Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- نشریه فارن پالیسی نوشت:تلاش های تازه'جرد کوشنر'در موضوع آژانس امداد واقدام سازمان ملل متحدبرای آوارگان فلسطینی درخاور نزدیک(UNRWA)بخشی از فشار گسترده تر دولت ترامپ و متحدانش در کنگره است تافلسطینی ها راازحداقل حقوقشان محروم کنند و موضوع صلح میان اسرائیل و فلسطین را برای همیشه به نفع اسرائیل رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزشنبه ایرنا، 'کالم ریچ' و 'رابی گرامر' از خبرنگاران این نشریه روزجمعه (دیروز) در گزارشی با عنوان 'ترامپ و یارانش برای پایان دادن وضعیت پناهجویان فلسطینی تلاش می کنند'افزودند:'جردکوشنر'داماد ومشاور دونالد ترامپ در ایمیلی شخصی که به تازگی بدست فارن پالیسی رسیده است ازتلاش های صادقانه خود برای رهایی ازدست کمک های سازمان ملل به فلسطینیان دفاع کرده است.به عبارتی ابتکارعمل اوبخشی از فشار گسترده تر دولت ترامپ و متحدانش در کنگره است تا فلسطینی ها را از حداقل حقوق اولیه شان محروم کنند و موضوع صلح میان اسرائیل و فلسطین را برای همیشه به نفع اسرائیل رقم بزنند.
ازسویی، کوشنر که ترامپ او را مسئول حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین کرده است، از هرگونه صحبت در خصوص روند صلح خاورمیانه طفره می رود. اما ایمیلی که از وی و دیگر نزدیکانش در خصوص مساله پناهجویان فلسطینی و کمک های سازمان ملل بدست فارن پالیسی رسیده پرده از برخی دیگر از مسائل برمی دارد.
نویسندگان این گزارش درادامه آورده اند:کوشنر در ایمیل خود که در تاریخ 11ژانویه سالجاری نوشته شده، به روشنی اشاره کرده است که به تلاش های مفتخرانه خود در خصوص رها شدن از دست تلاش های 'آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک' ادامه خواهد داد وی همچنین درایمیل خود به تلاش های سایر همکارانش در مساله صلح در فلسطین از جمله 'جیسون گرین بلات' اشاره کرده و نوشته است:'فعالیت های این آژانس وضعیتی را به وجود آورده که درآن فساد دائمی خواهد شدو تلاش های ناکارآمد آن هیچ کمکی به صلح نمی کند'.
شایان ذکر است ایالات متحده از زمان تشکیل 'آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک' در سال 1949 کمک های مالی به این آژانس داشته و دولت های پیشین ایالات متحده همواره از این آژانس به عنوان یک نهاد مهم در ایجاد ثبات در منطقه یاد کرده اند.
اما بسیاری از حامیان اسراییل در ایالات متحده امروز، UNRWA را به عنوان بخشی از زیرساخت های بین المللی می دانند که مسائل پناهندگان را به صورت دستکاری شده مبالغه آمیز جلوه می دهد و این امید را میان فلسطینیان زنده نگه داشته تا بالاخره روزی به خانه خود باز خواهند گشت.
ناگفته نماند در راستای تلاش هایی از این دست، کوشنر مساله پناهجویان را با مقامات اردن در جریان سفر خود به منطقه در ماه ژوئن نیز مطرح کرد. به گفته مقامات فلسطینی، او در این سفر اردن را تحت فشار قرار داد تا بیش از 2 میلیون فلسطینی پناهنده که نامشان در فهرست آژانس مربوطه ثبت شده را از وضعیت پناهنگی خارج کند تا دیگر این آژانس نتواند در اردن فعالیت کند.
وی اضافه کرده بود که کشورهای میزبان می توانند به خوبی از پی کاری که آژانس در حال انجام آن است برآیند و دیگر نیازی به فعالیت این آژانس در کشورهایی که پناهندگان فلسطینی در آن حضور دارند، نیست. 'هنان اشروی' یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این خصوص گفت:دولت ترامپ از کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس خواسته هزینه هایی که اردن قرار است در این روند متحمل شود را پرداخت کنند. وی افزود: آنها در حال اجرای تصمیمات خطرناک و غیرمسئولانه ای هستند که می تواند کل منطقه را در بگیرد.
'صائب ارکات'مذاکره کننده ارشدفلسطینی، در ماه ژوئن به خبرنگاران گفت: هیات به سرپرستی کوشنر آمادگی خود برای قطع کمک ها به UNRWA را اعلام کرده و بیان داشته قرار است در ازای آن سالانه 300 میلیون دلار به اردن و سایر کشورهای میزبان پناهندگان فلسطینی کمک کند. وی ادامه داد: همه این اقدامات به طور قطع برای از میان بردن مساله پناهندگی فلسطینیان است.
در عین حال کاخ سفید از هرگونه اظهارنظر در مورد ایمیل های کوشنر و اقدامات اخیر وی و هیاتش خودداری کرده است.فراموش نکنیم کوشنر و 'نیکی هیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، هر دو در ماه ژانویه پیشنهاد قطع کمک های مالی به UNRWA را ارائه دادند؛ پیشنهادی که با مخالفت وزارت امور خارجه، پنتاگون و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده روبرو شد. چراکه این سازمان ها بر این باورند این امر سبب افزایش خشونت ها در منطقه می شود. هرچند یک هفته پس از ارائه این پیشنهاد از سوی کوشنر و هیلی و مخالفت سه نهاد مهم آمریکایی، وزارت امور خارجه اعلام کرد ایالات متحده نخستین مبلغ 125 میلیون دلاری کمک خود به UNRWA را به بیش از نصف و تا 60 میلیون دلار کاهش خواهد داد.
در پی اعلام کاهش کمک های واشنگتن از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، 'هدر نوئرت' سخنگوی این وزارتخانه گفت که ایالات متحده قصد ندارد از کمک به پناهندگان فلسطینی دریغ کند و تنها به دنبال راهی برای متقاعد کردن دیگر کشورها برای کمک به واشنگتن در پرداخت کمک های مالی به فلسطینیان است.
اما روز بعد، 'ویکتوریا کوتس' مشاور ارشد گرین بلات، ایمیلی به کارکنان امنیت ملی کاخ سفید فرستاد و در آن اذعان داشت که کاخ سفید عمیقا به قطع کمک ها به آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی می اندیشد. دراین ایمیل همچنین تاکید شده بود UNRWA باید به بخشی از آژانس پناهندگان سازمان ملل بپیوندد و پیشنهاد داده بود این آژانس باید گزارشی ماهانه از هزینه کرد کمک های ایالات متحده ارائه دهد و دست از برنامه های آموزشی یهودستیزانه خود بردارد.
درطرف دیگر ماجرا کنگره آمریکا قراردارد که فشار برای انکار وضعیت پناهندگان فلسطینی راافزایش داده است.'داگ لامبورن'ازنمایندگان جمهوریخواه ایالت کلرادو هفته گذشته لایحه ای ارائه کرد براساس آن کمک های ایالات متحده تنها به پناهندگان واقعی محدود می شود.
در اقدامی مشابه 'سناتور جیمز لانکفورد' عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قانونی را فراهم کرده که به موجب آن کمک های مالی ایالات متحده از UNRWA به سایر سازمان های محلی و بین المللی هدایت می شود. این لایحه که هنوز به طور رسمی ارائه نشده، به تائید وزیر امور خارجه ایالات متحده نیاز دارد تا نهایتا تا سال 2020 آن را به رسمیت بشناسد.
از سوی دیگر، 'لارا فریدمن' رییس بنیاد صلح خاورمیانه، در این خصوص به فارن پالیسی گفت:بسیار روشن است هدف اصلی و گمراه کننده این دست اقدامات کاخ سفید حذف مساله پناهندگان فلسطینی و در واقع نادیده گرفتن موجودیت آنها است و این دست اقدامات نه تنها دستیابی به صلح را آسانتر نمی کند بلکه به طور قطع مسیر آن را دشوار تر می سازد.
اروپام***7276**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي داماد ترامپ مساله فلسطين نفع اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا

بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون دستگیری و برخورد نظامی و نامطلوب با دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در خصوص حمایت از مردم مظلوم فلسطین منتشر شد.

متن کامل این بیانیه کوتاه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر 
 
 
دبیرکل سازمان ملل 
دبیر مجمع عمومی سازمان ملل 
دبیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل 
دبیر شورای امنیت سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر سازمان ملل 
دبیر شورای حقوق بشر آمریکایی 
دبیر شورای حقوق بشر اروپایی 
دبیر اتحادیه اروپا 
مسوولین اجرایی ایالات متحده آمریکا 
روسای دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا 
روسای کشور‌های اروپا و آمریکای شمالی 
 
دانشگاه یا پادگان؟ 
پس آزادی بیان چه شد؟ 
 
 
تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

دیگر خبرها

  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد