Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد به نقل از گاردین، یک زن 28 ساله اهل دانمارک روز گذشته (جمعه) برای نخستین بار به دلیل زیرپا گذاشتن قانون ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی جریمه شد.
بنابر اعلام پلیس، این زن جوان در ابتدا با یک زن دیگر در یک مرکز خرید در هورشولم در دانمارک درگیر شده بود؛ زیرا آن زن قصد داشت برقع او را بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از روز اول اوت (3 روز پیش) استفاده از پوشش برقع –که تمام صورت را بپوشاند— یا نقاب در اماکن عمومی دانمارک ممنوع اعلام شده است و هرکس این قانون را زیرپا بگذارد 1000 کرون دانمارک (معادل 120 پوند) جریمه خواهد شد و یا باید برقع خود را بردارد و یا محل را خیلی زود ترک کند.
اگر این امر از سوی همان شخص باز هم تکرار شود، وی ممکن است تا 10000 کرون هم جریمه شود.
به دنبال اجرایی شدن این قانون، تعداد زیادی از مردم دانمارک در چند روز گذشته در اعتراض به ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی تظاهرات برگزار کردند و دولت این کشور را به نقض حقوق زنان در انتخاب نوع پوشش متهم کردند. در این تظاهرات حتی زنان غیرمسلمان زیادی هم شرکت کردند.
پارلمان دانمارک این قانون را در ماه مه سال جاری میلادی تصویب کرد و هدف از تصویب چنین قانونی را حفظ ارزش های سکولار و دموکراتیک توصیف کرد.
بلژیک، فرانسه، آلمان و اتریش هم پیشتر قانون ممنوعیت استفاده از برقع یا نقاب در اماکن عمومی را اجرایی کرده اند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دانمارک ، حجاب ، زن محجبه

منبع: خرداد

کلیدواژه: دانمارک حجاب زن محجبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان

دریافت 10 MB کد خبر 847600 برچسب‌ها ایران و آمریکا خشونت

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است