Web Analytics Made Easy - Statcounter

​بانک صادرات ایران در راستای چابک سازی، بهبود ساختار مالی، خروج از بنگاهداری و واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی به بخش‌های توانمندتر داخلی، قرارداد واگذاری ٥١ درصد از سهام شرکت «انرژی سپهر» را نهایی کرد.

به گزارش صدای ایران این بانک با هدف تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های بانکداری، عملیات تخصصی اعتباری، تخصیص بهینه منابع به بخش های تولیدی، تقویت ساختارهای مالی و عمل به سیاست‌های کلان اقتصادی، قرارداد واگذاری ٥١ درصد از سهام شرکت انرژی سپهر را به شرکت پتروفرهنگ (از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان) نهایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر این گزارش، شرکت انرژی سپهر در سال ١٣٨٨ توسط بانک صادرات ایران با هدف حمایت از توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در حوزه‌های دارای ارزش افزوده ملی، تاسیس شد و شامل پروژه‌های تولید متانول سبلان، دنا و سیراف و اوره و آمونیاک لاوان است. 
شرکت پتروفرهنگ در حال حاضر مالک بخشی از سهام چند شرکت و پروژه عظیم پتروشیمی در کشور است که می توان به پتروشیمی مروارید، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی مارون و چندین پروژه و طرح پتروشیمی دیگر اشاره کرد و از این رو واگذاری بیش از نیمی از سهام شرکت انرژی سپهر به این شرکت نیز در راستای اعتماد به توانمندی بخش‌های صنعتی توانمند داخلی صورت گرفته است.
طی مراسمی با حضور دکتر صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران و مهندس نیکدل مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان، قرارداد واگذاری سهام شرکت انرژی سپهر به امضا رسید. 
سود حاصل از فروش این سهام برای بانک صادرات ایران حدود ٨ هزار و ٧٩٥ میلیارد ریال برآورد شده است. جزییات بیشتر این قرارداد بر روی سامانه کدال قرارگرفته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روز‌های اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس