Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید کنعانی روز شنبه در آیین بدرقه این کاروان و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کاروان متشکل از 37 نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشکان و کارشناسان بهداشت محیط، تغذیه و مامایی و تکنسین های دارویی است.
وی یادآوری کرد: این افراد در روستای 'کراغه' بخش نصرت آباد و 'شورو' بخش کورین از توابع زاهدان حضور می یابند و به مدت یک هفته به مردم محروم و کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان خدمات رایگان آموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: در تیم اعزامی پزشکان متخصص اعصاب و روان، داخلی، کودکان، آلرژی و عفونی، چهار پزشک عمومی، کارشناس ارشد بهداشت محیط، 2 کارشناس مامایی، 2 کارشناس روانشناسی، چهار کارشناس پرستاری، تکنسین دارویی، کارشناس مددکار، نجاتگر و داوطلب حضور دارند.
کنعانی ادامه داد: این افراد به همراه تجهیزات پزشکی کامل و استاندارد درمانگاهی و داروهای مورد نیاز به این منطقه اعزام شده اند.
وی گفت: در طول اجرای این طرح بسته های بهداشتی، نوشت افزار، سه هزار دست لباس نو زنانه، مردانه و بچگانه، انواع مواد غذایی، سه هزار بطری آب معدنی 1.5 لیتری و200 تخته پتو در میان ساکنان این استان توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این اقدام بر اساس اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصل خدمات داوطلبانه جمعیت و به منظور انسجام بیشتر و بهتر فعالیت ها و خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می شود.
کنعانی به راه اندازی پویش ' نذر آب' اشاره کرد و افزود: برای کمک به رفع خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان این پویش در سراسر کشور تشکیل شده است تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست استان جمع آوری شود.
وی گفت: این کمک ها در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این استان محروم و کمتر برخوردار هزینه می شود و در این راستا هموطنان می توانند با ارسال عدد 4 به شماره 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان از خشکسالی استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی کنند.
8023/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی آلرژی استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان صلیب سرخ رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان