Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، نرگس یگدانه اظهار کرد: نظرسنجی با عنوان «نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری» توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه اصفهان در همایشی با همین عنوان انجام شد که از 110 مشارکت‌کننده در این نظرسنجی، حدود 60 درصد پاسخگویان را زنان و حدود 40 درصد را مردان به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 45.87 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مدرک کارشناسی، 28.44 درصد مدرک کارشناسی ارشد، 10.09 درصد آنان مدرک فوق دیپلم، 11.01 درصد آنان مدرک دیپلم و 4.59 درصد مدرک دکتری داشتند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان ادامه داد: 44.04 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نقش «کمبود مراکز اقامتی» را در افول صنعت گردشگری «زیاد»، 29.36 درصد «متوسط»، 17.43 درصد «خیلی زیاد»، 6.42 درصد «کم» و 2.75 درصد «خیلی کم» عنوان کردند.
یگدانه اضافه کرد: همچنین 48.62 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که «وجود قوانین دست و پاگیر برای فعالان صنعت گردشگری» باعث افول این صنعت خواهد شد و به ترتیب 31.19 درصد، 13.76 درصد، 5.51 درصد و 0.92 درصد نقش این گزاره را در افول صنعت گردشگری «زیاد»، «متوسط»، «کم» و «خیلی کم» دانستند.
وی خاطرنشان کرد: گزاره بعدی نقش «ناهماهنگی بخش‌های فعال صنعت گردشگری در همه سطوح» در افول گردشگری بود که حدود 67 درصد نقش آن را «زیاد» و «خیلی زیاد» دانستند؛ 27.52 درصد نقش این گزاره را «متوسط»، 4.59 درصد «کم» و 0.92 درصد «خیلی کم» عنوان کردند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان گفت: «کیفیت نازل خدمات ارائه شده توسط برخی مهمانپذیرها و هتل‌ها» در افول گردشگری به اعتقاد 38.53 درصد «زیاد» عنوان شد. همچنین 25.69 درصد نقش آن را خیلی زیاد دانستند. 27.52 درصد، 5.51 درصد و 2.75 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نقش «کیفیت نازل خدمات ارائه شده توسط برخی مهمانپذیرها و هتل‌ها» در افول گردشگری را به ترتیب «متوسط»، «کم» و «خیلی کم» عنوان کردند.
یگدانه اظهار کرد: از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پرسیده شده که نقش «ناآشنایی یا کمبود آموزش متصدیان امور با اصول و قواعد پیشرفته در این صنعت» در افول گردشگری چگونه است که 40.37 درصد نقش آن را «زیاد»، 36.70 درصد «خیلی زیاد»، 19.27 درصد «متوسط»، 2.75 درصد «کم» و 0.92 درصد «خیلی کم» دانستند.
وی خاطرنشان کرد: 44.04 درصد نقش «عدم افزایش سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت گردشگری» را در افول گردشگری «زیاد» عنوان کردند و 24.77 درصد نقش این گزاره را «خیلی زیاد» دانستند. همچنین 25.6 درصد و 5.51 درصد معتقد بودند نقش این گزاره در افول گردشگری «متوسط» و «کم» است.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان ادامه داد: نقش «شرایط بد اقلیمی و محیط زیستی (بی‌آبی و آلودگی)» در افول گردشگری پرسش دیگر بود که حدود 33.95 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آن را «متوسط»، 24.77 درصد «زیاد» و 25.69 درصد «خیلی زیاد» ارزیابی کردند. همچنین 13.76 درصد و 1.84 درصد معتقد بودند که نقش این گزاره در افول گردشگری «کم» و «خیلی کم» است.
یگدانه اضافه کرد: 40.37 درصد، 32.11 درصد، 22.94 درصد و 4.59 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نقش «وجود تحریم‌های اقتصادی» در افول گردشگری را به ترتیب «خیلی زیاد»، «زیاد»، «متوسط» و «کم» ارزیابی کردند.
وی افزود: نقش «تنش‌های سیاسی در روابط بین‌الملل» در افول گردشگری، پرسش دیگری بود که 80.74 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آن را «زیاد» و «خیلی زیاد» دانستند. 16.51 درصد و 3.75 درصد از شرکت‌کنندگان نیز نقش این گزاره را در افول گردشگری «متوسط» و «کم» ارزیابی کردند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان گفت: 46.79 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «کیفیت خدمات» را مهمترین معیار گردشگران در انتخاب هتل یا مهمانپذیر عنوان کردند و «موقعیت مکانی»، «نرخ خدمات»، «توصیه دوستان و آشنایان»، «برند معروف» و «سایر موارد» با درصد یکسانی در انتخاب بعدی مهمترین معیارها قرار گرفت. همچنین کمتر از یک درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که «ساختمان هتل» مهمترین معیار گردشگران در انتخاب هتل یا مهمانپذیر است.
یگدانه خاطرنشان کرد: 90.83 درصد شرکت کنندگان به این پرسش که "«آیا حضور بومگردها باعث رونق صنعت هتلداری می‌شود؟» پاسخ «بلی» دادند.
وی افزود: از مصاحبه‌شونده‌ها پرسیده شد که «به نظر شما چرا صنعت هتلداری در ایران توسعه نیافته است؟»؛ 27.74 درصد دلیل آن را «عدم هماهنگی بین بخشی در صنعت گردشگری»، 25.81 درصد «ضعف در دانش شخصی» و 21.29 درصد «ضعف قوانین حمایتی» عنوان کردند. همچنین 17.42 درصد دلیل این موضوع را «ضعف در جذب سرمایه» ارزیابی کردند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان اضافه کرد: در پاسخ به سوال «مهمترین دغدغه و مشکل هتلداران و مهمانپذیران اصفهان، چیست؟» 24.77 درصد از مصاحبه‌شونده‌ها «نبود تخصص کافی بین فعالان صنعت هتلداری» و 23.85 درصد «عدم هماهنگی بین فعالان صنعت هتلداری»، 21.10 درصد «عدم وجود پروژه‌های محرک گردشگری»، 14.68 درصد، «تعداد کم گردشگران»، 11.01 درصد «عدم نظارت بر واحدهای اقامتی غیرمجاز» و 4.59 درصد«ضعف در اجرای نظام‌نامه صنفی» عنوان کردند.
یگدانه گفت: این نتایج می‌تواند مورد استفاده سیاست‌گزاران و همچنین سازمان‌ها و ادارات مرتبط با مباحث هتل‌داری، گردشگری، بومگردی و مهمانپذیری قرار بگیرد.
وی افزود: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان (ایسپا) با حدود 200 پرسشگر فعال و توانمند آماده همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در سطح استان اصفهان برای انجام نظرسنجی‌های مشابه بسته به نظر کارفرما به صورت (آنلاین و الکترونیک، تلفنی و پرسشنامه‌ای) در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • میمند شهر ملی شیشه گری