Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:04:01 GMT

عزت و شرف ما در گرو دفاع از اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۵۹۱۰

عزت و شرف ما در گرو دفاع از اسلام است

شهدا اسوه های مقاومت و جانبازی در راه اسلام و ارزش های دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  امروز دشمن در قالب توطئه های مختلف به دنبال نفوذ در بین مردم و ایجاد تنش و اختلاف در جامعه هستند.

 

انقلابی که در دستاورد خون پاک شهیدان است و  خاکی که وجب به وجب آن با خون شهدا آبیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هوشیاری عمومی و الگو گیری از سیره و منش شهدا به عنوان اسوه های مقاومت و جانبازی در راه اسلام و ارزش های دینی نیاز مهم امروز است که توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

 

تکیه بر توان داخلی، حمایت از تولید ملی، مبارزه با مفاسد اقتصاد و ... راه های است که در سایه تدبیر و هوشیاری مسئولان برای مقابله با توطئه های دشمنان مورد توجه قرار گیرد.

 

حفظ وحدت و انسجام و الگو گیری از مکتب ائمه معصومین(ع) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی که جوانی و محبت خانواده را در راه هدف که همان صیانت از اسلام ناب و خاک وطن بود، مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان و گذر از شرایط سخت اقتصادی است، که دستاورد تحریم های ظالمانه  دشمنان است.

 

نگاهی به زندگی شهید سعید افتاده

 

سعيد افتاده، در سحرگاه فروردين سال در1350 روستايی محروم از توابع نورآباد به دنيا آمد.

 

وی اولين فرزند و نور چشم خانواده بود و چون پدر و مادر سعي در تربيت فرزند داشتند و روستا هم فاقد امكانات بود، برای تحصیل فرزندان از روستا  به شهر نورآباد مهاجرت کردند.

 

سوم ابتدایی بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، با اینکه کم سن و سال بود، آنقدر از شاه نفرت داشت که عکس های مربوط به شاه را در کتاب هایش قیچی می کرد و آنها را می سوزاند.

 

در اوايل انقلاب با اينكه كودكي بود 10  ساله اما از طرفداران سرسخت انقلاب و بنيانگذار انقلاب  بود و با سن کم در میان مردم و تظاهرات ها و راهپیمایی ها شرکت می کرد.

 

با پيروزي انقلاب اسلامي و تشكيل  پايگاه مقاومت به عضويت پايگاه درآمده و يكي از فعالان پايگاهي بود.

 

به علت داشتن صدايي رسا در بيشتر راهپيمايي ها شعارگو بود، در محل تحصيل از اعضاي انجمن اسلامي بود و برنامه  صبحگاهي بویژه قرآن و سرود را اجرا مي كرد.

 

در ميان خانواده نيز مخلص ترين و مومن ترين و با ايمان ترين فرد بود و به گفته اعضای خانواده، بارها مسائل ديني و احكام را براي افراد بي سواد خانواده توضيح مي داد.

 

شهيد با وجود سن كم افراد فاميل خود و ديگر آشنايان را به اسلام و احكام اسلامي دعوت مي كرد .

 

از همان دوران كودكي چنان دلباخته امام شد كه بارها به واحد بسيج مراجعه كرد و تقاضاي ثبت نام براي حضور در جبهه را كرد ولي به علت سن كم مانع از رفتن وی می شدند.

 

شهيد بسيبار فرد مومن و باتقوايي بود به اداي نماز و روزه و همچنين قرائت قرائت بسيار اهميت مي داد.

 

وی سرانجام  موفق به ثبت نام و اعزام به جبهه شد و در تاریخ 24 اردیبهشت سال 1365 به شهادت رسید.

 

علی مراد پور دوست و همرزم شهیددر نقل خاطره ای از شهید، گفت: با سعید از کودکی تا زمان شهادت دوست و همسایه بودیم.

 

وی افزود: از جمله بازیهای کودکانه ما در آن زمان این بود که با عده ای از بچه های محله یک طرف و عده ای دیگر در طرف دیگر به صورت دوست و دشمن به قول خودمان می جنگیدیم.

 

مرادپور، با بیان اینکه سعید همیشه نقش گروه ایرانی را داشت، افزود: از دوران کودکی هم  با این قبیل کارها و بازی ها و فرماندهی ها،  خوی اسلام خواهی و فرماندهی را به همگان نشان می دادند.

 

وی افزود: سعید علاقه  زیادی به حضور در جبهه و دفاع از اعتقادات دینی و میهنش را داشت.

 

دوست شهید، بیان کرد: سعید در ماه های محرم و صفر، بچه های محله را برای عزاداری سیدالشهداء و 72 تن یاران با وفایش در کوچه دور خود جمع می کرد و برای آنها نوحه خوانی می کرد.

 

وی افزود: با موفقیت برای اعزام به جبهه هم با عشق خاصی در جبهه حضور داشت و در عملیات ها شجاعانه و با آرزوی شهادت می جنگید.

 

خاطرات مربوط به شهيد سعيد افتاده به نقل از خانواده شهيد

 

برادر شهید، در نقل خاطره ای، گفت: 22 بهمن كه مي شد، سعید علاوه بر مدرسه اتاق هاي خانه را هم پر از عكس امام و پرچم مي كرد.

 

وی با بیان اینکه سعید بسیار در آرزوی حضور در جبهه بود، افزود:  و نشريه ديواري مي نوشت.روزها و شب ها علاوه بر درس هايش فكر و ذكرش امام و انقلاب بود و بيشتر اوقات از شعارهايي  كه تكرار مي كرد مي گفت لبيك يا امام

 

برادر شهید، افزود: در هنگام اوقات فراغت مادر و پدر را بسيار كمك مي كرد و حتي در نظافت كردن بچه هاي كوچكتر هم به مادر كمك مي كرد.

 

خاطرات مربوط به شهيد سعيد افتاده  به نقل از خواهر شهيد

 

خواهر شهید، افزود: قبل از آخرین اعزام سعید به جبهه بود که پس از روبوسی از پدر و ماد،  حلالیت خواست و گفت: پدر من غسل شهادت کرده ام، پدرم هم در حالی چشمانش پر از اشک بود لبخندی زند و برایش آرزوی موفقیت کرد.

 

وی بیان کرد: من هرگز چهره نوراني و خاطرات سعید را از ياد نمي برم و فراموش نخواهم كرد كه اين انقلاب با از دست دادن چنين اشخاصي به زندگي خود ادامه مي دهد.

 

خواهر شهید، با اشاره به اصرار های خانواده و اقوام برای نرفتن به جبهه به خاطر سن کم وی، افزود: برادرم در جواب همگان می گفت، جنگ است وعزت و شرف ما در گرو همين جنگ و دفاع از اسلام است، باید با عشق به اسلام و رهبری برای دفاع از خاک وطن و دین مقدس اسلام بجنگیم.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ کنکور سراسری سوریه استان همدان مناطق زلزله زده بیرجند مذاکره با آمریکا داعش دولت اسوه های مقاومت شهدا بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی واجتماعی وزارت علوم گفت: دومین دوره آموزشی «آرمان»، آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی براساس اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ویژه دختران فعال فرهنگی و تشکل های دانشجویی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دیدار رمضانی سال‌های گذشته و نیز سال جاری مقام معظم رهبری با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، ایشان توجه و تاکید بر مبانی به ویژه مبانی اعتقادی و نیز مبانی انقلاب اسلامی را به دانشجویان سفار‌‌‌ش کردند.

بادپا تصریح کرد: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  با همکاری موسسه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوره ای به نام آرمان طراحی شد. محتوای این دوره مبتنی بر فراهم آوردن شرایط ارتقای بینش مبنایی و سیاسی دانشجویان و افزایش آگاهی آن ها خواهد بود.

این دوره با حضور اساتید مطرح دانشگاهی و معارف انقلاب اسلامی به مدت یک هفته به صورت تخصصی و کارگاه محور برگزار و به سرفصل‌هایی چون طرحی از اندیشه و شخصیت رهبر انقلاب اسلامی، مبانی قرآنی انقلاب اسلامی، خط امام، الگوی سوم زن، آزادی و تعلیم و تربیت و الگوی مواجهه با بیانات روز رهبر انقلاب پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی