Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:17:22 GMT

بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۳۳۸۷

بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: در فرآیند بازنگری و اصلاح طرح جامعه کاهش آلودگی هوای اراک باید نهادهای مسئول، مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد  مشارکت فعال داشته باشند و در حقیقت یک کار اصولی و اقدام علمی در این زمینه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی افزود: طی چهار ماه نخست امسال، شهر اراک وضعیت بهتری را در رابطه با آلودگی هوا نسبت به سال گذشته تجربه کرده و تعداد روزهای ناسالم سال جاری کاهش قابل توجه داشته، البته در ارزیابی ها ممکن است خلاهایی وجود داشته باشد، اما به طور کلی می توان به نتایج کنونی اعتماد کرد.

آقازاده بیان کرد: این روند کاهشی به سبب بهره گیری از بنزین یورو ۴ به عنوان سوخت خودروها، گازسوز شدن نیروگاه و عوامل دیگر ایجاد شده و در این راستا باید نوسازی و گازسوز شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک، با جدیت مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین راهنمایی و رانندگی بایستی وضعیت معاینه فنی خودروها را مداوم ارزیابی کند تا از تردد خودروهای ناسالم و آلاینده هوا جلوگیری و مشکلات این خودروها رفع شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاخیر شرکت آلومینیوم سازی اراک(ایرالکو) در تعطیل کردن 76دیگ آلاینده این شرکت که مقرر بود تا پایان تیرماه انجام شود، گفت: این اقدام حتما باید تا پایان شهریورماه سال جاری از سوی شرکت ایرالکو عملیاتی شود و بابت این تاخیر از مردم شهر اراک عذرخواهی می کنیم.

آقازاده تصریح کرد: در استان مرکزی خوشبختانه سمن های زیست محیطی فعالیت های مطلوبی داشته و توان آن را دارند که به خوبی حقوق مردم را در حوزه زیست محیطی مطالبه کنند.

کد خبر 4365817

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوای اراک استاندار مرکزی بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد شیراز یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر آلوده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

همچنین هوای شهرهای اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 746491

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت
  • لزوم بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌ی در خوزستان
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌های استان خوزستان بازنگری شود