Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛از برگزاری چند نمایشگاه از عکس‌ها و کارت پستال‌های زمان مشروطه به همت اعضای انجمن مجموعه‌داران ایران خبر داد و اظهار کرد:کافه‌موزه‌ای به همت پور عبدالله، مجموعه‌دار در روز ۱۵ مرداد ماه سال جاری در رشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:یکی از مواردی که انجمن مجموعه‌داران پیگیر آن بوده، این است که ما بتوانیم اشیا و آثار فرهنگی و هنری را در محل‌های کار، در منزل یا محل‌های عمومی به نمایش بگذاریم در واقع یکی از روش‌های تحقق این امر ایجاد هتل‌موزه‌ها، کافه‌موزه‌ها، گالری‌موزه‌ها و رستوران‌موزه‌ها است که تأسیس این مکان‌ها از چند سال قبل در دستور کار ما قرار گرفته است.

لطفی گفت:ما در طول سال‌های گذشته مجموعه‌داران را تشویق می‌کردیم که در مکان‌هایی که مردم به نوعی با آن‌ها سر و کار دارند آثار فرهنگی و هنری را به نمایش بگذارند. خوشبختانه ما امروز شاهد تأسیس کافه‌موزه‌ها، گالری‌موزه‌ها، هتل‌موزه‌ها و رستوران‌موزه‌ها به صورت اشتراکی و شخصی در سراسر کشور هستیم.

انتهای پیام/

برگزاری  نمایشگاه عکس‌ها و کارت پستال‌های زمان مشروطه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم از تحویل زمین برای ایجاد موزه دین و زندگی توسط مجموعه‌های فرهنگی خبر داد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون این پروژه در مرحله اخذ پروانه ساخت و تأیید نقشه است.

وی در خصوص تکمیل پروژه‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) افزود: زمانیکه بلوار پیامبر اعظم (ص) طراحی و وارد فاز اجرا شد روی کاغذ همه چیز بسیار دقیق دیده شده بود، اما متأسفانه آنجا مسائل قدیمی وجود دارد که در حال حاضر نیز ادامه پیدا کرده است. به عنوان مثال هنوز امکانات زیرساختی مانند پست برق یا آب در این بلوار وجود ندارد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ادامه داد: مکاتبات بسیاری با اداره برق یا بخش‌های دیگر انجام می‌شود اما به دلایل مختلف کار پیش نمی‌رود.

رمضانی با اشاره به لزوم تکمیل تملکات در بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم خاطرنشان کرد: این کار در دستور کار مناطق شهرداری قم است اما گاهی معضلات حقوقی یا مسائل ورثه‌ای قدری فرآیندها را زمان بر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زیرساخت‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) ارزش افزوده اراضی این بلوار را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد گفت: چشم اندازی برای بیان زمان دقیق اتمام کارهای این منطقه وجود ندارد اما شهرداری برای زمین‌های که در دست خودش است بر اساس توان اقتصادی کارها را جلو می‌برد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم افزود: از طرفی شرایط اقتصادی کشور بر وضعیت سرمایه گذاری در این بلوار اثرگذار است. قسمت عمده‌ای از این بلوار برای کاربری‌های اقامتی تعریف شده و بازگشت سرمایه این نوع کاربری به وضعیت اقتصادی کشور وابسته است.

رمضانی با اشاره به لزوم تسهیلگری هر چه بیشتر سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم گفت: این مسئله به همکاری نهادهای همکار مانند اداره کل میراث فرهنگی و شرایط ورود زائران خارجی به کشور نیز بستگی دارد.

به گفته وی، در بلوار پیامبر اعظم (ص) سه پروژه اقامتی فعال وجود دارد که شامل پروژه بنیاد تعاون ارتش، ایجاد یک هتل ۵ ستاره توسط یک شخص حقیقی و ساخت یک مجموعه اقامتی توسط سپاه است.

کد خبر 746025

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • چهاردهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد