Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@23:51:24 GMT

دلایل نفوذ به زرین پال اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۷۲۱۰

دلایل نفوذ به زرین پال اعلام شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مصطفی امیری  درباره اتفافات شب گذشته مبنی بر ادعای هک سیستم پرداخت یار زرین پال و فروش اطلاعات کاربران این شرکت، افزود: یکی از روترهای سرور اینترنت با برند میکروتیک که توسط شرکت آسیاتک میزبانی می‌شد به دلیل باگی که در نرم افزار مودم های میکروتیک وجود داشت و علی رغم اعلام مرکز ماهر به دلیل ناهماهنگی میان مجموعه و آسیاتک وجود داشت به روزرسانی نشد و یک فرد از این آسیب پذیری برای نفوذ استفاده کرد اما در این حمله صرفا کاربران از یک سرور به سروری دیگر هدایت شدند و فرد نتوانسته تا به هیچ سروری به منظور برداشت اطلاعات دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنیان‌گذار زرین پال تاکید کرد: اتفاقات شب گذشته نفوذ یک خرابکار سایبری به آی پی‌های روتر میکروتیک و دستکاری آن‌ها برای انتقال کاربر از سرور ایران به سروری خارجی  بود که باعث شد تا صفحه‌ای با مضمون خاص با عنوان سرقت اطلاعات و هک شدن سیستم زرین پال به کاربر نشان داده شود اما بعد از یک ساعت و با تلاش مهندسان زرین پال به سرعت سیستم به حالت عادی بازگشت و هم اکنون نیز در حالت پایداری قرار دارد؛ در واقع این روتر تنها روتر اج و حتی پیش از روتر اکسس قرار داشته و اطلاعاتی از کاربران درز نکرده است.

امیری با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده در فضای مجازی در زمینه سرقت اطلاعات کارت‌ها و حساب‌های بانکی اظهار داشت: بر خلاف ادعاها هیچ گونه دیتایی در سیستم از بین نرفته و یا سرقت نشده است و به کاربرانمان تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه جای نگرانی نیست و صرفا صفحه اصلی سایت به دلیل تغییر DNS‌ها در حدود یک ساعت به سروری دیگر منتقل شده بود تا هکر بتواند از این طریق سواستفاده کند؛  قطعا این حمله سایبری از منظر حقوقی از سوی پلیس فتا پیگیری خواهد شد.

یاد آورمیشود، روز گذشته نیز برخی انجمن‌های امنیتی در کشور مطرح کردند که صفحه اصلی وب‌سایت زرین پال هک شده و اصطلاحاً دیفیس (Deface) شده است و کاربران بابت درز اطلاعات خود نباید نگران باشند؛ همچنین زرین پال نیز چند دقیقه بعد از این اتفاق اعلام کرد که  دوستان و همراهان زرین‌پال به اطلاع می‌رسانیم که فردی با سو استفاده از باگی که در یکی از روترهای میکروتیک پیدا کرده موفق به بارگذاری یک سایت روی سرور دیگری شده است.

لازم به ذکر است که هیچ دسترسی به داده‌های زرین پال وجود ندارد و این مشکل تا چند دقیقه دیگر برطرف می‌شود و همین مسئله باعث شد تا از انتشار اخبار نادرست تا حدودی جلوگیری شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته کار و کارگر و جایگاه این قشر زحمتکش، افزود: کارگران یکی از مولفه‌های مهم در تحقق سال و اقتصاد مقاومتی هستند.
امام جمعه سمنان بیان کرد: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکرد‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان در تحقق رونق اقتصادی است.
وی با گرامیداشت روز معلم از آنان به عنوان افسران عرصه دانش یاد کرد و افزود: آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمانی که به تازگی به جمع فرهنگیان ملحق می‌شوند، با اهتمام پیگیری شود، چرا که آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.
امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز فتح اندلس، افزود: اندلس روزگاری به عنوان یک مرکز اسلامی بود، اما بعد از ۸۰۰ سال به دلایلی از عزت به ذلت رسید و باید از این واقعه و روش دشمنان در انحطاط اندلس درس گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، ایجاد انحطاط اخلاقی و ترویج فساد و فحشا از جمله عوامل انحطاط اندلس بود و در این برهه از زمان نیز دشمنان با این ۲ راهبرد به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب بود.
وی پرتاب موشک ایرانی به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشور‌های مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی به دست مردم کشور‌های مختلف نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانایی حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت، کشت فرا سرزمینی در وسعت یک میلیون هکتار از جمله افتخارات ایران است.
امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز ورزش زورخانه‌ای، افزود: برای ترغیب جوانان به این ورزش باستانی تلاش شود.

دیگر خبرها

  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد