرضه مسکن‌های خالی به بازار اجاره مسکن، اقدامات سلبی مانند دریافت مالیات بیشتر از صاحبان واحد‌های مسکونی خالی که خانه خود را به بازار عرضه نمی‌کنند است. راهکار دیگر استفاده از ابزار‌های تشویقی مانند معافیت مالیاتی و یا برخورداری از عوارض نوسازی شهرداری‌ها برای صاحبان واحد‌های مسکونی خالی که خانه‌های خود را به بازار اجاره عرضه می‌کنند، است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه در حدود 2 میلیون و پانصد هزار واحد مسکن خالی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: در تهران حدود ششصد هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که امیدواریم با اجرای این طرح مسکن‌های موجود به بازار اجاره عرضه شوند تا شاهد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن باشیم.

انتهای‌ پیام/

R1385/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان مشغول به کار هستند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کردلو رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی است، گفت: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

وی افزود: ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز در بخش مسکن روستایی استان ساخته خواهد شد و متولی ساخت این تعداد واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از مجموع ۲۷ هزار واحد مسکونی حمایتی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در ۲ سال اول دولت سیزدهم تخصیص پروژه شده است و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه قرار دارد.

کردلو با بیان اینکه پنج هزار نفر به صورت مستقیم در این طرح‌ها اشتغال دارند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در شرق زنجان و سه هزار نفر در مرکز و غرب زنجان مشغول هستند و این تعداد اشتغال تنها در بخش حمایتی مسکن است.

به گفته وی، اشتغالزایی در حوزه ساخت و ساز خودمالکی و بافت فرسوده نیز مازاد بر این آمار است که پیش بینی می‌شود حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • عرضه خرما، پرتقال و سیب درختی تنظیم بازار در ۱۴ واحد صنفی منطقه ثامن
  • خودمان ۵۰۰ هزار مهندس عمران داریم اما نیرو از چین می‌آوریم | تهاتر برای تسویه پول نفت به نفع کیست؟
  • مورد عجیب ساخت مسکن توسط چینی‌ها با وجود ۵۰۰ هزار مهندس عمران ایرانی
  • ۵۰۰ هزار مهندس عمران در کشور داریم ، اما قرار است از چین برای ساخت مسکن، نیروی کار بیاوریم؟ چرا پکن در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند؟
  • ۵۰۰هزار مهندس عمران در کشور داریم ، اما قرار است از چین برای ساخت مسکن،نیروی کار بیاوریم/ چرا پکن در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند؟
  • اظهارنظر جنجالی نماینده جدید قم در صداوسیما؛ عامل جدید تورم را بشناسید | فیلم
  • احیای بیش از ۳۰۸ واحد تولیدی استان مرکزی
  • اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • افتتاح سه واحد مسکن مددجویی در بخش لاران