Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@09:21:56 GMT

نیمار- پی اس جی؛ هیاهوی بسیار برای هیچ

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۴۸۴۴

انتقال نیمار سال گذشته در دنیای فوتبال زلزله‌ای بزرگ به پا کرد. اما در یک سالی که از آن روز می‌گذرد نیمار و تیم پاریسی داستان پر فراز و نشیبی داشته‌اند، داستانی که تبعاتش در گوشه و کنار دنیای فوتبال احساس شده است. اشپورت‌بیلد در گزارشی به تحلیل دوره‌ی یک‌ساله‌ی حضور نیمار در پاری سن ژرمن پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاری سن ژرمن بعد از به خدمت گرفتن نیمار به چیزی جز بزرگترین موفقیت‌های فوتبالی ممکن فکر نمی‌کرد. رئیس ثروتمند باشگاه پاریسی، ناصر الخلیفی تنها به قهرمانی در لیگ فرانسه و جام حذفی این کشور راضی نبود. تیم او حالا باید حتماً در لیگ قهرمانان به قهرمانی می‌رسید.


اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد. پاری سن ژرمن که آن روزها با هدایت اونای امری در لیگ قهرمانان حضور داشت، در مرحله‌ی یک‌‌هشتم نهایی در مقابل رئال مادرید نسبتاً ضعیف شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت. نیمار بعد از آن در پاریس هم روزهای وحشتناکی را پشت سر گذاشت. تا چند هفته با زوجش در خط حمله‌ی پاری سن ژرمن، ادینسون کاوانی مشکل داشت و در نهایت به دلیل مصدومیت از ناحیه‌ی پا، روزهای پایانی فصل را به کلی از دست داد.


نیمار تا پیش از جام جهانی روسیه، از بند مصدومیت رها یافت و توانست در روسیه با پیراهن تیم ملی برزیل به میدان برود. ولی روسیه هم برای نیمار خوش‌یمن نبود و آقای ابرستاره بیش از آنکه به دلیل دریبل‌های فوق‌العاده‌اش به چشم بیاید به خاطر تمارض‌های عجیب و غریب، به صدر اخبار راه یافت. با شکست 2-1 برزیل در مقابل بلژیک، در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام جهانی، رویای نیمار برای فتح جام، یک بار دیگر نقش بر آب شد.


جالب اینجا است که باشگاه سابق نیمار هم به دلیل از دست دادن او با مشکلات زیادی مواجه شد. بارسلونا که بعد از عزیمت نیمار، بی‌صبرانه به دنبال پیدا کردن جانشینی برای ستاره‌ی برزیلی خود بود در نهایت به جذب عثمان دمبله از بوروسیا دورتموند رضایت داد. اما کمی بعد، فوتبالیست جوان فرانسوی به مدت چهار ماه مصدوم شد و بعد از بازگشت به میادین هم نتوانست درخشش سابق خود در دورتموند را برای باشگاه کاتالان تکرار کند. از این گذشته سبک زندگی غیرحرفه‌ای دمبله هم در بارسلونا با انتقادهای زیادی مواجه شده بود.

 

اما تاثیر منفی انتقال بزرگ نیمار، برای دورتموند که در این انتقال به صورت مستقیم هیچ دخالتی نداشت، به مراتب شدیدتر بود. دمبله به مدت یک هفته دست به اعتصاب زد تا دورتموند اجازه دهد به بارسا منتقل شود. دورتموند در نهایت موافقت کرد و از قرارداد 115 میلیون یورویی دمبله برای دمیدن جانی تازه به رگهای تیم استفاده کرد. جایگزین پیشنهادی دورتموندی‌ها برای پر کردن جای خالی دمبله، آندری یارمولنکوی اوکراینی بود. این فوبتالیست اوکراینی در دورتموند شروع خیلی خوبی داشت ولی به تدریج، هفته به هفته افت کرد. دورتموند بدون حتی یک پیروزی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و فاصله‌اش با صدرنشین بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ، به فرسنگها رسید. یارمولنکو در نهایت به وست‌هام فروخته شد تا از بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال، چیزی جز ناکامی نصیب بوروسیا دورتموند نشود.

 

منبع : اشپورت‌بیلد   مترجم : آرش جلال منش

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم

از گفته‌های ترزیچ پیداست که دورتموند تقریبا با تمام قوا، به مصاف نماینده فرانسه می‌رود. 

ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند، روز سه شنبه اعلام کرد که مارسل زابیتسر و دونیل مالن به احتمال زیاد برای بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن آماده خواهند بود.

طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، دورتموند همچنین از بازگشت امره جان و یان ماتسن از محرومیت بهره‌مند خواهد شد. زابیتسر که به مدت چند روز به دلیل بیماری از میادین دور بود و مالن که از مصدومیتی که در بازی‌های ملی ماه گذشته متحمل دچار آن شده بود در حال بهبود است، به تمرینات بازگشته‌اند.

ترزیچ گفت:

مارسل و دونیل هر دو در تمرینات شرکت کردند. انتظار داریم که فردا در دسترس باشند. مارسل احساس بهتری دارد و ما به او با فرمی که پیش از بیماری‌اش داشت، در بازی فردا نیاز داریم.

دورتموند، قهرمان لیگ قهرمانان سال 1997، در مرحله گروهی نیز با پاری سن ژرمن روبرو شد. تیم فرانسوی با نتیجه 2-0 در پاریس پیروز شد و سپس در دورتموند به تساوی 1-1 رسید.

ترزیچ در ادامه گفت:

در بازی برگشت می‌شد فهمید که ما درس‌هایی را از بازی اول یاد گرفته‌ایم. حالا به نظر می‌رسد پاری سن ژرمن در این فصل در اوج خود قرار دارد و آن‌ها در سال ۲۰۲۴ تنها یک شکست داشتند و نتایج خوبی کسب کرده‌اند. ما باید نسبت به آن بازی در دورتموند عملکرد بهتری از خود نشان دهیم. ما مطمئن هستیم که این عملکرد را فردا و هفته آینده در پاریس نشان خواهیم داد. هدف آشکار ما این است که فردا بعد از بازی، مزیتی کوچک به دست آوریم. می‌دانیم که برای رسیدن به رویای خود باید حداقل 180 دقیقه در بالاترین سطح بازی کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تیزر دورتموند برای جدال با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا (2023/24)
  • خبر بد برای پاری سن ژرمن: احتمال غیبت نونو مندس در تقابل با دورتموند
  • تیزر پاری سن ژرمن برای جدال با دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا (2023/24)
  • دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در نبرد دوم «وستفالن»/ شانس بالای پاریس!
  • ساعت بازی دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • پیش بازی دورتموند - پاری سن ژرمن؛ نبردی برای غرور
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!
  • تصمیم مهم انریکه در آستانه دیدار مهم چمپیونزلیگ