Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، لیام فاکس وزیر مشاور در امور تجاری انگلیس اعلام کرد ناسازگاری کمیسیون اروپا با انگلیس در مسئله خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت)، لندن را به خروج از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق نامه در خصوص روابط آتی خود با این اتحادیه سوق خواهد داد.
در فاصله کمتر از هشت ماه به تاریخ اجرایی شدن برگزیت، هنوز هیچ توافقی میان لندن و بروکسل حاصل نشده است و دولت ترزا می‌ در حال حاضر امکان خروج از اتحادیه اروپا را بدون انعقاد توافق نامه منتفی نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر محافظه کار انگلیس پس از قطعی شدن خروج این کشور از اتحادیه اروپا به هموطنان خود قول داد با انعقاد توافق نامه‌ای مناسب با رهبران اروپا دسترسی حداکثری شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی را به بازار واحد اروپا حفظ کند.
اما لیام فاکس که یکی از معماران اصلی برگزیت در دولت ترزا می‌ نخست وزیر محافظه کار انگلیس است، در گفتگو با نشریه ساندی تایمز گفت: احتمال این که انگلیس بدون امضای هیچ توافق نامه‌ای با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج شود بین چهل تا شصت درصد است.
این مقام انگلیسی افزود: تصور من این است که ناسازگاری کمیسیون اروپا در نهایت انگلیس را به خروج از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق نامه با بروکسل سوق خواهد داد. به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، وزیر تجارت انگلیس هشدار داده است اگر برخی سران اروپا از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تصور می‌کنند انگلیسی‌ها درباره خروج احتمالی از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه بلوف می‌زنند، کاملا در اشتباه هستند.
طبق بررسی‌های صورت گرفته در انگلیس بدبینی مردم این کشور نسبت به توافق نامه‌ای که احتمالا دولت ترزا می‌ با بروکسل در خصوص برگزیت امضا خواهد کرد، در حال افزایش است. بسیاری از مردم انگلیس خواستار آن هستند که شهروندان درباره ادامه روند برگزیت (برگزیت به همراه انعقاد توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا، برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا یا حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا) امکان اظهارنظر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگليس هشدار خروج اتحاديه اروپا انعقاد توافقنامه برگزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

روسیه گزینه خروج از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را همچنان حفظ کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد احتمال خروج این کشور از یوفا همچنان وجود دارد.

فوتبال باشگاهی و ملی روسیه پس از شروع جنگ در اوکراین با تصمیم مشترک یوفا و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تا اطلاع ثانوی تحریم شد.

پخش یورو 2024 در بلاروس بدون مجوز یوفا!

الکساندر دیوکوف گفت: ما در حال گفت‌وگو هستیم، اما در حال حاضر مذاکرات متوقف شده است. ما و یوفا مواضع خود را به یکدیگر اعلام کرده‌ایم. همه استدلال‌ها هم ارائه شده است. یوفا سال گذشته تصمیم گرفت که به تیم‌های جوانان روسیه اجازه دهد در مسابقات مقدماتی اروپا بازی کنند که در نهایت اجرایی نشد. 

رئیس فدراسیون فوتبال روسیه خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که توپ در زمین یوفاست. اگر راه‌حل فنی برای مسابقات زیر 17 سال پیدا شود، ما گامی رو به جلو در جهت بازگشت به مسابقات تحت نظارت یوفا خواهیم داشت. البته باید بگویم همچنان امکان تغییر کنفدراسیون را حفظ کرده‌ایم و احتمال خروج روسیه از یوفا وجود دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد