Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@18:52:37 GMT

علت‌های شایع خونریزی لثه؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۳۷۷۰

خونریزی لثه، امری طبیعی نیست. بیماری لثه نه تنها تأثیرات بدی بر سلامت دهان می‌گذارد بلکه سلامت عمومی را به نظر می‌اندازد. نادرست مسواک زدن، تنها دلیل خونریزی لثه نیست. در این مطلب به دیگر دلایل آن اشاره می‌کنیم، با ما همراه باشید... ناطقان: حتی اگر روزی دو بار دندان‌ها را مسواک بزنید و به طور مرتب هم نخ دندان بکشید بازهم این احتمال وجود دارد که گاهی با یکی دو قطره خون از لثه مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خونریزی لثه طبیعی نیست و در واقع می‌تواند زنگ هشداری از بیماری لثه باشد مانند آماس لثه یا التهاب لثه که ناشی از تجمع باکتری‌ها و پلاک روی دندان‌هاست.
بیماری لثه می‌تواند سلامت تمام بدنتان را تحت تأثیر قرار بدهد. اگر فکر می‌کنید با خشونت مسواک زدن تنها دلیل خونریزی لثه است اشتباه می‌کنید. علت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند عامل خونریزی لثه باشد.

استرس بیش از حد یا تا دیروقت بیدار ماندن می‌تواند بر توانایی بدنتان برای مبارزه با التهاب ناشی از باکتری‌ها در دهان تأثیر بگذارد.

ممکن است قسمتی از دندان‌ها را خوب مسواک نمی‌زنید
اگر قسمت هرچند کوچکی از دندان‌هایتان را مسواک نزنید یا نخ نکشید بیشتر احتمال دارد که به دلیل التهاب ناشی از تجمع باکتری‌های باقیمانده، لثه‌هایتان خونریزی کنند. وقتی مسواک می‌زنید با آرامش و تمرکز این کار را بکنید تا هر دندان و محیط آن را کاملاً تمیز کنید.

هورمون‌هایتان به هم ریخته‌اند
طی نوسانات هورمونی مثلاً در دوران بلوغ، بارداری، عادت ماهیانه و یا یائسگی باید توجه ویژه‌ای به ‌سلامت دهان و دندان‌ها داشته باشید زیرا در این زمان‌ها نسبت به پلاک و باکتری، حساس‌تر می‌شوید که می‌تواند زمینه‌ساز خونریزی لثه باشد.

استرس دارید یا خوب نمی‌خوابید
استرس بیش از حد یا تا دیروقت بیدار ماندن می‌تواند بر توانایی بدنتان برای مبارزه با التهاب ناشی از باکتری‌ها در دهان تأثیر بگذارد. داشتن رژیم غذایی سالم که حاوی پروتئین و سبزیجات و ویتامین C و ویتامین D باشد می‌تواند کمک قابل توجهی به‌ سلامت لثه‌ها بکند.

عارضه‌ دارویی
آیا می‌دانید که یک سری از داروها مانند داروهای ضدافسردگی و ضد فشارخون می‌توانند لثه‌هایتان را مستعد خونریزی کنند؟ بله درست است؛ زیرا مصرف چنین داروهایی می‌تواند خشکی دهان به بار بیاورد و در نتیجه‌ی کاهش ترشح بزاق، باکتری‌ها زمینه‌ی مساعدی برای رشد در دهانتان پیدا کنند.





منبع:سلامت نیوز برچسب ها: خونریزی ، لثه ، مسواک زدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خونریزی لثه مسواک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت