Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@21:05:25 GMT

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۴۱۵۱

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد 17 آذر 1361 راه‌اندازی و حرکت علمی خود را به صورت رسمی از مهر 1362 با 167 دانشجو در سه رشته آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تیر 1379 به دانشگاه جامع ارتقا پیدا کرد و فروردین 1380 عضو اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جهان اسلام در کوالالامپور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد مشهد دارای 12 دانشکده، یک گروه مستقل و دو مجتمع آموزشی است. 12 دانشکده شامل فنی و مهندسی، علوم انسانی، حقوق و علوم سیاسی و زبان‌های خارجی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم اسلامی، هنر و معماری، کشاورزی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، حسابداری و مدیریت و مجتمع آموزشی در این واحد دانشگاهی فعال است.

یک گروه مستقل شامل گروه تربیت بدنی و علوم ورزش و دو مجتمع آموزشی شامل مجتمع آموزشی قاسم‌آباد و مجتمع آموزشی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان در گلبهار است.

مراکز دانشگاهی تحت پوشش واحد مشهد؛ سرخس، درگز، فریمان، خواف، اسفراین، بینالود، بجستان، کوهسرخ و آموزشکده فنی سما هستند.

جمع فضای این دانشگاه 228715 متر مربع (‌بیش از 255 هکتار، عرصه)، (زمین کشاورزی 7/29 هکتار، مجتمع آموزشی گلبهار 200 هکتار)، تعداد دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی 96-95، 30400 نفر، تعداد فارغ‌التحصیلان تاکنون 101140 نفر، اعضای هیات علمی 538 نفر (تعداد مربی: 178، تعداد استادیار به بالا: 360)، تعداد کارمندان اداری 1082 نفر، تعداد رشته‌های تحصیلی در مقاطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) 11 رشته، (2049 دانشجو )، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) 104 رشته، (18395 دانشجو)، کارشناسی ارشد (ناپیوسته) 128 رشته، (8149 دانشجو)، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی پنجاه و یک (ph.D) رشته دکتری حرفه‌ای (740 دانشجو )، دکتری تخصصی (1067 دانشجو) و جمع کل رشته‌ها 294 رشته است.

2 باب بیمارستان با ظرفیت 295 تخت ( آریا و 22 بهمن ) 2 باب بیمارستان قراردادی (فارابی و 17 شهریور)، آزمایشگاه 117 باب و کارگاه 45 باب جمعا 162 باب، 13 کتابخانه با 300337 نسخه کتاب و 133573 عنوان، 3 باب خوابگاه خواهران و یک باب خوابگاه برادران، 8 بلوک خوابگاه برادران (گلبهار)، 5 باب سلف سرویس، 2 آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما با 2824 دانشجو در 12 رشته کاردانی پیوسته و 2 رشته کارشناسی ناپیوسته، 13 مرکز آموزشی دخترانه و پسرانه سما با 3022 دانش‌آموز و آموزشگاه زبان‌های خارجی با 900 زبان‌آموز زیر نظر واحد مشهد اداره می‌شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تاکنون در حوزه‌های مختلف بویژه پژوهش و فناوری دستاوردهای قابل توجهی داشته است که می‌توان کسب درجه یک ارزشیابی بیمارستانی در بیمارستان‌های آریا و 22 بهمن، 413 طرح مصوب پژوهشی درون دانشگاهی، 63 طرح اجرایی و نظارتی پژوهشی برون دانشگاهی، توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در سال‌های اخیر، رتبه برتر کشوری در جشنواره خوارزمی، رتبه اول کشوری در جشنواره پژوهشی و رتبه پنجم کشوری در جشنواره خوارزمی بخشی از این موفقیت‌ها و دستاوردها نام برد.

انتهای پیام/4062

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم

مریم خوش‌سخن‌مظفر، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعداد‌ها در حوزه بازی‌سازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسب‌وکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی به‌صورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایده‌ها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازی‌سازی داشتند، انتخاب و به دوره‌های آموزشی بوت کمپ راه یافتند.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازی‌سازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاه‌های شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزه‌های مختلف بازی‌سازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازی‌های خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.

خوش‌سخن‌مظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسب‌وکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راه‌های موفقیت کسب‌وکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش می‌کند از طریق مرکز رشد واحد‌های فناور رویداد‌های حوزه‌های تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازی‌سازی آغاز به کارکرد. بوت کمپ‌ها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایند‌های منظم هر روزه می‌تواند دانش کاربردی خود را به‌صورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد حوزه مورد نظر بشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد