Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:38:05 GMT

منات فروشی اتباع آذربایجان در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۴۳۲۶

بهای هر منات جمهوری آذربایجان که نوسانات بسیاری در شهرستان مرزی بندر آستارا دارد، از صبح شنبه نرخ خرید آن ۶ هزار تومان و نرخ فروش آن به ۶ هزار و صد تومان رسیده است.

هر چند در هفته گذشته نرخ ارز منات جمهوری آذربایجان همزمان با افزایش ارز دلار به بالاترین حد خود یعنی خرید ۶ هزار و ۴۰۰ تومان و فروش ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، اما از صبح شنبه این نرخ کمی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز رسمی کشور جمهوری آذربایجان تا یک ماه گذشته در بازار آستارا به نرخ خرید ۳ هزار و ۴۰۰ تومان و فروش ۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شد. در حال حاضر این میزان افزایش نرخ ارز منات موجب کاهش سفر ایرانی ها به جمهوری آذربایجان و افزایش شدید سفر اتباع آذری به شهرهای هم مرز با جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهرستان مرزی آستارا به جهت خرید انواع کالاهای تولید ایران شده است.

با وجود مراوده تجاری جمهوری اسلامی ایران با روسیه و گرجستان، خرید و فروش ارز این کشورها در شهرستان مرزی آستارا به علت تقاضای پایین انجام نمی شود و بازرگانان منطقه مراودات مالی خود با این کشورها را بر اساس ارز دلار انجام می دهند.

در حال حاضر کارمزد حواله تلفنی ارز تا سقف ۳۰ هزار دلار از طریق شبکه غیر رسمی بازرگانان آستارا به شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان به صورت نقدی ۲۰۰ هزار ریال است و مازاد بر این سقف، بر اساس توافق طرفین انجام می شود.

فعالان این شبکه همچنین پول بازرگانانی که قصد آوردن ارزهای خود به داخل کشور را دارند، بر اساس سقف فوق خریداری کرده و معادل ریالی آن را بلافاصله در شهر آستارای ایران پرداخت می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا به علت واقع شدن در مرز با جمهوری آذربایجان از شهرهای مهم عرضه و تقاضای ارزهای منات، دلار و یورو در منطقه شمال و شمال غرب کشور و استان گیلان به شمار می رود و ارز خارجی منات واحد پولی جمهوری آذربایجان با توجه به انجام برخی معاملات مرزی و مسافری در شهرستان آستارا کاربرد بسیاری دارد.

46

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان گیلان اسلامی ایران پول خرید و فروش یورو رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»

مسئله واگذاری روستاهای ارمنستان به جمهوری آذربایجان به موضوع جنجال برانگیزی بدل شده است. در همین راستا، نیروهای پلیس ارمنستان روز جمعه با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «آرمن‌پرس»، نخست‌وزیر ارمنستان تاکید می‌کند که این تصمیمات برای «تثبیت تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان» اتخاذ شده است.

پاشینیان طی سخنرانی در یک سالن تئاتر در شهر «گاوار» ارمنستان بیان کرد: «یکی از شهروندان از من پرسید که چرا روستاهای خود را به آذربایجان واگذار می‌کنیم. این یک سوال بسیار مهم است. اکنون نمی‌خواهم آنچه را قبلا در برخی سطوح سیاسی گفته‌ام بازگو کنم - در این خصوص که هرگز چنین روستاهایی در ارمنستان وجود نداشته است - اما می‌خواهم مورد بسیار مهمی را بیان کنم. چرا ما چنین تصمیم‌هایی می‌گیریم؟ ما این تصمیم‌ها را می‌گیریم تا تمامیت ارضی ارمنستان را تثبیت کنیم.»

او تاکید کرد: «پست‌های نصب ‌شده در مرز ارمنستان و آذربایجان به عنوان سنگ بنای تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است. ما این تصمیمات را با این درک می‌گیریم که اگر یکی از پیش نیازهای اساسی دولت شهروندان آن باشند، دومین پیش نیاز سرزمین و تمامیت ارضی آن است. تمامیت ارضی به چه معناست؟ تمامیت ارضی به قلمرو شناخته شده بین‌المللی یک کشور اشاره دارد. ممکن است سرزمینی وجود داشته باشد، اما ممکن است در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشود.»

وزارت کشور جمهوری آذربایجان هفته گذشته اعلام کرد که ارمنستان تعیین مرز با جمهوری آذربایجان در بخش باغانیس-ووسکپار در استان تاووش را آغاز کرده است. اما این وزارتخانه در بیانیه‌اش تاکید کرد: «به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود