Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای کامیاب مقدس رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه  مقالات منتخب این همایش در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید بیان کرد «در یک سی دی هم مجموعه مقالات ارائه خواهد شد، و این‌ها به عنوان یک مرجع و رفرنس بسیار خوب به جامعه دانشگاهی و محققین کشور ارائه خواهد شد.»

پایگاه خبری تحلیلی فردا؛ جعفربرزگر: آن طور که رسانه ها اعلام کرده اند قرار است در تاریخ هفت آذرماه همایش ملی نظام فکری آیت الله خامنه ای در گستره فرهنگ در دانشگاه شهید باهنر کرمان با محوریت جهاد دانشگاهی این استان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این همایش قرار است به تبین نظام فکری حضرت آیت الله خامنه ای پرداخته شود و مقالات به چاپ برسد.

دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگار فردا در مورد اهداف برگزاری  همایش ملی نظام فکری آیت الله خامنه ای در گستره فرهنگ گفت: « این همایش به منظور تبیین تفکرات مقام معظم رهبری به عنوان یک اندیشمند و یک نظریه پزدار برگزار می شود. در این همایش سعی شده به جنبه‌های کاربردی نگاه ایشان و تفکرات ایشان در عرصه مسائل فرهنگی توجه ویژه ای صورت بگیرد. مشارکت خوب و وسیعی محققین و صاحب نظران عرصه فرهنگی کشور و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف کشور داشته اند که در حال ارسال مقالات هستند که  قرار است در آذرماه برگزار شود. این همایش برگزار کننده اش دانشگاه شهید باهنر کرمان است با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، جهاد دانشگاهی، موسسه انقلاب اسلامی و.. این مجموعه برگزار کننده‌ها هستند و محور کار هم دانشگاه شهید باهنر است. این همایش با حضور متخصصین و اندیشمندان عرصه فرهنگ برگزار خواهد شد که بحمدالله استقبال خوبی کردند و صاحب نظران و اندیشمندان مقاله داده اند، و سخنرانی‌های متعددی وجود دارد و از مهر ماه تقریبا به صورت هفتگی شاهد برگزاری نشت‌های تخصصی در عرصه‌های فرهنگ در دانشگاه‌های مختلف شهر کرمان هستیم که در واقع به نوعی مقدمه سازی است برای برگزاری همایش که در آذر ماه برگزار خواهد شد.»

آقای کامیاب مقدس رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه  مقالات منتخب این همایش در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید بیان کرد« در یک سی دی هم مجموعه مقالات ارائه خواهد شد، و این‌ها به عنوان یک مرجع و رفرنس بسیار خوب به جامعه دانشگاهی و محققین کشور ارائه خواهد شد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: همایش رهبری انقلاب فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود

مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان گفت: همایشی ملی در مورد شاعر مردمی بلندآوازه و نام‌آشنای منطقه غرب ایران، میرزا احمد داواشی، نوزدهم اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود بیننده امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در نظر دارد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و همچنین ایجاد بستری برای شکل‌گیری و تقویت گفتمان علمی درباره شاعران و شخصیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کردستان در ذیل عنوان سلسله رویدادهای معنوی ایران، همایش ملی میرزا احمد داواشی شاعر نامی منطقه غرب کشور را نوزدهم اردیبهشت سال جاری در دانشگاه کردستان برگزار کند.

وی افزود: از ۴۲ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش میرزا احمد داواشی ۳۱ مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی پذیرفته شده و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان اضافه کرد: در این همایش دو سخنرانی اصلی و ۱۰ پانل تخصصی در طی برنامه‌های همایش اجرا می‌شود.

بیننده با اشاره به زندگی ادبی پربار این شاعر نامی تصریح کرد: میرزا احمد داواشی (۱۳۵۹-۱۲۷۹ ه ش) شاعر شیرین‌سخن، نکته‌سنج، زیباسرا، زیبابین و فصیح واژه است که اشعارش را به زبان کردی و در قالب گویش‌های گورانی-هورامی و سورانی-جافی سروده است.

وی درباره دیگر خصیصه ادبی اشعار این شاعر نامی گفت: میرزا احمد که جزو آخرین اعضای نسل شاعران گوران‌سرای کردستان ایران است در شهر روانسر از توابع استان کرمانشاه چشم به جهان گشوده و قریحه شاعرانگی و استعداد بداهه‌گویش در گستره‌ی جغرافیای فرهنگی این منطقه که طبیعت بکر و زیبای اورامانات، پاوه و جوانرود را شامل می‌شود رشد و نمو یافته است.

دبیر علمی همایش میرزا احمد داواشی اضافه کرد: میرزا احمد که به لقب داواشی معروف است در ذیل اشعارش معمولاً به همان نام خودش یعنی احمد که یکی از نام‌های مبارک پیامبر اسلام (ص) است خود را ندای شاعرانه زده و ختم اشعارش را با بستار زیبای پیامی عمیق و گوهروار می‌آراید، چنین است که لقب داواشی در افواه عامه شهرت دارد و نام احمد همان لقب شعری اوست.

بیننده ادامه داد: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی فرصتی خواهد بود که از طریق آن شاعران و شخصیت‌های ادبی و فرهنگی ایران در منطقه کردستان معرفی شده و زمینه مناسبی برای تولید متون علمی در مورد آن‌ها و همچنین بستری برای انتشار این یافته‌های علمی و پژوهشی فراهم شود.

وی افزود: این دست از شاعران اگرچه در گستره‌ی وسیع‌تر زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر کمتر شناخته شده هستند، اما صدای زیست جهان واقعی عامه مردم بوده و زبان گویای جامعه و فرهنگ ما به شمار می‌آیند.

کد خبر 751341

دیگر خبرها

  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»