Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت اسکانیای سوئد هشدار داد: اعمال تحریم‌های آمریکا می‌تواند کل فروش خودرو‌های سنگین این شرکت را در ایران از بین ببرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از یورونیوز، هنریک هنریکسون، مدیرعامل شرکت تولیدکننده خودرو‌های سنگین اسکانیای سوئد، یک روز پس از انتشار گزارش کاهش فروش تولیدات این شرکت در ایران گفت: تحریم‌های آمریکا می‌تواندکل فروش خودرو‌های اسکانیا در ایران را تخت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسکانیا که یکی از نخستین شرکت‌های تولیدکننده خودرو‌های سنگین بود که پس از توافق هسته‌ای به ایران بازگشت تمام سفارشات خود از ایران را که نمی‌توانست تا اواسط ماه آگوست تحویل دهد را لغو کرده است.

وی افزود: اطلاعاتی که ما در دست داریم نشان می‌دهد اگر روند روبه پیشرفتی اتفاق نیفتد تمام فروش ما در ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا به خطر خواهد افتاد.

شرکت اسکانیا که در حال حاضر متعلق به شرکت فلوکس واگن آلمان است توانسته یکی از بزرگترین بازار‌های فروش خود را در ایران ایجاد کند.

هندریکسون اعلام کرده است که این شرکت سالانه ۵ تا ۶ هزار خودروی سنگین شامل اتوبوس و کامیون در ایران می‌فروشد که معادل ۵ درصد کل فروش جهانی این شرکت در سال گذشته بوده است.

این اقدام می‌تواند صنعت خودروی ایران را تحت تأثیر قرار دهد چرا که صنعت خودروسازی ایران برخلاف صنعت نفت و نظام بانکی این کشور توانسته بود با خودروسازان رده اول اروپایی پس از توافق هسته‌ای قرارداد ببندند و حجم قابل توجهی سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

شرکت خودروسازی پژو فرانسه چند هفته پیش فعالیت در ایران را متوقف کرد و شرکت آلمانی دایملر کراسلر آلمان تولیدکننده خودرو‌های بنز نیز گفته است که به دقت شرایط را تحت نظر داشته و سپس درباره ادامه همکاری با ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد.

علی‌رغم آنکه دولت‌های اروپا و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند که توافق هسته‌ای با ایران را نجات داده و به شرکت‌های اروپایی تضمین دهند که از آن‌ها در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا حمایت می‌کنند بسیاری از شرکت‌های اروپایی در حال ترک ایران از ترس تحریم‌های احتمالی آمریکا هستند.

در سال ۲۰۱۷ اسکانیا ۱۳درصد از ۱۰۹ هزار ۴۱۵ خودروی تولیدی خود را در آمریکا به فروش رسانده است.

اسکانیا خودرو‌های صادراتی به ایران را در کارخانه‌های خود در آمریکای لاتین و اروپا تولید کرده و سپس از طریق شرکای داخلی در بازار ایران عرضه می‌کند.

هندریکسون گفت: این شرکت همچنین به دنبال تسریع نقل و انتقال پول با ایران است چرا که احتمالاً از ماه نوامبر امکان این مسئله بسته خواهد شد.

هندریکسون همچنین گفت: این شرکت در تلاش است تا با یک طرح احتمالی به تأمین قطعات مورد نیاز خودرو‌های اسکانیا در ایران ادامه دهد تا این خودرو‌ها در ایران با مشکل در فعالیت خود مواجه نشوند، اما هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران خودروهای سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا

«مراو میخائیلی» رئیس حزب کار اسرائیل، در واکنش به تصمیم واشنگتن برای تحریم گردان «نتزاه یهودا» گفت که رفتار «خشونت‌آمیز» و «فاسد» این یگان نظامی ارتش برای همه شناخته شده است.

به گزارش مشرق، «مراو میخائیلی»، رئیس حزب چپ‌گرای کار اسرائیل، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که گردان «نتزاه یهودا» که واشنگتن قصد دارد آن را تحریم کند، «بدون دلیل واقعی فلسطینی‌ها را می‌کشد و با زندانیان بدرفتاری می‌کند».

او با ابراز نگرانی از تحریم این یگان، آن را رویدادی خطرناک برای کلیت اسرائیل دانست و نوشت: «پاسخ مناسب به این تحریم‌ها این است که واقعیت را بپذیریم و درک کنیم که رفتار اسرائیل در برخی مناطق فلسطینی‌نشین نمی‌تواند ادامه یابد».

مروا میخائیلی در ادامه نوشت: «رفتار خشونت‌آمیز و فاسد گردان نتزاه یهودا سال‌هاست که شناخته شده است و هیچ اقدامی برای توقف آن انجام نشده است. دو سال است که ایالات متحده تیمی را برای تحقیق درباره این گردان تشکیل داده است و مقامات سیاسی و نظامی نمی‌توانند تظاهر کنند که اطلاعی از این موضوع نداشتند».

رئیس حزب کار اسرائیل با انتقاد از واکنش مقامات این رژیم به تحریم گردان نتزاه یهودا» افزود: «به جای اینکه به خود بیاییم و با اقدامات این گردان مقابله کنیم، سطح جدیدی از انکار، دروغ و سرپوش گذاشتن بر واقعیت تلخ را شاهد هستیم که به وضعیتی منجر شده است که مهم‌ترین متحد راهبردی اسرائیل یک گردانش را تحریم می‌کند».

مروا سپس نوشت که گردان نتزاه یهودا از سال‌ها پیش باید منحل می‌شد و اعضای این گردان برای «کشتار بی دلیل» فلسطینی‌ها و ضرب و شتم و اهانت به بازداشت شدگان فلسطینی آموزش می‌بینند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن طی روزهای پیش رو تحریمی را علیه یگان «نتزاه یهودای ارتش اسرائیل» به دلیل اقدامات این یگان در نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.

یگان نتزاه یهودا از داوطلبان مردی تشکیل شده که از یهودیان متعصب هستند و به شکل سیستماتیک در کرانه باختری به سرکوب فلسطینی‌ها میپردازند.

در پی انتشار این خبر بنی گانتز، وزیر دفاع سابق اسرائیل و عضو کابینه جنگ و نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از چنین تصمیمی انتقاد کردند.

نتانیاهو گفت که تحریم یک بخش از ارتش اسرائیل در میانه جنگ اقدامی غیراخلاقی است. هر دو نفر گفتند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این تحریم خواهند کرد.

هرچند اقدام آمریکا ارتباطی به جنگ غزه ندارد و تحریم مذکور به اقدامات یگان نتزاه یهودا در دوره پیش از آغاز جنگ در کرانه باختری مربوط می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد قصد آمریکا برای تحریم این یگان با هدف ترمیم چهره خود نزد افکار عمومی جهانی باشد؛ به خصوص اینکه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از رژیم تل آویو و وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در شورای امنیت با انتقادات شدید کشورها مواجه شد.

در این میان کنگره آمریکا نیز شنبه یکم اردیبهشت یک بسته کمک ۲۶ میلیارد دلاری برای اسرائیل تصویب کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و چین