Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:03:22 GMT

شعر چندوجهی از شاعری نافذ برمی آید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۵۶۹۵

شعر چندوجهی از شاعری نافذ برمی آید

مجاهدی معتقد است شکوهی نگاهی نافذ داشت و به دنبال رصد کردن موضوعاتی بود که کمتر گفته و شنیده شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمدعلی مجاهدی، شاعر عصر دیروز در مراسم بزرگداشت زنده یاد غلامرضا شکوهی که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: شعر استاد شکوهی شعر فاخر و شکوهمندی است. اگر نظامی گفته کم گوی و گزیده گوی چون در کز اندک تو جهان شود پر مصداق این پند حکیمانه را می شود در آثار استاد شکوهی دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاد مجاهدی ادامه داد: آثار سترگ و ماندگاری که استاد شکوهی در شعر فاطمی، عاشورایی و رضوی دارند در شمار موفق ترین سروده هایی است که در این زمینه های موضوعی در زمان معاصر در اختیار داریم. شکوهی نگاهی نافذ داشت و به دنبال رصد کردن موضوعاتی بود که کمتر گفته و شنیده شده است و غالبا در این رصد کردن ها هم موفق بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز جای خالی استاد شکوهی را می بینیم، پر کردن این جای خالی بسیار دشوار است و نیازمند سالیان سال دارد تا عزیز نادرالوجودی همچون این بزرگوار در محافل ادبی رشد کند و در زمینه های مختلف شعری از جمله عاشقانه، آیینی و اعتراض حرفی برای گفتن داشته باشد. 

 

این شاعر ضمن تسلیت به خانواده استاد غلامرضا شکوهی افزود: فقدان این عزیز اگرچه داغی بر دل گذاشته اما خیلی اثرگذار است، امیدوارم گذشت زمان قدری از این التهاب بکاهد. نام شکوهی با شعر ایشان خواهد ماند، شعر مقوله ای است که از شخصیت شاعر جدا و مستقل است. ممکن است شاعری اثری بیافریند که این اثر چندبعدی باشد و هر کس از زاویه ای به آن نگاه کند و نظری بدهد. سرودن شعر چندوجهی از افرادی برمی آید که وجودشان همچون بلور چندوجهی باشد. 

 

استاد مجاهدی خاطرنشان کرد: قلبا بسیار از این رخداد متاثرم. در کف دیو خونخوار غیر تسلیم و رضا کو چاره ای، راهی است که همه در پیش رو داریم، کسانی که سبک بال زندگی کردند راحت هم می روند کسانی همچون شکوهی که علقه های دست و پاگیر را راحت رها می کنند راحت هم از این دنیا می روند. دوستی من با استاد شکوهی عمر چندانی ندارد اما در همان چندین جلسه که ایشان را ملاقات کردم مجذوب ادب، معلومات، سروده ها، شخصیت پرجاذبه و نقد ایشان شدم. 

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب پنجه بر پیشانی سروده های استاد غلامرضا شکوهی مشتمل بر 80 غزل با مضامین مختلف آیینی و عاشقانه رونمایی شد. 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ کنکور سراسری مذاکره با آمریکا اردبیل سوریه دولت خراسان جنوبی روزنامه استان همدان غلامرضا شکوهی محمدعلی مجاهدی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این کنگره با موضوع شعر فارسی و در بخش اصلی خلیج همیشه فارس، بخش ویژه بانوان و مادران سرافراز خلیج فارس و بخش آزاد برگزار شد.

علیرضا سیدآبادی افزود: خلق آثار بدیع و ماندگار در موضوعات ملی و عقیدتی، بزرگداشت یاد و نام خلیج همیشه فارس، بیان قدر و منزلت بانوان و مادران پاکدامن مناطق خلیج فارس و تبیین مسئله هویتی خلیج فارس برای ایران اسلامی اهداف این کنگره بود.

 وی تصریح کرد: آیین پایانی ششمین کنگر ه ملی شعر خلیج فارس با حضور جمعی از شاعران سراسر کشور و مسئولان استانی در شهرستان هندیجان، اسکله بحرکان، در خلیج فارس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • عشق تیاگو سیلوا به چلسی: یک روز به این تیم برمی‌گردم
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!