درست کردن اسپری موج دار کردن مو با نوعی نمک
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۷۶۵۰
اسپری نمک یکی از رایجترین مواد برای درست کردن اسپری موج دار کردن مو است، اسپری که تهیه آن آسان و اخیرا از این اسپری برای موج دار کردن موها در سالنهای زیبایی استفاده میشود؛ این اسپریها موراخشک و رطوبت و چربی مو را از بین میبرد پس اگر علاقهمند به زیباتر شدن موهایتان با مواد طبیعی هستید این مطلب را به نقل از نمناک دنبال کنید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
درست کردن اسپری موج دار کردن مو با نوعی نمک
مواد لازم:
یک فنجان آب گرم
اگر میخواهید موها را روشن کنید از چای بابونه و برای تیره کردن مو از چای سیاه استفاده کنید، اما باید آن را در فریزر نگه دارید کنید.
نمک فرنگی ۲ قاشق
یک دوم قاشق نمک دریا
یک قاشق چای خوری ژل آلوورا
یک دوم قاشق نرم کننده.
اما اگر موهای چرب دارید نیازی به نرم کننده نیست. اختیاری مقداری روغن با رایحههای خوش اسطوخودوس ومرکبات انتخاب خوبی است یا یک قاشق چایخوری آبلیمو برای روشن کردن موها.
دستورالعمل ساخت اسپری موج دار کردن مو
بطری اسپری شیشهای که حداقل ۳۰۰ گرم مواد در آن جا میگیرد تهیه کرده بعد آب گرم یا چای را داخل اسپری بریزید
به آن نمک فرنگی، نمک دریا و آلوورا را به همراه آبلیمو اضافه کنید و در پوشش راروی شیشه بگذارید
محتویات ظرف را یک یا دو دقیقه تکان دهید تا نمک حل شود
اگر از چای آبلیمو استفاده کردید آن را داخل فریزر قرار دهید و اگر نه در دمای اتاق نگهداری کنید سه تا چهار ماه این مواد مانده گاری دارد
نحوه استفاده اسپری موج دار کردن مو
اسپری کردن روی موهای مرطوب و خشک کردن موها با حوله
اگر موهای لخت و نازکی دارید و دوست دارید موها را موج دار کنید موهارا شب قبل از خواب بشویید و با اسپری نمک اسپری کنید. سپس موها را ببافید.
صبح متوجه میشوید موهاخشک شده است و حالت دلخواه شما را به خود گرفته اند.
این یکی از روشهای رایج حالت دار کردن موهای صاف و لخت است که زنان در گوشه کنار دنیا از ان استفاده میکنند.
منبع: پارسینه
کلیدواژه: پارسینه مد و زیبایی مو فر کردن مو نمک فرنگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا دیگر از دیدن سریالهای «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم
همشهری آنلاین: حتما برایتان پیش آمده که در محفل و مجلسی جدی ـــ و حتی بگذارید بگوییم عبوس ـــ حاضر باشید که به هر دلیلی نباید بخندید؛ یعنی در آنجا خندیدن از نظر اخلاقی، عملی نادرست تلقی میشده است اما ناگهان خنده به زیر پوستتان خزیده و عضلات صورتتان را چنان به هر سو کشیده که چارهای جز خندیدن نداشتهاید. به احتمال زیاد در این وضعیت سعی کردهاید با پرتکردن فکرتان از موضوعی که شما را به خنده میاندازد یا با فشار زبان به سقف دهانتان یا مَکِش قشر درونی چپ و راست لپتان یا با منقبض کردن عضلات صورتتان جلوی خندهتان را بگیرید. بماند که در چنین موقعیتی چهره آدم چقدر خندهدار و مسخره میشود و حتی ممکن است به سوءتفاهم بیشتری دامن بزند. خندیدن خصلتی انسانی است و نمیتوان کسی را به دلیل خندیدن سرزنش کرد. خنده را میتوان مثل سلاحی شخصی یا رویکردی فردی در مقابله با مشکلات بهکار گرفت اما پرواضح است که هر موضوعی مسبب خنده نمیشود. این نکتهای است که فیلمنامهنویسان سریالها و فیلمهای ایرانی از آن غافلاند.
آنری برگسون (متولد ۱۸ اکتبر ۱۸۵۹ ـ درگذشته ۴ ژانویه سال ۱۹۴۱)، فیلسوف نامدار فرانسوی، رسالهای موجز و مختصر در باب خنده دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. برگسون در این اثر کمحجم اما بدیع و عمیق، سه خصلت اصلی برای خنده برمیشمرد. اول اینکه خنده خصلتی انسانی است. اگر شیء یا حیوانی و بهطور کلی هر پدیدهای انسان را به خندیدن وادارد، به اعتقاد برگسون، به دلیل رفتار یا حالت انسانی آن است. از این منظر، انسان صرفا جانداری نیست که میخندد بلکه جانداری است که میخنداند و اگر ما به چیزی (اعم از جاندار یا غیرجاندار) میخندیم، حتما به سبب شباهتش به انسان یا تأثیر انسان بر آن است. ویژگی دومی که برگسون، آن را با خنده ملازم میداند، بیاحساسی است. منظور برگسون از بیاحساسی، متاثر نشدن است؛ نوعی برخورد عاری از احساس و از سر شعور و منطق برای خندیدن به موضوعی لازم است. اگر ما از زمینخوردن چاپلین یا سقوط باستر کیتون متاثر شویم، توانایی خندیدن به موقعیت آنها را از دست میدهیم؛ پس برخورد سرد و منطقی با پدیدهای احساسی و غیرمنطقی است که ما را به خنده میاندازد. نکته سوم، مسریبودن خنده است. برگسون برای خنده، نقشی اجتماعی قائل است و معتقد است که خنده به نوعی تفاهم و اشتراک نیاز دارد. در واقع خنده به درک متقابلی نیاز دارد تا گروهی از افراد را درگیر کند. از دید برگسون، خنده حاصل غفلت است و نوعی مجازات اجتماعی برای شخصِ غافل محسوب میشود. کسی که به هر دلیلی در اجتماع، موجبات خنده دیگران را فراهم میسازد، غفلتی کرده که او را از وضعی طبیعی که مورد پذیرش اجتماع است خارج کرده و به موضوع خنده سایرین بدل کرده است.
جدا از آشنایی با تکنیکهای فیلمنامهنویسی و نگارش سریالهای تلویزیونی، توجه به این ۳ خصلت خنده در نگارش یک فیلمنامه موفق برای سینما یا تلویزیون بسیار مهم است. نویسندهای که هیچ تلقیای از این خصلتها ندارد مدام دست به دامن کلیشهها برای خنداندن مخاطب میشود و در آخر هم ناکام میماند. بخشی از علت شکست دو سریال کمدی نوروز و ماه رمضان امسال را باید در این ناآشنایی جستوجو کرد.
کد خبر 846940 منبع: همشهری آنلاین برچسبها فلسفه خبر مهم فیلمنامه - فیلنامه نویس مجله فلسفه تلویزیون - صدا و سیما