Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بامداد یکشنبه (به وقت تهران) وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت.

این حادثه زمانی رخ داد که مادورو در حال سخنرانی بود و تلویزیون ونزوئلا هم به صورت زنده در حال پخش مراسم بود. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که ناگهان از آسمان صدای انفجار شنیده می‌شود و مادورو و همراهانش از این صدا جا می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیه‌هایی بعد هم سربازانی که در برابر جایگاه سخنرانی ایستاده‌اند، با شنیدن صدای انفجار سراسیمه فرار می‌کنند. در پی این حادثه، مادورو مجبور به ترک محل شده است.

دقایقی پس از این حادثه، خبرنگاران محلی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده و نوشته‌اند که یک پهپاد بعد از ورود به منطقه ممنوعه بر فراز جایگاه سخنرانی، هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفته و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرده است.

«خورخه رودریگز» سخنگوی دولت ونزوئلا با تایید خبر انفجار یک پهپاد بر فراز محل سخنرانی مادورو، اعلام کرد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشته، اما هدف قرار گرفته است.

به گفته رودریگز، در این حادثه دستکم هفت نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

ونزوئلا در گذشته هم تجربه تلاش برای ترور روسای‌جمهور و کودتا علیه آن‌ها را داشته است. در سال ۲۰۰۲ گروه‌های مورد حمایت آمریکا تلاش کردند «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور وقت ونزوئلا را در جریان یک کودتا برکنار کنند، اما در این کار شکست خوردند.

واشنگتن بارها مخالفت خود را با دولت کنونی ونزوئلا اعلام و ابراز امیدواری کرده است که مردم این کشور روزی «آزادی» خود را به دست آورند. واشنگتن مادورو را «دیکتاتور» توصیف و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه دولت او اعمال کرده است.

 

   

 

       

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا دقایقی پیش آغاز شد.

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است و جمهوری اسلامی در این زمینه دانش دارد و می‎‌تواند به فرآوری معادن کمک کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است، تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

این خبر درحال تکمیل است…

کد خبر 748038

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است