Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران گفت: با توسعه ارتباطات برون سازمانی، امکان ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در دانشکده هنر و معماری به عنوان دانشکده کارآفرین امکان‌پذیر خواهد شد.

سید رسول موسوی حاجی رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران فعالیت آموزشی خود را در سال تحصیلی ۷۹-۱۳۷۸ با ۵ عضو هیات علمی و پذیرش ۲۵ دانشجو و در مقطع کارشناسی در دو رشته صنایع دستی و شهرسازی در مکانی به مساحت ۹۶۰۰ متر مربع، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسول موسوی حاجی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۲، با گشایش رشته معماری در این دانشکده، تعداد دانشجویان به ۷۷ نفر و اعضای هیات علمی به ۸ نفر افزایش یافت.  از سال ۱۳۹۰ و پس از جذب اعضای هیات علمی ممتاز و متخصص و ارتقا آنان به مرتبه استادیاری و دانشیاری، با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های «پژوهش هنر» و «کتابت و نگارگری» و همچنین در مقطع دکتری در رشته «باستان‌شناسی»، گام‌های نخست خود را در توسعه تحصیلات تکمیلی برداشته است.  

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران مطرح کردهم اکنون دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران ۳۰ عضو هیات علمی تمام وقت شامل، ۱ استاد تمام، ۴ دانشیار، ۱۶ استادیار و ۹ مربی دارد و تعداد کل دانشجویان این دانشکده ۹۰۶ نفر است که از این تعداد ۲۶ نفر در مقطع دکتری، ۱۵۵ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و ۴۲۸ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به امکانات مختلف دانشکده هنر و معماری گفت: این دانشکده مجهز به ۲ سالن آمفی تاتر مطلوب با گنجایش ۱۲۰ و ۲۲۰ نفر، ۱۰ کلاس مجهز به امکانات سمعی و بصری وکامپیوتر، ۸ آتلیه معماری و شهرسازی، ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه تخصصی شامل بتن، مصالح و ساخت، باتیک (رنگرزی)، بافت، قلمزنی، شیشه، سفال، چوب، عکاسی، نگارگری، جواهرسازی، مرمت و کتابخانه تخصصی است.


موسوی حاجی با اشاره به این که سالانه تعدادی از دانشجویان گروه‌های آموزشی موجود در دانشکده فارغ‌التحصیل می‌شوند، اظهارداشت: می‌توان با توسعه فضا‌های کارگاهی و افزودن امکانات و ارتباطات برون سازمانی، موجبات اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و ایجاد انگیزه برای این عزیزان را فراهم آورد.   عضو شورای دانشگاه مازندران درخصوص راهکار‌های ایجاد دانشکده کارآفرین گفت: با توسعه ارتباطات برون سازمانی؛ امکان ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در دانشکده هنر و معماری به عنوان دانشکده کارآفرین امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران تاکید کرد: در راستای تأمین فضای مطلوب برای ایجاد اشتغال، با ارایه پیشنهاد و حمایت‌های همه جانبه ریاست دانشگاه مازندران، گالری نمایش آثار تولیدی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به بهترین نحو احداث شد تا دانشجویان علاقمند از این طریق بتوانند آثار خود را در معرض نمایش و فروش قرار دهند.

وی افزود: نگارخانه دانشکده هنر جهت ارایه، معرفی و فروش آثار اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشکده، فضایی در سایت دانشکده به این مهم اختصاص داده شده است. کلیه عزیزانی که در عرصه‌های هنر‌های صناعی فعالیت‌هایی دارند می‌توانند آثار خود را جهت معرفی و عرضه به این بخش ارسال کنند.

عضو شورای دانشگاه مازندران به لزوم توسعه دانشکده هنر و معماری دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشکده هنر و معماری می‌بایست با توسعه رشته‌ها و ایجاد گروه‌های آموزشی از فعالیت در زمینه‌های آموزشی صرف نظیر معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی و صنایع دستی خارج شود، چراکه می‌توان با ایجاد رشته‌های جدید نظیر عکاسی، نقاشی، گرافیک و ... با ایجاد فضا‌های بیشتر کارگاهی و آموزشی، موجبات ارتقا دانشکده و دانشگاه را فراهم آورد.

موسوی حاجی با اشاره به روند مطلوب انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، اداری و عمرانی با حمایت همه جانبه بخش‌های مختلف دانشگاه مازندران، مطرح کرد: نصب روکوب روی دیوار‌های داخلی دانشکده جهت جلوگیری از زخمی شدن دیوار‌ها به طول حدود ۱۰۰۰ متر و عرض ۲۵ سانتی‌متر، تجهیز کارگاه مرمت، بهسازی و مرمت آمفی تئاتر شماره ۲ دانشکده و آماده سازی این فضا برای برگزاری جلسات دفاع و نقاشی اتاق اساتید دانشکده (حدود ۳۰ اتاق) از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشکده می‌باشد.
    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران ایجاد اشتغال برای دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی در نشست با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت اراضی کشاورزی افزود: تلاش داریم در طرح حفاظت از اراضی کشاورزی مردم و سایر دستگاه‌ها ونهاد‌ها با سازمان امور اراضی کشور همکاری و برای انجام این کار مردم باید اعتماد کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: همچنین باید به نیاز‌های مردم در حوزه گردشگری توجه و مناطقی تحت عنوان شهرک‌های گردشگری در خارج از اراضی کشاورزی فراهم شود تا خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نشود.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در حوزه اجرای احکام تبصره دو، نظارت دقیق بر فعالیت یگان حفاظت استان‌ها، اجرای گشت مشترک یگان حفاظت با سایر دستگاه‌های متولی زمین، هوشمندسازی نظارت و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت برای سال جدید است.

فرمانده یگان حفاظت در ۳۴ شهرستان جدید استقرار می‌یابد

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: در سال جدید در ۳۴ شهرستان بحرانی کشور از بابت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، فرمانده یگان حفاظت اراضی منصوب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون سامانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۱ استان راه‌اندازی شده و در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است