Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:41:23 GMT

ضیافت مروجان کتاب

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۳۹۵۱

ضیافت مروجان کتاب

یک: رویداد‌های ترویج کتابخوانی، آهسته و پیوسته راهش را می‌رود و اُمید داریم این نهاد‌ها با روند رو به رشدی که دارند در ادامه بدون نیاز به حمایت‌های دستگاه‌های دولتی فرهنگ و مبتنی بر مشارکت‌های مردمی کارش را پیش ببرد و بیش از پیش شاهد رونق و رشد کتابخوانی در ایران باشیم. ابراهیم حیدری دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب

ایران آنلاین /پس از برگزاری چند دوره رویدادهای ترویج کتابخوانی توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استقبال قابل توجه شهرها، روستاها، گروه‌ها و افراد، این برنامه‌ها توانسته به بخش عمده‌ای از اهداف خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این اهداف نهاد‌سازی در حوزه ترویج کتابخوانی است که خوشبختانه سال گذشته با ابلاغ وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب تشکیل و راه‌اندازی شد که ذیل این ستاد سه شبکه شهرهای دوستدار کتاب، شبکه روستاهای دوستدار کتاب و شبکه مروجان کتابخوانی تشکیل و ارکان و اعضای آنها مشخص شد و فعالیت های خود را آغاز کردند. این شبکه‌ها از این به بعد به‌عنوان بازوهای فکری و اجرایی معاونت امور فرهنگی بخش عمده‌ای از فعالیت های ترویج کتابخوانی بویژه رویدادهای ترویج کتابخوانی را انجام خواهند داد که در همین راستا امسال اجرای جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی به طور کامل به شبکه مروجان کتابخوانی واگذار شد ، اکنون فراخوان پنجمین دوره این جشنواره توسط همین شبکه و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. دیگر رویداد‌های ترویج کتابخوانی یعنی جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» و «پایتخت کتاب ایران» نیز بزودی انتشار فراخوان می دهند و دور جدید فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد. اولین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی پانزده شهر با دو هزار باشگاه کتابخوانی و بیست هزار عضو  برگزار شد. دومین دوره جام باشگاه کتابخوانی هم در 100 شهر و روستا ، پنج هزار باشگاه و با 60 هزار عضو برگزار شد. هر سال نسبت به سال قبل استقبال از این رویداد بسیار بیش‌تر بوده است و در سومین دوره هم تاکنون هفتصد شهر و روستای کشور برای حضور در این جشن ملی کتابخوانی اعلام آمادگی کردند.

دو: فعالان ترویج کتابخوانی در جشنواره «تقدیر از مروجان کتابخوانی» می‌توانند در بخش‌های جداگانه «گروه‌ها و نهادهای غیردولتی»، «نهاد‌های خصوصی و مراکز خدمات عمومی»، «واحدهای صنفی و فضاهای مجازی مروجان الکترونیکی»، «افراد شامل معلمان، دانش‌آموزان، امامان جماعت، کتابداران، مربیان مهد کودک، هنرمندان، کتابفروشان، نویسندگان و مترجمان»، «بین‌الملل؛ گروه‌ها و افراد فارسی‌زبان در خارج از کشور»، «گروه‌ها و افراد خارجی فعال مروج کتاب در ایران»، «فعالیت‌های ترویج کتابخوانی کشورهای فارسی‌زبان یا‌ دارای جمعیت‌های بزرگ فارسی‌زبان و مروجان ایرانی و غیرایرانی کتاب به زبان فارسی در داخل و خارج از کشور»، «نگاه ویژه بازنشستگان، دانشجویان و کتابداران مدارس» شرکت کنند. همچنین بخش «نشان استمرار» به افراد یا گروه‌هایی تعلق دارد که در دوره‌های گذشته برگزیده شدند. علاقه‌مندان می‌توانند گزارش‌ها و مستندات فعالیت‌های خود را در زمینه ترویج کتابخوانی به همراه فرم پیوست تکمیل و تا پایان وقت اداری (۳۰ شهریور۱۳۹۷) به دبیرخانه چهارمین جشنواره «تقدیر از مروجان کتابخوانی» ارسال کنند. فراخوان به همراه فرم شرکت در آن از وبگاه مروجان به نشانی www.moravejan.ir قابل دریافت است. دبیرخانه جشنواره «تقدیر از مروجان کتابخوانی» در تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، خیابان غفاری، کوچه کامیاب، پلاک سه قرار دارد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

سریال «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.

به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.

این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.  

«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.

«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.

مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد و …

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی