Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- رئیس هیِئت ورزشی سه گانه کهگیلویه وبویراحمد خواستار ایجاد زیرساخت ها و حمایت مسئولان و متولیان امر برای تامین وسایل و امکانات مورد نیاز ورزشکاران این رشته ورزشی و ناشناخته در استان شد.

به گزارش ایرنا، آتیلا لواء روز شنبه در جمع خبرنگاران ، نبود حامی مالی را از دیگر مشکلات در توسعه و تقویت این رشته ورزشی در استان دانست و گفت: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی توان رفع چالش های موجود را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء پنج استان پایلوت در امر استعداد یابی کشور در ورزش سه گانه مشخص شده ضرورت ایجاد و تقویت زیرساخت ها و حمایت مسئولان برای رفع مشکلات بیش از پیش احساس می شود.
لواء تصریح کرد: تاکنون بیش از 200 نفر پسر و دختر در این رشته ورزشی در بخش نونهالان ونوجوانان استعدادیابی شده که برای شکوفایی این استعدادها نیازمند تقویت زیرساخت ها وحمایت های مالی و معنوی مسئولان هستیم.
وی به مسابقات قهرمانی نونهالان کشور در مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: هم اینک تمرینات آماده سازی و انتخابی نفرات برتر اعزامی به این مسابقات در استان آغاز شده است.
لواء یادآور شد: رشته ورزشی دوچرخه سورای به عنوان یکی از رشته های ترکیبی ورزش سه گانه در استان است که ورزشکاران هم اینک به دلیل نداشتن دوچرخه کورسی و خاص مسابقات مجبور هستند از دوچرخه های کوهستانی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین شهرداری یاسوج استخر کوثر و پیست دوچرخه سواری پارک ولایت هم اینک در اختیار هیات سه گانه استان قرار گرفته است، گفت: این امر تا حدود زیادی به رونق و پیشرفت این رشته کمک کرده است.
رئیس هیات ورزش سه گانه کهگیلویه وبویراحمد گفت: با وجود کمبود امکانات و زیرساخت ها اما تیم ورزش سه گانه استان توانست در سال های 89 ، 90 و 91 قهرمانی تیمی کشور را به دست آورد.
وی افزود: این تیم در سال 95 نیز نایب قهرمان و در سال 96 هم قهرمانی انفرادی را کسب کرد.
لواء گفت: سال گذشته با وجود کمبود امکانات و زیرساخت ها، اردوی تیم ملی ورزش سه گانه کشور در استان برگزار شد.
وی ابراز داشت: تنها شرکت سینره یاسوج (بخش خصوصی) توانست بخشی از هزینه های برگزاری این اردوی ملی را تقبل کند و در این راستا حامی هیات ورزش سه گانه استان بود.
رشته ورزشی سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند.
مسافت هر یک از این مراحل بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند.
سه‌گانه از سال 2000 در هر 2 بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده ‌است.
3016/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مشكلات كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند