Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علی اسحاقی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم که در موسسه رازی برگزار شد، تغییر رویکرد مسئولان تصمیم گیر به حوزه واکسن را یک ضرورت دانست و افزود: کمک به حل چالش های موسسه رازی تلاش به منظور حفظ منافع ملی است.
وی اظهار داشت: موسسه رازی ظرفیت های فراوانی برای تولید و تحقیقات کاربردی دارد که می تواند  علاوه بر تامین نیازهای کشور در زمینه واکسن و فرآورده های بیولوژیک، از خروج ارز نیز جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با وجود همه مشکلات، تولید در این مجموعه ادامه دارد و این کار ارزشمند و بزرگی است که با همت عالی تک تک همکاران ما در موسسه رازی انجام می شود.
رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه به رغم مشکلات متعدد اما طبق برنامه ای هماهنگ با سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلی برای تامین واکسن نداریم و نخواهیم داشت، تاکید کرد: موسسه رازی از دیرباز جایگاهی برجسته نه تنها در کشور که در منطقه و دنیا داشته و از قدیمی ترین مجموعه های واکسن ساز دنیا است اما متاسفانه با بی مهری از سوی تصمیم گیران روبه رو بوده و ظرفیت های واقعی آن مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه احیای جایگاه واقعی موسسه رازی مستلزم حمایت مسئولان ارشد کشور است، تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز به تغییر رویکرد مسئولان و نهادهای تصمیم گیر و تاثیر گذار کشورمان نیازمندیم تا اهمیت و ضرورت حفظ موسسه رازی را به درستی درک کنند.
رئیس موسسه رازی کمک به حل چالش های این مجمول چالش های این مجموعه را برای حفظ منافع ملی عنوان کرد و افزود: دست همه افرادی را که برای حفظ سرمایه های کشور و تامین سلامتی مردم تلاش می کنند به گرمی می فشاریم و با وجود تنگناهای موجود اما با عزمی راسخ به راهمان ادامه می دهیم.
در نشست هم اندیشی اعضای گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علم و رئیس موسسه رازی ظرفیت ها، چالش ها و برنامه های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست دکتر محمد وجگانی رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران، دکتر محمد قلی نادعلیان مدیر بخش دامپزشکی فرهنگستان، دکتر عباسعلی مطلبی عضو فرهنگستان علوم و سایر اعضای گروه دامپزشکی این فرهنگستان حضور داشتند.
تبیین ضرورت و اهمیت وجود موسسه رازی به عنوان مجموعه ای تاثیرگذار و نقش آفرین در عرصه سلامت، نیاز گسترده به واکسن های کارآمد، وضعیت کنونی واکسن سازی و پیش بینی آینده این صنعت در دنیا، شرایط صنعت واکسن در ایران، ارائه راهکار برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد مقامات ارشد کشور به حوزه واکسن از جمله مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آلرژی ارز سرمایه فرهنگستان علوم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن