Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@07:26:06 GMT

کشت محصولات کم آب بر در تویسرکان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۱۱۳۴

کشت محصولات کم آب بر در تویسرکان افزایش یافت

حبیب مومیوند روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تویسرکان افزود: تلاش های فراوان ترویجی صورت گرفته در خصوص تغییر الگوی کشت در شهرستان و کاهش کشت محصولات پر آب بر در شهرستان نتیجه بخش بوده و امسال 800 تن محصول کلزا در شهرستان برداشت شده است.
وی ادامه داد: 19هکتار کشت گل محمدی و 15 هکتار کشت زعفران در سطح شهرستان کشت شده است و توسعه کشت های کم آب بر از برنامه های جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مومیوند افزود: افزایش سطح گلخانه ها در سطح شهرستان از 2 هکتار به 15 هکتار از دیگر اقدامات مهم در بحث مدیریت منابع آبی است که در این راستا احداث 6 گلخانه با پنج هکتار سطح زیرکشت نیز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه یک سوم وسعت این شهرستان دشت است گفت:آسیب شدیدی به سفره های زیرزمینی این بخش وارد شده و آب از حدود پنج متری به عمق 50متری رسیده است و حالت بحرانی دارد.
فرماندار تویسرکان اضافه کرد: یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح منابع است در این راستا، یک ماه تا برداشت محصول به کشاورزان فرصت داده می شود و پس از اتمام این فرصت با چاه های غیرمجاز و مجاز با برداشت بی رویه به شدت برخورد می شود.
مومیوند با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان از 2 بخش جغرافیایی کوهستانی و دشت تشکیل شده است گفت:2.3 درصد این شهرستان کوهستانی با سنگ بستر بالا و عمق چاه های کم است که برداشت آب از آنها آسیبی به سفره های زیرزمینی وارد نمی کند.
وی تصریح کرد: با هرگونه برداشت غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه ها در دشت فرسفج به ‌شدت برخورد می شود.
مومیوند اصلاح و بازنگری پروانه های چاه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تعویض 900 فقره کنتور آب در شهر به صورت رایگان و لایروبی 17قنات با اعتبارات سال 96 از اقدامات مهم برای کاهش مصرف و مدیریت آب در این شهرستان بوده است .
گفتنی است، تویسرکان یکی از شهرهای استان همدان است که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت آن 50 هزار 455 455 نفر است.
تویسرکان در جنوب کوه الوند و شهر همدان واقع شده‌است.
7523/1181
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان همدان اقتصاد مقاومتی زعفران گل محمدی مسکن رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دزفول در شمال استان خوزستان با تولید محصولات کشاورزی باکیفیت ازجمله؛ صیفی، سبزی و مرکبات، یکی از قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود، اما کشاورزان این شهرستان از پایین بودن قیمت، نبود شرایط صادرات و بالابودن هزینه‌ها گلایه دارند.


کشاورزان می‌گویند: اجاره زمین و مخارج مربوط به تولید محصولات بالا است و در سال‌های اخیر نه تنها در بازار داخلی فروش محصولات مطلوب نیست، بلکه صادر نشدن محصولات به بازار‌های خارجی باعث ضرر و زیان شده است.


آنها انتظار دارند باتوجه به ظرفیت‌های کشاورزی دزفول، مسئولان توجه بیشتری به بخش کشاورزی این شهرستان داشته باشند تا تولیدکنندگان ترغیب شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل آبرسانی درددل اهالی روستای باباپیر تویسرکان شد
  • کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری
  • آزاد سازی اراضی ساحلی در شهرستان بابلسر
  • گردهمایی ۱۴۳ متصدی نانوایی شهرستان تویسرکان
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت در داراب
  • برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا در شهرستان تویسرکان
  • تکذیب چهار شایعه جذاب اقتصادی در آستانه سال نو
  • کسادی بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی در دزفول+فیلم
  • برداشت انگور نوبرانه در گلخانه خارج از فصل در خلیل‌آباد