Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شامگاه شنبه، 13 مرداد در نشست خبری با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان اظهار کرد: ۳۴۳ اثر در حوزه‌های مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی و طنز مکتوب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و در بخش کاریکاتور هیچ اثری نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه داورانی از خارج استان زنجان کار داوری جشنواره را به عهده گرفتند، بیان کرد: اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه ساعت 17:30 برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تعداد آثار در بخش مقاله و یادداشت را به ترتیب 17 و ۴۷ اثر برشمرد و گفت: در بخش عکس خبری ۱۹ اثر، خبر ۲۷، گزارش ۸۴، مصاحبه ۴۶، تیتر ۷۹ و طراحی و صفحه آرایی ۲۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است.
وی جایزه نفر نخست جشنواره را لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: به نفر دوم لوح تقدیر و ۸ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و ۶ میلیون ریال اهدا می‌شود.
کرباسی خاطرنشان کرد: چنانچه آثار ارسال و پذیرفته شده در هر یک از بخش‌های جشنواره بین ۱۰ تا ۱۵ نفر باشد تنها نفر اول و دوم انتخاب می‌شوند و اگر بین ۵ تا ۱۰ نفر باشد فقط یک نفر به عنوان نفر برتر انتخاب می‌شود.
وی به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه به استان زنجان اشاره کرد و گفت: نشست با اصحاب فرهنگ و رسانه، دیدار با آیت‌الله حسینی زنجانی و بازدید از کتابخانه مسجد جامع، دیدار با پروفسور ثبوتی و بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بازدید از مهرانه و دیدار با استاد موسیقی عاشقی زنجان از اهم برنامه‌های وزیر به این استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری شب شعر رمضان تجلیل از برترین‌های آزمون سراسری قرآن، اعزام اصحاب فرهنگ به نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری همایش قرآن و تقدیر از موسسات برتر قرآنی از مهمترین این اقدامات به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه ۳۱۳ کانون فرهنگی مساجد در استان زنجان فعال است یادآور شد: در آیین افتتاحیه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد تفاهم نامه‌ای با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در راستای بهبود کیفیت برنامه‌های اوقات فراغت منعقد شد.
 وی ادامه داد: ۶ کنسرت در زنجان اجرا شده، ۱۳ نمایش صحنه‌ای به نمایش درآمده، ۸ نمایشگاه هنرهای تجسمی برپا شده، ۱۱ پروانه اکران فیلم صادر شده و ۵ آموزشگاه آزاد هنری مجوز دریافت کردند.
وی در مورد فعالیت‌های عمرانی تصریح کرد: پروژه سالن همایش و تمرین تئاتر که از ۱۲ سال پیش آغاز شده با برگزاری مناقصه و قرارداد 4.5 میلیاردی ازسر گرفته شده و سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و در سال ۹۷ اعتبار آن یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره مطبوعات وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری

محمدمهدی اسماعیلی در حالی به عیادت از رضا رویگری رفته که در جریان افتتاحیه جشنواره فیلم فجر به این بازیگر پیشکسوت قول داده بود به منزل او برود جویای احوالش شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که مدت‌هاست به علت بیماری در منزل دوران نقاهت خود را می‌گذراند در جریان جشنواره فیلم فجر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در محوطه بیرون تالار وحدت دید و وزیر فرهنگ با او دیدار کرد. 

اسماعیلی در این خوش و بش و احوالپرسی به رضا رویگری گفت که می‌آیم منزل شما تا جویای احوال‌تان شوم. این اتفاق با حضورِ وزیر ارشاد در منزلِ بازیگر پیشکسوت افتاد و در واقع آقای وزیر به وعده خود عمل کرد. 

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.

این بازیگر پیشکسوت سال 1393 دچار سکته مغزی شد و از آن تاریخ به بعد مراحل درمان را طی می‌کند و در این مسیر مشکلات دیگری نیز برای او به وجود آمد. 

رضا رویگری در جریان گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایام جشنواره فیلم فجر این نکته را مطرح کرد که هنوز زنده است و دوست دارد در جلوی دوربین‌های سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کند. خصوصاً همکاری با داود میرباقری که همیشه برای او اتفاقات خوبی را رقم زده است. 

اتفاقی در «مختارنامه» که نزدیک بود رضا رویگری را کور کند/ مردم همیشه به من می‌گویند دل‌مان در صحنه کشتنِ «شمر» خنک شد + فیلم

رویگری در این گفت‌وگو دوباره خواسته قلبی خودش را تکرار کرد که دوست دارد در مقابل دوربین سریال «سلمان فارسی» قرار بگیرد هرچند که به خاطر بیماری نمی‌تواند نقش‌هایی را بازی کند که پیش از این در سریال‌های تاریخی بازی کرده که نیازمند وضعیت جسمانی مطلوبی است. 

او همچنین اشاره کرد: «انرژی کار را دارم و امیدوارم زودتر بتوانم به مردم خدمت کنم. منتطرم که آقای داوود میرباقری صدایم کند تا اگر قسمت شود بروم و در سریال «سلمان فارسی» بازی کنم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی