Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سه ماهه نخست سال ۲۴۴ نفر در حوادث ترافیکی سیستان و بلوچستان جان باختند که از این تعداد ۵۵ نفر زن و ۱۸۹ نفر مرد بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان در حالی پهناورترین استان کشور محسوب می شود که از یک سو محورهای مواصلاتی آن به علت وسعت و پراکندگی، فاصله زیادی با یکدیگر دارند و از سوی دیگر علی رغم وسعتی که دارد اما حجم بزرگراه ها در آن بسیار کم است به گونه ای که در پیچ و خم جاده های مواصلاتی آن تاکنون شاهد مرگ بسیاری از افراد و وابستگان خود بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان اگر چه خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد عاملی در وقوع تصادفات به شمار می رود اما از این حیث که این استان فاقد آزاد راه و جاده های استاندارد است هم هرازگاهی آماری به گوش می رسد که برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر نیز عاملی برای از بین رفتن جان انسان ها در جاده های این استان به شمار می رود.
با این تفاسیر از آنجایی که سیستان وبلوچستان به لحاظ داشتن بزرگراه با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و جاده های بین شهری این استان هم نسبت به جاده های دیگر استان ها از کیفیت پایین تری برخوردار است این امر سبب شده که هر سال آمار بالایی در تصادفات را شاهد باشیم.

فوت244 نفر در حوادث ترافیکی استان
بنا بر آمار اعلام شده از سوی اداره کل پزشک قانونی سیستان و بلوچستان در سه ماهه اول سال جاری، 244 نفر در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته (191 نفر)، 28 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
از مجموع تلفات حوادث ترافیکی در سه ماهه نخست امسال در این استان 55 نفر زن و 189 نفر مرد بودند.
قابل توجه اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با 184 مورد در جاده‌های برون‌ شهری و پس از آن با 44 مورد در جاده‌های ‌روستایی، 16 مورد در مسیرهای درون شهری گزارش شده است.
همچنین در سه ماهه نخست امسال، دو هزار و 125 نفر مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان وبلوچستان و مراکز تابعه مراجعه کردند که از این تعداد 508 نفر زن و یک هزار و617 نفر مرد هستند.
لازم به ذکر است مصدومین حوادث ترافیکی سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، 23 درصد افزایش یافته است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار حوادث جوی امسال گفت: از اول فروردین ماه ۱۴۰۳ تاکنون چهار نفر بر اثر اصابت رعد و برق فوت کرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بابک یکتاپرست؛ سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره حوادث جوی امسال اظهار کرد: از یکم فروردین تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری، 6 تن از هموطنان جان خود را بر اثر برخورد صاعقه از دست دادند.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون، سیل در میان سایر حوادث طبیعی، بیشترین سهم را در تعداد فوتی‌ها داشته است.

یکتاپرست تعداد فوت‌شدگان مربوط به سیل را 35 نفر اعلام و بیان کرد: در سیل‌های امسال، 41 شهروند مصدوم و همچنین 35 تن دیگر فوت شدند.

سخنگوی اورژانس کشور طوفان را یکی دیگر از عوامل طبیعی مصدومیت شهروندان عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 24 نفر از شهروندان بر اثر طوفان مصدوم شدند و خوشبختانه هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

یکتاپرست افزود: از ابتدای سال تا کنون 6 تن بر اثر ریزش کوه مصدوم شدند.

اصابت صاعقه به 23 نفر در کشور/ فوت 4 مصدوم صاعقه‌زدگی در 2 روز گذشته

وی به دیگر عوامل جوی همچون گرد‌ و غبار اشاره و تصریح کرد: یک هزار و 69 نفر از هموطنان بر اثر گرد‌ و غبار مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به مقایسه آماری مصدومان به نسبت سال گذشته پرداخت و افزود: کل مصدومان مربوط به حوادث جوی به نسبت سال گذشته در زمان مشابه، رشد 97 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین آمار فوتی‌های حوادث جوی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، رشد دو برابری داشته است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان