Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف «ببراس» عمومی سازی، گسترش و همگانی شدن بین دانش آموزان است تا به تفکر علاقمند و خارج از چارچوب تفکر کنند و توانایی حل مسائل را داشته باشند.

سعید شعبانی دبیر علمی اجرایی چالش «ببراس» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص این چالش گفت: ببراس یک چالش بین المللی (مسابقه ترویجی در زمینه علوم رایانه) است و اولین بار این چالش در سال 2014 شکل گرفته و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این چالش شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: هدف ببراس از مفاهیم علوم کامپیوتر در نظر گرفتن استعدادها  و نخبه گرایی و ترویج و عمومی سازی  است.  

شعبانی گفت: نمونه قبلی  چالش  ببراس در سال ۹۴ جهت حل مسائل ریاضی و خلاقیت در فرانسه با عنوان ریاضیات کانگرو آغاز به کار کرد و نمایندگی مجموعه فرهنگی  فاطمی ، نمایندگی آن را در ایران به عهده دارد همچنین دوره کانگرو تاکنون ۱۰ مرتبه در ایران برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: ببراس با همان شیوه ریاضیات کانگرو یک برنامه ترویجی برای حل مسائل و خلاقیات ریاضی است و هم اکنون درسال ۲۰۱۸، شصت کشور عضو این چالش هستند. ببراس یک برنامه رقابتی نیست و قرار نیست افراد مانند المپیاد، استعدادیابی شوند و تیم‌های برتر وارد مسابقه شوند و مدالی به فردی تعلق گیرد و کشوری با کشور دیگر مقایسه نمی‌شود هر کشوری به طور مستقل این برنامه را برگزار می‌کند.

شعبانی در خصوص بازدهی این چالش تصریح کرد: تاکنون ببراس ۱۵ دوره در جهان و ۳ دوره در ایران برگزار شده که دوسال اول به صورت پایلوت و آزمایشی، محدود برگزار شده است.

وی در خصوص مسابقات ریاضیات کانگرو گفت:تاکنون در مسابقات کانگرو ۱۰۰ هزار شرکت کننده از ۱۲ پایه دانش آموزی داشته ایم که از همه مناطق در این مسابقه شرکت کرده اند و پراکندگی خوبی نیز ایجاد شده است.

شعبانی با اشاره به چالش ببراس گفت: هدف ببراس عمومی سازی، گسترش و همگانی شدن بین دانش آموزان است تا به تفکر علاقمند و خارج از چارچوب تفکر کنند و توانایی حل مسائل را داشته باشند در این زمینه به ۳۰ درصد از افراد برتر دیپلم افتخار داده می‌شود و از هر استان نفرات برتر نیز انتخاب می‌شوند که با هدف تشویق دانش آموزان است.

وی در ادامه اعلام کرد: این چالش در ایران در سه رده سنی مختلف ۴ تا ۶ سال و دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود و از مهرماه ثبت نام برای شرکت در چالش ببراس آغاز می‌شود.

وی در خصوص مراحل این چالش افزود: مرحله اول به صورت آنلاین است که افراد اینترنت لازم دارند و باید در طول یک ساعت به ۱۵ سوال پاسخ دهند در این زمینه خانواده‌ها را تشویق می‌کنیم که همراه فرزندانشان به سوالات پاسخ دهند ، سوالات معما گونه است و هیچ واژه تخصصی معمولا در آن وجود ندارد و سوالات به گونه‌ای طراحی شده که به طور میانگین همه بچه‌ها با هر سطح توانایی بتوانند در این چالش شرکت کنند.

شعبانی در خصوص هزینه این چالش گفت: سال گذشته هزینه شرکت در این چالش ۱۵ هزارتومان بوده است و امسال هم همان است و جز آن هزینه دیگری پرداخت نمی‌شود .

وی در ادامه عنوان کرد: موسسه فرهنگی فاطمی در نظر دارد برنامه‌هایی در سطح ملی برگزار کند تا حفره‌های درسی دانش آموزان جبران شود.

وی در ادامه اظهار کرد: چالش ببراس و جشنواره ریاضی کانگرویک ایونت یک یا دو مرحله‌ای نیست و برای بهبود جزئیات تلاش‌های بسیاری شده است و مباحثی مانند علوم کامپیوتر که مبحثی جدید است تلاش شده تا کتاب‌های درسی مرتبط با این علوم برای مربیان آماده شود تا از کتاب‌ها برای زنگ حل مسئله برای دانش آموزان استفاده کنند.

شعبانی همچنین بیان کرد :یک پروژه جهانی با عنوان علوم رایانه وجود دارد که برای بچه‌های ۶ سال به بالا تا پایان دوره مدرسه است که شامل ۲۱ فعالیت کارگاهی می‌باشد و بچه‌ها با مفاهیم علوم رایانه و الگوریتم آشنا می‌شوند که ما آن‌ها را ترجمه کردیم و ابزار، وسایل آموشی مربوط به آن را برای دانش آموزان طراحی کردیم همچنین امید است دوره‌های آموزشی این علوم را با یاری دانشکده مهندسی  کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برای معلمان و خانواده‌ها برگزار کنیم و با فیلم برداری، دوره‌های ضبط شده را به طور رایگان در اختیار عموم قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان تیم هنرستان بهاران گنبدکاووس و تیم های هنرستان های بعثت ۱ و ۲ گرگان به ترتیب عنوان نخست این رقابتها را کسب کردند.

محمدتقی قلی نژاد معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در اولین استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان (گام) به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس گفت : پاییز پارسال مرحله اول این رویداد علمی با ۵٠٠ ایده دانش آموزی دو بخش شرق و غرب گلستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۱۴ تیم از ۱۳ هنرستان استان با ۱۵٠ هنرجو رقابت کردند گفت :  بیشتر ایده های دانش آموزان در بخش کسب و کار است تا در آینده این ایده ها به محصول و اشتغال تبدیل شود.

 مسابقات استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان های پسرانه استان گلستان نیز دو هفته آینده به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس برگزار خواهد  شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه