Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:16:46 GMT

یک راس کل وحشی مصدوم از مرگ نجات یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۴۵۴۹

یک راس کل وحشی مصدوم از مرگ نجات یافت

محمد ایران نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در مناطق تحت مدیریت شهرستان، یک رأس کل وحشی مصدوم شده در ارتفاعات روستای آقچری آبیک مشاهده شد.

وی افزود: این کل وحشی دو ساله در اثر سقوط از صخره سنگها از ناحیه شاخ و سر و دندانها و چشم دچار آسیب دیدگی شدید شده بود که بلا فاصله توسط مأمورین یگان حفاظت به کلینیک دامپزشکی اعزام شده و تحت درمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران نژاد ادامه داد: این گونه وحشی به کلنیک دامپزشکی، انتقال و علی رغم جراحت های وارده و احتمال تلف شدن، به همت دامپزشکان، تحت مداوایی موفقیت آمیز قرار گرفت و هم اکنون حال عمومی حیوان مذکور خوب و رضایت بخش است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از عموم مردم و دوست‌داران طبیعت و حیات ‌وحش خواست تا با مشاهده موارد مشابه مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این رابطه انجام شود.

کد خبر 4365225

منبع: مهر

کلیدواژه: حیات وحش محمد ایران نژاد محیط زیست قزوین بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد شیراز یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف خرم آباد بیرجند مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت‌ گونه در خطر انقراض جهانی یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه برای دومین بار خبر داد.

سعید یوسف‌پور با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار شدند.

به گفته وی، این تصاویر توسط محیط‌بان "ملک‌آرا خلیل طهماسبی" در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده سبزکوه ۱۱ اسفندماه پارسال توسط "محمدرضا احمدی" مسوول منطقه حفاظت شده سبزکوه ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، گفت: گونه پلنگ در راس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

تصاویر دیدنی از پلنگ ماده و توله‌اش در ارتفاعات برفی گیلان | ببینید

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف‌پور گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌ و بختیاری به ثبت رسیده است.

کد خبر 849655 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود