Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از نیروهای مردمی و ارتش سوریه به منظور پاکسازی شرق و شمالی شرق استان السویداء از وجود عناصر مخفی داعش، راهی مناطق شدند.

به گزارش مشرق، هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته در چندین مرحله به مواضع نیروهای ارتش سوریه در استان السویداء حمله کردند و خسارت های مالی و جانی فراوانی برجای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در مناطق بیابانی شمال، شمال شرق و شرق استان سویداء حضور دارند که به گفته منابع میدانی توسط نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب استان حمص حمایت می شوند. اشغال فرودگاه «خلخله» در شمال استان سویداء یکی از اهداف اصلی عناصر تروریستی داعش در روزهای گذشته بود که با هوشیاری نیروهای ارتش سوریه حملات در این محور به طور کامل دفع شد. به گزارش مشرق، هسته های خاموش داعش حملات خود را برای اشغال فرودگاه «خلخله» از مناطق «تل صعد، الطمثونه، الاشرفیه و...» با چند انتحاری آغاز کردند اما نیروهای ارتش سوریه موفق شدند تحرکات آنان را به طور کامل رصد کنند و تلاش ها را برای اشغال این فرودگاه ناکام بگذارند.

به گفته منابع میدانی، شمار قابل توجهی از نیروهای ارتش سوریه برای در هم کوبیدن هسته های خاموش گروه تروریستی داعش به استان السویداء اعزام شده اند و در جریان درگیری ها تاکنون دهها تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند. از سویی دیگر، هزاران تن از نیروهای دفاع مردمی خود را به استان السویداء رسانده اند و  در روستاهای شمالی، شمال شرقی و شرقی مستقر شده اند تا از حمله مجدد هسته های خاموش داعش به این مناطق جلوگیری کنند.

در حال حاضر، جولان و پیشروی عناصر تروریستی داعش در استان سویداء در جنوب سوریه متوقف شده و نیروهای ارتش عملیات را برای پاکسازی نقاط آلوده به هسته های خاموش تروریست ها آغاز کرده اند. یگان توپخانه ارتش سوریه هم به شدت مواضع هسته های خاموش داعش را در مناطق آلوده استان سویداء هدف قرار می دهد؛ در جریان حمله توپخانه ای به مناطق آلوده در روستای «رامی» شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند. به گزارش مشرق، همزمان با عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان السویداء، یگان موشکی و جنگنده های سوری مواضع هسته های خاموش داعش را در مناطق «الدیاثه، رامی، الکراع و...» در بخش های شرقی و شمالی هدف قرار می دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان عملیات نیروهای سوری در روستای «الکراع»، شماری از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ تعداد دیگر از تروریست ها هم در این عملیات دستگیر شدند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ ارتش سوریه السویداء تحولات سوریه داعش سوریه نقشه میدانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی درشمس آباد گفت: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده فعالیت آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: با توجه به حجم تماس‌های شهروندان همکاران ما در ستاد فرماندهی با استعلام از محل و درخواست کمک از سوی آن‌ها یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس آباد و باقرشهر در محل حضور داشتند. آتش‌نشانان تهران در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک کارخانه بزرگ مسقف به وسعت دو هزار متر که محل تولید مبلمان‌های پلیمری بوده، بسیار قابل اشتعال است. حدود ۷۰ درصد محل کاملا شعله‌ور بود و سقف‌ها تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: به گفته افرادی که در محل حضور داشتند، ظروف رنگ و تینر و رزین و مواد اولیه در حجم زیاد در این کارگاه وجود داشت و در مجاورت آن یک کارگاه مواد پتروشیمی نیز وجود داشت که آتش‌نشانان با تعامل ایجاد شده بین آتش‌نشان‌های مراکز مختلف به سرعت وارد عمل شده و در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما همچنان خاموش کردن آتش ادامه دارد و با توجه به تخریب سقف‌ها کار خاموش کردن آتش و لکه‌گیری کمی زمانبر خواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه