Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت: اگر ناتوی عربی تشکیل شود، صرفا یک قلک برای ترامپ درست خواهد شد که از طریق آن سران مرتجع عرب بیشتر از گذشته دوشیده شوند و دوشیده شدن سران مرتجع عرب توسط ترامپ تا زمان خشکیدن شیر آنها ادامه خواهد داشت و آنگاه است که سر آنها توسط آمریکا بریده می‌شود.

«سیدهادی سید افقهی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به طرح‌های پشت پرده آمریکا برای ایجاد ناتوی عربی اظهار کرد: آمریکایی‌ها ناتوی عربی را برای جنگ می‌خواهند نه عملیات روانی چراکه آن‌ها به خوبی می‌دانند ما عملیات روانی آن‌ها را با عملیات روانی پاسخ می‌دهیم کما اینکه جنگ لفظی که آمریکایی‌ها طی روز‌های گذشته آن را تند کردند با پاسخ‌های شدیدتر مقامات ما مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در راس ناتوی عربی ممکن است آمریکا و برخی کشور‌های عربی و حتی رژیم صهیونیستی قرار داشته باشند، افزود: در حال حاضر گزینه نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در دستور کار نیست به دلیل اینکه آن‌ها‌ می‌دانند اگر بصورت انفرادی و یاد در قالب ناتوی عربی علیه ایران اقدام کنند، بدون شک ایران تنها نخواهد بود و کل محور مقاومت به یاری ایران به پا خواهند خواست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه کشور‌های عربی خواهان عضویت در ناتوی عربی انگشت‌شمار هستند، عنوان کرد: طی روز‌های گذشته مصر اعلام کرد که جز در تلاش‌های صلح‌جویانه و تثبیبت امنیت و استقلال منطقه، اصلا در این ائتلاف نظامی شرکت نمی‌کند. اردن نیز نه آنقدر نیرو دارد و نه وضعیت داخلی‌اش اجازه می‌دهد که وارد این ائتلاف شود.  در امارات نیز وضعیت بازار بورس رو به ریزش است چراکه ترامپ آن‌ها را تهدید کرده که تمام سرمایه‌های ایرانی را از کشورش خارج کند؛ بنا به روایتی تجار ایرانی ۱۵۰ میلیارد دلار در امارات سرمایه‌گذاری کرده‌اند و گردش مالی دارند و اگر آمریکا یک تَشَر به امارات بزند آن‌ها فرومی‌پاشند. امارات قائم به شخص نیست بلکه شرکت‌های «۷ خواهران» و «ایران» و چند شرکت دیگر در این شبه‌جزیره آمده‌اند و آن را بالا برده‌اند.  از سوی دیگر بحرین هم در این زمینه، قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

سیدافقهی همچنین گفت: در میان کشور‌های غیرعربی؛ ترکیه به دلیل شراکت اقتصادی با ایران و پاکستان نیز به واسطه دیدار مثبت سرلشکر باقری با مقامات این کشور طی هفته‌های گذشته، تصمیم دارند تا در این ائتلاف شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه عربستان به عنوان محور ناتوی عربی، امروز در وضعیت بسیار بُغرنجی قرار دارد، افزود: تمام طرح‌های عربستان در عراق، سوریه و لبنان شکست خورده و امروز خود آن‌ها در باتلاق یمن گیر افتاده‌اند و هر روز بر هزینه‌های جنگ و تعداد کشته‌شدگان آن‌ها افزوده می‌شود. امروز در درون هیئت حاکمه عربستان درگیری‌ها و بحث‌های جدی در زمینه ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه وجود دارد.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا ادامه داد: اگر ناتوی عربی تشکیل شود، صرفا یک قلک برای ترامپ درست خواهد شد که از طریق آن سران مرتجع عرب بیشتر از گذشته دوشیده شوند و دوشیده شدن سران مرتجع عرب توسط ترامپ تا زمان خشکیدن شیر آن‌ها ادامه خواهد داشت و آنگاه است که سر آن‌ها توسط آمریکا بریده می‌شود.

سیدافقهی در پایان گفت: بنابر این به احتمال پایین اگر ناتوی عربی ایجاد شود، حرفی برای گفتن نخواهد داشت و درون مایه آن بسیار شکننده و سست و ناکارآمد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناتو عربی ناتوی عربی عربستان عربستان و امارات ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تارتار: درباره قهرمان لیگ برتر حرفی نمی‌زنم!
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور