Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی سنندج، با بیان این‌که عقب‌افتادگی تاریخی گریبان‌گیر استان کردستان شده است، گفت: عدم حضور نخبگان کردستانی در سطوح مدیریتی و تأثیرگذار ملی از جمله موضوعاتی است که به این عقب‌افتادگی تاریخی دامن می‌زند.

به گزارش ایسنا، سیدکمال حسینی امروز شنبه (13مرداد) در نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام با فعالین علمی، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی کردستان اظهار کرد:همه ما به وضعیت اقتصادی مملکت واقفیم و به همین خاطر باید راهکارهای عملی در راستای رفع کاستی‌ها با مشارکت همه دستگاه‌ها لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با تأکید بر این‌که اعتماد به نخبگان استان و انتخاب سفیرانی از میان آنها ضروری است، گفت: دخالت دادن نظرات نخبگان در تصمیمات مهم کشوری از الزامات توسعه اقتصادی و دیگر حوزه‌هاست.

حسینی با اشاره به تأکیدات رییس جمهور ایران در آستانه انتخابات در خصوص لحاظ کردن نخبگان کردستانی در تصمیم گیری‌های مهم کشوری، گفت: متأسفانه این مهم هنوز عملی نشده است.

وی با اشاره به این‌که استان کردستان مانند دیگر استان‌های دیگر به مراودات خاص با کشورهای دیگر در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی و صادرات نیازمند است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و شرایط ویژه کردستان باید همت جدی بکار گرفته شود تا نتیجه مطلوب کسب گردد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، مهم‌ترین اهداف اتاق بازرگانی  را شامل ارایه نظرات مشورتی در مورد اقتصاد کشور بر اساس سیاست‌های کلی، تشکیل نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در چارچوب نظام، کوشش در راه ورود بازارهای وارداتی به کشور، تلاش در راستای بررسی و حکمیت بازرگانی داخلی و خارجی طبق اساس نامه که به تصویب مجلس اعلام کرد.

وی با بیان این‌که اتاق بازرگانی با مراوده و ایجاد ارتباط مؤثر این ظرفیت را دارد تا شرایطی را فراهم کند که در آیین و مراودات اقتصادی و ایجاد ارتباط  در خصوص منافع مشترک بین فعالان اقتصادی استان و دیگر کشورها موجب صلح، رفاقت  و پایداری اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: مراودات اقتصادی مؤثرتر و فراتر از اشتراک قومی و فرهنگی است.

حسینی با ذکر این‌که استان کردستان دارای اشتراکات فرهنگی و قومی ریشه‌ای زیادی با اقلیم کردستان عراق است، بیان کرد: متأسفانه به دلیل این‌که هنوز مراوده اقتصادی میان دو کشور صورت نگرفته سهم ما از بازار اقلیم کم است.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج با تأکید بر افزایش مراوده اقتصادی استان با کشور ویتنام، اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۳۱۴ میلیون دلار صادرات ما  نسبت به حجم واردات بیشتر بوده که امید است امسال سهم بیشتری از این بازار داشته باشیم.

حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به شرایط پتانسیل‌های این منطقه، امیدواریم شرایطی برای فعالیت اقتصادی استان کردستان در ویتنام فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود