Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@19:51:35 GMT

اسامی تمام دریافت کنندگان ارز دولتی منتشر شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۴۲۱۷

اسامی تمام دریافت کنندگان ارز دولتی منتشر شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ارائه پیشنهاد انتشار اسامی تمامی واردکنندگان کاغذ، گفت: خرید ۵ماهه نخست سال بیشتر از یک سال نیاز حوزه کاغذ بوده است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، اصغر مسعودی با اشاره به اختصاص ارز دولتی به واردات کاغذ و نبود نظارت در این حوزه، عنوان کرد: در مقطع کنونی که ارز آوری برای کشور با مشکل جدی مواجه است، توزیع ارز دولتی به واردکنندگان اهمیت به‌سزایی دارد که مسئولان اقتصادی کشور باید در این حوزه پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس با تأکید بر اینکه اسامی تمام دریافت کنندگان ارز دولتی باید منتشر شود، افزود: این اقدام کمک شایانی به شفاف‌سازی در حوزه کاغذ می‌کند.

وی آمار ثبت 380 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر آن فقط در 5 ماهه ابتدایی سال را بسیار بیشتر از نیاز کشور، حتی در یک سال ارزیابی و تصریح کرد: این در حالیست که بر اساس اعلام وزارت فرهنگ به طور معمول نیاز حوزه چاپ و نشر سالانه به 400 هزار تن هم نمی‌رسد؛ بنابراین مشخص می‌‎شود احتمالا منفعتی نصیب برخی افراد می‌شود که چنین برای واردات کاغذ صف کشید‌ه‌‍اند.

مسعودی یادآور شد: با وجود ثبت سفارش چنین رقمی، کشور در حال حاضر با بحران کاغذ مواجه است و این بحران تا حدی است که برخی مطبوعات و نشریات کاغذی تا حد تعطیلی پیش رفته‌اند.

عضو کمیته ارشاد، تبلیغات و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس انتشار اسامی واردکنندگان تلفن همراه و واردکنندگان خودرو را از اقدامات مثبت در جهت شفاف‌سازی بازار ارزی کشور دانست و گفت: در چنین شرایطی باید با شدت با افرادی که در این شرایط به‌دنبال سودجویی خود هستند، برخورد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطبوعات و ناشران چاپ کتب نیاز مبرم به کاغذ دارند، افزود: نباید اجازه ورود رانت به این حوزه را داد تا فعالیت‌‎های فرهنگی کشور به مشکل بخورد.

مسعودی از برگزاری نشستی در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صمت خبر و ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که دولت و دستگاه‌‎های نظارتی باید روی آن تمرکز کنند، انبار محتکران است که پر است از بسیاری از کالاهای اساسی و حتی کاغذ که این اقلام با دلاری بسیار کمتر از دلار 4200 تومانی خریداری و وارد کشور شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: امروز کشور در جنگ اقتصادی است و باید با افرادی که با سودجویی قصد دارند در این شرایط ستون پنجم دشمن باشند با شدت برخورد کرد و اجازه نداد این افراد با دسیسه‌‎های خود ارزش پول ملی کشور را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید نظام الدین موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در گفت‌وگویی از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

وی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امنا قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسماً اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می‌داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امنا در دور دوم قطعی شد.

موسوی در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی

۲- احمد نادری

۳- ابراهیم عزیزی

۴- پیمان فلسفی

۵- سمیه رفیعی

۶- ابوالفضل ظهره وند

۷- محمد سراج

۸- ابوالقاسم جراره

۹- زینب قیصری

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- صالح اسکندری

۱۲- سید مرتضی محمودی

۱۳- بیژن نوباوه وطن

۱۴- حسین صمصامی

۱۵- مجتبی رحماندوست

۱۶- مهدی شریفیان

کد خبر 750269

دیگر خبرها

  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور