Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:54:07 GMT

شمس العماره‌ به چه کسی می‌رسد؟!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۶۶۶۶

شمس العماره‌ به چه کسی می‌رسد؟!

با اینکه یک سال از گزارش قبلی رسانه‌ها از گزینه‌های محتمل برای حضور در استانداری آذربایجان‌شرقی نمی‌رسد، حال با تصویب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها مجبورند از مهره‌های جایگزین خدابخش گزارش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از آناج ، وزیر کشور در گفت‌وگو با رسانه‌ها از خداحافظی 15 استاندار با اعمال قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان خبر داده است و رسانه‌ها نیز اسامی استاندارانی که باید با میز ریاست خداحافظی نمایند را منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان مدیران بازنشسته نام مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز به چشم می‌خورد.

با اینکه حضور استاندار سابق اردبیل در عمارت تاریخی شمس العماره به یک سال هم نمی‌رسد اما گویا مصوبه‌ی مجلس پاشنه آشیل خدابخش نیز شده است و شاید در روزهای آینده حواشی پیرامون انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی بیش از قبل در لابلای تیتر رسانه‌ها به چشم بخورد.

با نگاهی به سیاست دولت تدبیر و امید در انتخاب استانداران می‌توان دریافت حجت‌الاسلام حسن روحانی تا حد ممکن از انتخاب والی‌های دارای نگاه سیاسی تند نسبت به مسایل برای جلوگیری از بروز حاشیه اجتناب نموده ما با این حال گاهی اوقات نیز در برابر فشارها تسلیم شده و در نهایت وزارت کشور گزینه‌های مطلوب جناح‌ها را به هیئت دولت معرفی کرده است.

در برهه‌ای که رسانه‌ها خبر از حداخافظی اسماعیل جبارزاده از استانداری آذربایجان‌شرقی می‌دادند نام خدابخش در بین گزینه‌های جایگزین دیده نمی‌شد. شاید هیچ‌یک از تحلیلگران فکر نمی‌کردند سیاست چرخشی مدیران شامل حال آذربایجان‌شرقی شود و برای همین اسامی چهره‌های نام‌دار تبریز را برای تصدی پست استانداری مطرح می‌کردند. اکنون نیز این احتمال وجود دارد در صورت خداحافظی زودهنگام مجید خدابخش از استانداری آذربایجان‌شرقی، مردی از سایر استان‌ها و شاید ناشناخته برای آذربایجانی‌ها، جایگزین خدابخش شود.

شاید اگر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان نبود، می‌شد گزینه‌های بیشتری را برای تصدی پست استانداری شمرد اما این قانون همانگونه که خداحافظی خیلی از مدیران را اجرایی می‌کند، حضور چهره‌های زیادی را نیز در کسوت معاونت وزارت، استانداری و حتی معاونت استانداری غیرممکن می‌نماید.

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی استاندار فعلی آذربایجان‌شرقی یکی از چهره‌هایی است که به سبب حضور در کسوت فرمانداری تبریز به‌عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین مطرح است اما از آنجایی که چیزی به مدت زمان بازنشستگی‌اش نمانده بعید به نظر می‌رسد جامه‌ی استانداری بر تن کند. همین موضوع نیز سبب می‌شود گزینه‌های جایگزین به‌حداقل برسد و اسامی کسانی مطرح شود که حداقل 3 سال از زمان بازنشستگی‌شان باقی باشد.

با این اوصاف، چهره‌هایی همچون میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی، صادق نجفی، محمدصادق پورمهدی و جمشید نظمی نیز خط می‌خورند و افرادی همچون رضا رحمانی و علیرضا منادی که از مهره‌های نزدیک به دولت دوازدهم محسوب می‌شوند باقی می‌مانند.

رحمانی که سابقه حضور در استانداری آذربایجان‌شرقی به‌عنوان مدیرکل بازرسی و مدیرکل اداری و مالی را در کارنامه‌اش دارد، با وکالت مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجالس هفتم، هشتم و نهم به قدرت رسید و کسب کرسی ریاست کمیسیون صنایع و معادن دلیلی شد تا در زمان نعمت‌زاده به‌عنوان قائم مقام وزارت صنعت و معدن انتخاب و علی‌رغم حضور شریعتمداری، همچنان در این پست بماند.

علیرضا منادی از دیگر چهره‌هایی است که در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شناخته‌ شده‌تر است و با حضور در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نام‌آوازه‌تر شد. او بعد از ناکامی در راهیابی به مجلس دهم شورای اسلامی، در کسب رأی لازم برای حضور در دیوان محاسبات نیز ناکام ماند و در نهایت به‌عنوان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد به کارش ادامه داد.

در این میان نباید از گزینه‌ای به‌نام سعید شبستری خیابانی نیز غافل شد، او که به‌عنوان چهره‌ای حاشیه‌ساز در بین اصحاب رسانه معروف است و خبرنگاران درگیری‌هایش با سیاست‌مداران سایر جناح‌ها را بارها پوشش داده‌اند، بعد از حضور اسماعیل جبارزاده در وزارت کشور به آزمایشگاه بازگشت و شاید بار دیگر راهی استانداری آذربایجان‌شرقی شود.

مهدی دواتگری نماینده سابق مراغه، غلامرضا نوری معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی و کریم شافعی نماینده مردم مرند در مجلس هشتم از دیگر چهره‌هایی‌اند که از آنان به‌عنوان گزینه‌های جایگزین مجید خدابخش یاد شده است.

علی‌ایحال استاندار جدید آذربایجان‌شرقی هرکه باشد، بایستی به‌دور از ماجراجویی سیاسی، منافع عمومی را دنبال کند و با ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی آشنا باشد. مجید خدابخش علی‌رغم تولد در اردبیل به جهت سال‌ها حضور در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی آذربایجان‌شرقی از این امتیاز مثبت برخوردار بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز

سرهنگ امیدی گفت:در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع موادمخدر از نوع تریاک در شهر تبریز رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی  افراد مورد نظر و محل اختفای موادمخدر را شناسایی و دریک عملیات منسجم افراد را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل اختفا مقدار ۱۱کیلو  و ۴۴۰گرم تریاک و سوخته تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این رابطه ۲متهم دستگیر و ۲دستگاه خودروی سواری توقیف شد.

وی بیان کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی