Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست منطقه‌ای آ.سه.آن در سنگاپور و در دیدار با کیاوا تین، وزیر خارجه میانمار به وی تاکید کرد تا دو خبرنگار رویترز که در این کشور بازداشت هستند، آزاد شوند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: پامپئو مساله بازداشت این دو خبرنگار را مطرح کرد و گفت که باید به سرعت آزاد شوند و نگرانی خود را درباره بازداشت این دو ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کیاوا سئو او"، ۲۸ ساله و "وا لون"، ۳۲ ساله از خبرنگاران خبرگزاری رویترز در میانمار به اتهام نقض قوانین مربوط به افشای اسرار دولتی به ۱۴ سال حبس محکوم شدند.

اما این دو اعلام بی‌گناهی کرده و به دادگاه گفتند که توسط پلیس غافلگیر شده و بازداشت شدند.

دادگاه به روز دوشنبه موکول شده است.

سخنگوی دولت میانمار نیز در واکنش به صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این پرونده به دادگاه ارائه شده است و گفت:‌ براساس قانون اساسی میانمار، دستگاه قضایی ما مستقل عمل می‌کند و باید منتظر بود و دید که دادگاه چه تصمیمی می‌گیرد.

پامپئو و همتای میانماری‌اش به سوال خبرنگاران درباره مساله روهینجایی‌ها پاسخی ندادند اما وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدار با وزرای امور خارجه کشورهای عضو آ.سه.آن بار دیگر بر حمایت آمریکا از انتقال دموکراتیک در میانمار تاکید کرد اما گفت که باید اقدامات مهمی در جهت حل بحران انسانی در استان راخین صورت گیرد.

آمریکا علیه "مائونگ مائونگ سو"، ژنرال میانماری مسئول سرکوب روهینجایی‌ها در راخین که از سوی سازمان ملل پاکسازی قومیتی نامیده شده، تحریم اعمال کرده است؛ اتهامی که دولت میانمار آنها را رد کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، روگانی، مدافع میانی یوونتوس، پس از اینکه روبرتو روچلو، قاضی تورینی، روز پنجشنبه درخواست وکلای این مدافع را برای گذراندن دوران محکومیتش با خدمات اجتماعی رد کرد، در دادگاه محاکمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روگانی در شب ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ هنگام رانندگی با مازراتی توسط پلیس متوقف شد. هنگامی که او تحت آزمایش تنفس قرار گرفت، مأموران متوجه شدند که نتایج او سه برابر بیشتر از حد مجاز است.

حد قانونی الکل در خون رانندگان در ایتالیا ۰.۵ گرم در لیتر است، اما آزمایش اول روگانی سطح ۱.۵۶ گرم در لیتر را تشخیص داد، در حالی که آزمایش دوم کمی کمتر و ۱.۵۴ گرم در لیتر بود.

این مدافع و وکلایش در ماه گذشته درخواست کرده بودند که او دوران محکومیتش را با انجام خدمات اجتماعی بگذراند اما قاضی دادگاه تورین این درخواست را رد کرد.

بدین ترتیب روگانی اکنون محاکمه خواهد شد و اولین جلسه دادگاه او در تاریخ ۲۳ می یعنی ۲۰ روز دیگر برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • شرایط صدور دستور موقت
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده