Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@03:13:18 GMT

تعطیلی 24واحد تولید کاشی درکشور+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۷۹۶۳

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، نشست فوق العاده انجمن کاشی وسرامیک کشور با حضور نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور،فرماندارمیبد و صاحبان صنایع کاشی و سرامیک دریکی ازواحدهای تولیدی  درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزارشد.

دراین نشست آخرین راههای تداوم تولید و عبورازبحران و تامین مواد اولیه این صنعت بررسی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور دراین نشست گفت:دولت باید به صنعتی که دراستان یزد با تولید50درصد ظرفیت تولید کاشی و سرامیک کشور را به خود اختصاص داده است و 30درصد جمعیت استان دراین صنعت فعالیت دارند توجه کند.

نصرالله شریف فرد با بیان اینکه اگر این صنعت به هردلیلی با مشکل مواجه شود کل استان راتحت الشعاع قرارخواهد دادافزود:اعضای هیئت دولت و مجلس اگر قراراست درباره این صنعت تصمیم بگیرندبایدیک نظرخواهی هم از انجمن سرامیک کشور انجام دهند .

شریف فرد با اشاره به تعطیلی 24واحد تولید کاشی درکشور گفت :بدون حمایت دولت ممکن است این اتفاق دراستان یزد هم رخ دهد .

وی افزود:یکی از مشکلات اساسی ما تصمیمات نسنجیده برخی از مسئولان است که باعث مشکل یا توقف تولید می شود.

نائب رئیس انجمن کاشی وسرامیک کشور افزایش تعرفه گمرک ،رنگ دیجیتال و ممنوع شدن وارادت گلوله لعاب و برخی مواد اولیه و تاثیر آن در افزایش قمیت تمام شده را ازمشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت :خوشبختانه این مشکل با تلاش انجمن رفع شده است؛اما دولت اگر درکنار تولید کننده قرارنگیرد و به خواسته هایش گوش نکند به زودی شاهد ورشکسته شدن واحدهای تولیدی خواهیم بود.

شریف با اشاره به فعالیت بین 200 تا 900 نفر پرسنل درهریک از واحدهای تولید کاشی وسرامیک گفت:امروزبامعضل نوسان ارز و قوانینی که بعضی مواقع نسنجیده گرفته شده است قرار داریم که باید این مشکلات از پیش روی این صنعت برداشته شود .

مدیرگروه تاپ سر هم با اشاره به شرایط حاکم دربازار و تغییرات نرخ ارز و بی ثباتی های که درتامین برخی ازمواد اولیه استراتژیک این صنعت وجوددارد گفت:اعتقادمان براین است که قطعا شرایط نرخ دلاربالا می تواند بعنوان یک فرصت برای صادرات تلقی شود.

مرتضی صفدری زاده افزود:متناسب باشرایطی که درمصالح صنعت ساختمان حاکم است می توان فزونی عرضه را برتقاضا با صادرات مدیریت کرد.

صفدری زاده گفت:اگرمعاملات به سمت و سوی نقدی برود و صادرات هم براساس دلارمعامله شود و ارزآوری ویژه ایی درشرایط کنونی برای کشور به ارمغان بیاورد؛صنعت کاشی و سرامیک کشور هم می تواند درحمایت از دولت وسیاست های ارزی دولت نقش ایفا کند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد کاشی تعطیلی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «مصطفی رجبی مشهدی» در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق بیان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته سخنگوی صنعت برق، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

کشف  ٨٠٠ مگاوات رمز ارز غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توانیر از کاهش فعالیت تولید‌کنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی ادامه داد: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌ سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت بیان کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، افزود: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر، مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی بیان کرد که باید طی زمان بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

دیگر خبرها

  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور