Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:43:38 GMT

رفع نیاز تجهیزات پزشکی بیمارستانها با تولیدات ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۸۲۹۵

رفع نیاز تجهیزات پزشکی بیمارستانها با تولیدات ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، یکی از محققین مستقر در پارک فناوری پردیس، اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیزات پزشکی را خوب و مناسب دانست و بیان کرد: این حوزه، حیطه بسیار گسترده‌ای است که از رشد و پیشرفت بالایی نیز برخوردار بوده است؛ دانشجویان و کارآفرینان بسیاری در سال‌های اخیر وارد این حوزه شده‌اند و اقدامات بسیار ارزنده ای نیز انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کمپانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در حاشیه بازدید سفرا و روسای نمایندگی های ایران از پارک فناوری پردیس، استفاده و بهره‌برداری از توان تولیدی شرکت‌های عضو پارک را راهکاری برای دستیابی به تجهیزات و فناوری‌های نوین دانست و افزود: پیشرفت ما در تولید تجهیزات پزشکی در سطحی قرار دارد که می‌توانیم کالاهایی با استانداردهای اروپایی و آمریکایی تولید نموده و آی سی یو، سی سی یو و اورژانسی با تجهیزات و وسایل کاملا ایرانی داشته باشیم.

کمپانی با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: ۴۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی توسط محققان و تولیدکنندگان داخلی برطرف شده و ۶۰ درصد تجهیزات مورد نیاز را وارد می‌کنیم. در مجموع ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور ۲ میلیارد دلار است که ۷۵۰ میلیون دلار آن توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

وی افزود: رشد علمی و پژوهشی ما در این زمینه موجب شده که فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از کالاهای مورد نیاز را وارد و همچنین توانسته‌ایم در زمینه صادرات کالاها نیز موفق عمل کنیم و درآمدی حدود ۲۵ میلیون دلار از صادرات به ۴۰ کشور دنیا بدست بیاوریم.

کمپانی با تاکید بر این نکته که کالاهای تولید شده در کشور که با فناوری روز دنیا ساخته شده است، با قیمت اندکی در مقایسه با تجهیزات پزشکی خارجی به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: تجهیزات پزشکی ساخت ایران با نصف قیمت سایر برندهای خارجی و با خدمات پس از فروش بیشتر عرضه می‌شود و دلیل این امر سابقه کم ایران در این حوزه بوده و ما برای ترغیب خریداران و به دست آوردن بازار باید کالاها را با خدمات بیشتر و سود کمتر عرضه کنیم.

کد خبر 4365359 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس تجهیزات پزشکی دانشجویان تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد جواد آذری جهرمی نمایشگاه الکامپ امنیت اطلاعات فناوری نانو گوگل شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی فناوری فضایی کشاورزی ناسا شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود