Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > قضایی - شرق نوشت:لعیا باقری، وکیل‌مدافع شهرام جزایری، بعد از بازداشت موکلش با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کند، بیشتر اتهامات جزایری را تکذیب و روایتی متفاوت از سفر او به شمال‌غرب کشور مطرح می‌کند؛ روایتی که حفره‌های زیادی دارد که باید پاسخ داده شوند.

 مصاحبه با وکیل شهرام جزایری را می خوانید:

‌اولین‌باری است که می‌شنویم آقای جزایری ناراحتی قلبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانید توضیح دهید که دقیقا از کی دچار این بیماری شده‌اند؟

قرار نبود وضعیت جسمانی ایشان رسانه‌ای شود وگرنه در یک سال اخیر دچار ناراحتی قلبی شده‌اند.
‌‌ هرچند در مصاحبه ای گفتید که از زمان انتقال جزایری به تهران با او صحبت نکرده‌اید، اما از «احتمال اعتصاب غذا»ی او گفته‌اید. کمی توضیح دهید که بر چه اساسی این احتمال را مطرح می‌کنید؟
شهرام وضعیت روحی و جسمی مناسبی نداشت. با شناختی که از او داریم این احتمالی است که می‌دهیم. این نظر شخصی ما بود. او بالاخره ۱۳ سال را در زندان گذرانده است و ما نگران هستیم که دست به کار خطرناکی بزند.
‌‌‌ به‌عنوان وکیل شهرام جزایری چه زمانی به او دسترسی خواهید داشت؟
به احتمال زیاد یکشنبه (امروز) به دادسرا می‌روم.
‌‌ سه مقام استان آذربایجان‌غربی، درباره بازداشت شهرام جزایری نکاتی را مطرح کردند. هرچند که جزئیات روایت‌ آنها متفاوت بود، اما اصل ماجرا که فرار شهرام جزایری از طریق ورود به بار یک کامیون بود، در تمام روایت‌ها ثابت بود، اما شما این مسئله را تکذیب کردید.
ما بحث فرار را تکذیب کردیم. ایشان قصد دیدار یکی از دوستانشان در بیرون از کشور را داشتند، اما اینجا یک سؤال پیش می‌آید؛ او که پاسپورت نداشت، چطور می‌خواست از کشور خارج شود.
هرچند برای او این نکته که چرا نمی‌توانست پاسپورت داشته باشد همیشه محل سؤال بود، اما او این‌بار می‌خواست با گذر موقت از کشور خارج شود، دوست خود را ببیند و به کشور بازگردد. به‌هرحال قصد فرار نداشت، اگر قصد فرار داشت راه‌های دیگری هم برای این‌ کار وجود داشت. ببینید برخی از مسئولان گفتند یکی از اتهامات جزایری خروج از کشور بود، اما او از کشور خارج نشده بود. قصد خروج از کشور با خروج از کشور فرق دارد. حتی اگر قصد داشته، خارج که نشده است. اینکه می‌گویند اتهام خروج از کشور است، به‌لحاظ حقوقی درست نیست. بحث دیگر جعل عنوان بود که خب باید پرسید کدام جعل عنوان. ایشان هیچ کارت ملی و کارت شناسایی‌ای همراهش نبوده، جعل سند، باید مستند به سندی باشد.
‌‌ جزایری چطور می‌خواست بدون مدارک شناسایی از کشور خارج شود؟
[...] اما الان بحث بر سر جعل است که ما می‌گوییم جعلی صورت نگرفته است.
‌ اتهاماتی را که از سوی مقامات محلی علیه موکل شما مطرح شد تکذیب کردید، اما عین این اتهامات فردای تکذیب شما از سوی معاون اول قوه قضائیه، محسنی‌اژه‌ای، هم تأیید شد.
بگذارید چیزی به شما بگویم که حضور شهرام جزایری در لب مرز کلا مسئله قابل‌توجهی بود. اصلا قرار نبود این موضوع رسانه‌ای شود... . درباره اتهام رشوه هم بگویم که باید پول نقد همراه شما باشد تا بتوانید رشوه بدهید. پیشنهاد رشوه مؤخر که نداریم! در رشوه قاعدتا باید همان لحظه پول را بدهید. کسی که می‌خواهد از کشور خارج شود که نمی‌تواند بگوید «بگذارید من بروم بعد از آن سو برای شما پول خواهم ریخت». باید پیشنهاد رشوه، به صورتی مستند و صورت‌جلسه شود؛ مثلا پولی را که در حال ردوبدل‌شدن بوده باشد ضبط کرده باشند.


‌‌گفته می‌شود جزایری پیشنهاد رشوه یک‌میلیاردی داده بود.
نمی‌توان با نقل‌قول محاکمه کرد. اگر شهرام این کار را کرده باشد، باید سندی از پیشنهاد رشوه در کار باشد. داستان فعلی غیرمنطقی است. ضابطان از بحث صورت‌جلسه و مستندات آگاه هستند. نمی‌شود با ادعا متهم کرد. حتی وقتی می‌خواهند فروشنده مواد مخدر را هم دستگیر کنند، او را در هنگام فروش می‌گیرند تا بتوانند اتهام را مستند کنند. 
‌‌ شما دلیل ممنوع‌الخروجی جزایری را ۴۵۰ میلیون بدهی مالیاتی عنوان کردید، اما مقامات قضائی از پرونده مفتوح او در مشهد هم صحبت می‌کنند. ماجرای آن پرونده چیست؟
پرونده مشهد یا همان پرونده پدیده بسته شده است، اما آقای اژه‌ای گفتند که جزایری چند پرونده داخلی دارند. ما هنوز نمی‌دانیم که این پرونده‌ها چه هستند. شهرام وقتی آزاد شد، پرونده‌های او بسته شده و رد مال هم صورت گرفته بود. منتظر هستیم ببینیم پرونده‌هایی که می‌گویند چه بوده است.
‌‌ با او بعد از دستگیری صحبت کردید؟
بله، وقتی در بازرگان بود و بعد‌تر هم که به ارومیه منتقل شد، با او صحبت کردم.

 

1717

کلید واژه‌ها : شهرام جزایری - قوه قضاییه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرام جزایری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایسنا با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های‌ سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیازها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیازهای قانونی کشور با نرخ 28 هزار و 500 و نرخ حدود 40 هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد