Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@15:28:56 GMT

میلان1 بارسا0؛ پیروزی در آخرین ثانیه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۶۴۴۸

میلان1 بارسا0؛ پیروزی در آخرین ثانیه

دیروز یکشنبه، دو تیم ای‌سی میلان و بارسلونا در قالب رقابتهای اینترنشنال چمپیونز کاپ به مصاف هم رفتند تا آندره سیلوا عملاً در آخرین ثانیه‌های بازی گل پیروزی تیمش را به ثمر رسانده و نتیجه را 1-0 به نفع میلان رقم بزند.

به گزارش ورزش سه، بارسلونا در بازی دیروز تیمی ناآشنا بود. غول کاتالان بدون حضور لیونل مسی، لویس سوارز، ایوان راکیتیچ، سرجیو بوسکتس، جرارد پیکه، عثمان دمبله، جوردی آلبا، ساموئل اومتیتی و فیلیپه کوتینیو به میدان رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که بخش اعظم ستاره‌های باشگاه به دلیل حضورشان در جام جهانی از طرف کادر فنی اجازه پیدا کرده بودند تا دوران ریکاوری طولانی‌مدت‌تری را پشت سر بگذارند. آرتورو ویدال، بازیکن اخیرا جذب‌شده‌ی بارسا هم هنوز نتوانسته به ترکیب کاتالان‌ها اضافه شود.

 

در غیاب آنها، سرمربی بارسا ارنستو والوروده، در مصاف دیروز بارسا با روسونری در شهر سانتاکلارای آمریکا بازیکنان برزیلی جدید خود، آرتور و مالکوم را به میدان فرستاده بود. بارسلون در شروع بازی تیم برتر میدان بود ولی در نیمه‌ی اول نتوانست از این برتری استفاده کند تا بازی در این نیمه با نتیجه‌ی تساوی بدون گل به پایان برسد.


به نظر می‌رسید بازی دو تیم گلی در پی نخواهد داشت و تکلیف برنده به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد. ولی آندره سیلوا موافق نبود. در دقیقه‌ی 92 بازی، فرانک کسی، مهاجم پرتغالی را در فضای خالی پیدا کرد تا آندره سیلوا در مقابل مارک آندره تراشتگن قرار گرفته و با شلیک توپ به تیر نزدیک، دروازه‌ی بارسا را باز کند.


گل میلان بر خلاف جریان بازی به ثمر رسید چرا که بارسلونا در آن دقایق مشغول حمله روی دروازه‌ی میلان بود. این پیروزی شیرین مسلماً می‌تواند در آستانه‌ی شروع فصل جدید رقابتهای سری آ، انگیزه‌ی شاگردان گنارو گتوزو را افزایش دهد.


از سوی دیگر بارسا امیدوار است وقتی به زودی در سوپرجام اسپانیا در مقابل سویا قرار می‌گیرد، دست‌کم تعدادی از ستاره‌های بزرگ خود که در بازی دیروز غایب بودند را در اختیار داشته باشد. بارسا دیروز در همان دقیقه‌ی اول بازی تا یک قدمی بازکردن دروازه‌ی میلان پیش رفت. پاکو آلکاسر ضربه‌‌ای خطرناکی به سمت دروازه‌ی جیان‌لوییجی دوناروما شلیک کرد تا او با واکنشی زیبا توپ را راهی کرنر کرده و دروازه‌ی تیمش را نجات دهد.


 آلسیو روماگنولی مدافع میلان هم 10 دقیقه بعد یک فرصت خطرناک دیگر بارسا را دفع کرد. او پاسهای زیبا و دقیقی که آرتور و مالکوم بین هم رد و بدل می‌کردند را قطع کرد تا دروازه‌ی میلان را از یک خطر جدی نجات دهد.


اولین فرصت گلزنی جدی میلان توسط فابیو بورینی بدست آمد. او از مرکز محوطه‌ی جریمه به سمت دروازه‌ی بارسا شوت کرد ولی شوت او به مارلون، مدافع بارسا برخورد کرده و دفع شد. میلانی‌ها در این صحنه به خطای هند و پنالتی اعتقاد داشتند.

 

 


اما بخش اعظم فرصت‌ها توسط بارسا خلق می‌شد. در دقیقه‌ی 19 پاس زیبای رو به جلوی رافینیا به مالکوم رسید ولی او نتوانست توپ را وارد دروازه کند.


در دقیقه‌ی 30 ریکاردو رودریگز با یک تکل بلند و به موقع مانع از آن شد که نلسون سمدو از زاویه‌ی بسته، دروازه‌ی تیمش را با خطری جدی مواجه کند.


کمی مانده به پایان نیمه‌ی اول، ضربه‌ی مالکوم به تیر دروازه برخورد کرد و ضربه‌ی منیر الحدادی با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت.  در هر دو موقعیت، دوناروما به جز نظاره‌ی توپ کاری نکرد و تنها از بخت خوب او بود که دروازه‌اش باز نشد.


همانطور که انتظار می‌رفت، دو مربی در نیمه‌ی دوم تغییرات زیادی در ترکیب تیمهای خود داده بودند. در دقیقه‌ی 47 تر اشتگن که به جای جاسپر کیلسن درون دروازه‌ی بارسا ایستاده بود با یک واکنش مناسب ضربه‌ی هاکان چالهان‌اوغلو را دفع کرد تا دروازه‌ی تیمش را نجات دهد.


در دقیقه‌ی 67 نیز کار خوب چالهان‌اوغلو توپ را به آندره سیلوا رساند تا او صاحب یکی از معدود موقعیت‌های خطرناک نیمه‌ی دوم بازی شود. نیمه‌ی دوم بازی نسبت به نیمه‌ی اول بسیار کم‌رمق‌تر و کم‌هیجان‌تر بود و در این  صحنه سیلوا یکی از معدود فرصت‌های گلزنی خوب این نیمه را از دست داد.


در دقیقه‌ی 90 بازی اما ریکاردو پویگ، بازیکن تعویضی بارسا باید قفل دروازه‌ها را باز می‌کرد. سمدو توانست پویگ را در فضای خالی پیدا کرده و توپ را به او برساند ولی او توپ را با اختلاف بسیار از دروازه به بیرون فرستاد.


در عوض این میلان بود که در آخرین لحظات، پیروزی را از دستان بارسا درآورده و به خود اختصاص داد. در وقتهای تلف‌شده‌ی نیمه‌ی دوم، چالهان‌اوغلو و کسی با چند حرکت ترکیبی زیبا توپ را به آندره سیلوا رساندند و این مهاجم سابق پورتو، از فاصله‌ی نزدیک اشتباه نکرد تا دروازه‌ی بارسا در آخرین لحظات بازی باز شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورتموند 5-1 آگزبورگ: پی‌اس‌جی دوباره لرزید!

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به پنج سهمیه‌ای شدن بوندسلیگا در فصل بعد لیگ قهرمانان، دورتموند امروز به سه امتیاز نیاز داشت تا رتبه پنجم را قطعی کرده و لیگ قهرمانان را تضمین کند. زردها در همان نیمه اول بازی با آگزبورگ پیروزی را مسجل کردند.

دورتموند در نیمه اول طوفانی کار کرد و 4-1 برنده به رختکن رفت.

آتشبازی را موکوکو در دقیقه 4 شروع کرد. ستاره جوان روی اشتباه عجیب مدافع آگزبورگ در دو قدمی دروازه صاحب توپ شد و آن را گل کرد.

در دقیقه 20 دورتموند برتری خود را دو برابر کرد.

ارسال از چپ گیتنز در مقابل دروازه به زمین خورد و مالن موفق شد با ضربه سر آن را گل کند. 9 دقیقه بعد موکوکو گل سوم تیمش و دوم خود را به ثمر رساند.

مارکو رویس کرنر را به زیبایی ارسال کرد و روی اشتباه گلر حریف، موکوکو موفق شد دروازه خالی را باز کند و دورتموند 3-0 پیش بیفتد.

در دقیقه 32 وارگاس موفق شد یکی از گل‌ها را پاسخ دهد و حساب کار 3-1 شود.

در دقیقه 34 کاپیتان رویس خودش گلزنی کرد. او روی پاس مایر در مصاف تک به تک توپ را از روی سر دروازه‌بان عبور داد و بازی 4-1 در نیمه اول به اتمام رسید.

دورتموند نیمه دوم را نیز بهتر شروع کرد و تا دقیقه 66 که به گل پنجم رسید کنترل کاملی بر بازی داشت.

رویس در دقیقه 66 دومین پاس گلش در بازی را داد تا انمچا با یک بغل از روی خط محوطه جریمه پنجمین گل را بزند.

دورتموند دقایق باقیمانده را به خوبی مدیریت کرد و حتی این شانس را داشت بر تعداد گل‌هایش اضافه کند. 

برتری 5-1 بدون شک دورتموند را در بهترین شرایط روحی برای بازی برگشت برابر پی اس جی قرار داد.

دیگر خبرها

  • یوونتوس ۱-۱ رم / کار شاگردان دروسی سخت شد +فیلم
  • میلان ۳-۳ جنوا
  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • توضیحی برای وضعیت افتضاح بارسا پیدا نمی‌کنم
  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال
  • گل تماشایی ذخیره طلایی خیرونا برای قهرمانی رئال
  • شروع طوفانی بارسا-خیرونا: 5 دقیقه و دو گل!
  • دورتموند 5-1 آگزبورگ: پی‌اس‌جی دوباره لرزید!
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!