Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برنج به عنوان یکی از محصولات کشاورزی آب بر در مناطق گسترده ای از ایران مورد کشت قرار می‌گیرد که این مسئله به دلیل خشکسالی ها در برخی مناطق با محدودیت هایی رو به رو شده است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، برنج به عنوان یکی از محصولات کشاورزی استراتژیک شناخته شده که به دلیل آنکه قوت غالب مردم است اهمیت بالایی را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشت این محصول با شدت گرفتن خشکسالی‌ در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه شد که از همین رو وزارت جهادکشاورزی برای کاشت آن در برخی مناطق و یا شالی دوم محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.   بنا بر اظهارات رضا اردکانیان وزیر نیرو در پایان هفته گذشته در حال حاضر در ۱۷۰ هزار هکتار از مناطق کم آب کشور برنج کاشته می‌شود.

آنچه مشخص است در حدود ۹۰ درصد از منابع اب کشور در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان کشت حجم بالا محصولات اب بر بسیار به چشم می‌خورد.

از طرفی برنج که به عنوان محصولی آب بر به حساب می‌آید، محصول مورد کشت اکثر کشاورزان استان‌های شمالی به حساب است که اعمال محدودیت برای آن‌ها به منظره افت شرایط شغلیشان خواهد بود، به همین خاطر کشت محصولات جایگزین پیشنهاد شده است.   گفتنی است برداشت برنج با توجه به شرایط آب و هوایی به طور تقریبی از اواخر تیر ماه آغاز و در مرداد ماه شدت می گیرد که پس از آن کشت دوم آغاز می شود.               برای دیدن سایر عکس‌ها بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشت برنج محصولات اب بر محدودیت تولید خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اتخاذ سیاست‌های راهبردی، کشت مکانیزه در ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از اراضی شالیزار‌ی انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بابک مومنی رییس گفت: تاکنون 190 هزار و 860 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار شد و 183 هزار و 515 هزار هکتار هم خزانه گیری شده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون کشت برنج در 67 هزار و 271 هکتار مزارع شالیزاری استان  انجام شده است، تصریح کرد: 47 هزار و 756 هکتار از اراضی شالیزار‌ی به صورت مکانیزه کشت شده و مابقی به روش سنتی زیر کشت و کار رفت.

وی افزود: 60 هزار و 755 هکتار از مزارع شالیزاری زیر کشت ارقام محلی است و 6 هزار و 516 هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تاکنون 290 تن بذر برنج و 24 هزار و 876 تن کود کشاورزی میان شالیکاران توزیع شده و 158 مورد آزمون خاک انجام شده است.

 مومنی خاطرنشان کرد: 178 بانک نشاء برنج در استان هم در حال فعالیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان 256 میلیون مترمکعب و ذخیره آب در آببندان‌ها 340 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران