Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- ترامپ تلاش مي‌کند با استفاده از استيو بَنِن، فرستاده خود به اروپا، پوپوليسم راستگرا را در اروپا حاکم کند. آنها با حمايت از کانديداهاي پوپوليست و راستگرا، تلاش مي‌کنند اکثريت پارلمان اروپا را راستگرايان در اختيار بگيرند که مواضعي هم‌جهت با دولت آمريکا دارند.
ميدل‌ايست‌آي در مقاله‌اي به قلم ماليا بوتيا، تحليلگر و فعال دانشجويي در بريتانيا نوشت: استراتژي استيو بَنِن نابودي اتحاديه اروپا از درون است و اين کار را از طريق حمايت کانديداهاي پوپوليست و راستگرا براي ورود به پارلمان اروپا انجام مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش ضد فاشيستي بايد بپا خيزد و او را شکست دهد.
استيو بَنِن، استراتژيست ارشد دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا توجه وي را به اروپا جلب کرده است. بنن تنها در چهار ماه اخير دو بار به اين قاره سفر کرده و ارتباطش را با گروه‌هاي راست افراطي تقويت کرده است تا پايه‌هاي پروژه جديد خود را براي ساختن جنبش راستگرايي در اروپا محکم کند.
بنن در سفرهايش به اروپا در کنگره جبهه ملي فرانسه در شهر ليل Lille و در تظاهرات ملي گرايان در زوريخِ سوئيس سخنراني کرد. وي همچنين با شخصيت و گروه‌هاي راست‌گرا ازجمله آليس ويدل Alice Weidel از حزب راستگراي "آلترناتيو براي آلمان" ديدار و گفت وگو کرد.
همه اينها به بنن قدرت بيشتري داده تا ارتباطش را با گروه‌هاي راستگرا تقويت و تلاش کند تا آنها را در سطح بين‌المللي متحد کند.
يک حرکت استراتژيک
"بنياد جامعه باز" متعلق به جورج سوروس، سرمايه‌دار و فعال سياسي امريکايي کمک‌هاي لازم را براي گروه‌هاي مدني فراهم مي‌کند. بنن با الهام از "بنياد جامعه‌باز" در حال تاسيس بنيادي است که کار مشابهي انجام مي‌دهد و از احزاب پوپوليستِ راستگرا حمايت مي‌کند. اين درحالي است که وي سوروس را به لحاظ سياسي "خبيث" مي پندارد.
در واقع يکي از همفکران بنن، نايجل فاراژ Nigel Farage رهبر پيشين حزب استقلال بريتانيا (يوکيپ) است که در اوايل سال جاري ميلادي اعلام کرد سخنراني‌هاي سوروس پر از کليشه‌هاي ضد يهودي و تئوري توطئه است.
بنن در اقدامي استراتژيک، جنبشِ خود را در بروکسل، قلب اتحاديه اروپا فعال کرده است و تمرکز اصلي آن کمک به پيروزي راستگرايان در انتخابات پارلمان اروپاست. اين انتخابات قرار است در ماه مه سال 2019 برگزار شود.
استراتژي بنن نابودي اتحاديه‌اروپا با وارد کردن نمايندگان راستگرا به پارلمان اروپاست؛ نمايندگاني که خط فکري مشابه وي دارند و با برنامه‌هاي تقويت اتحاديه‌اروپا مقابله مي‌کنند.
بنن با حمايت از احزاب راستگرايي مانند جبهه مليِ فرانسه و ليگِ ايتاليا تلاش مي‌کند آنها را در انتخابات به پيروزي برساند. وي مي‌داند که اين اولين رويارويي مهم پوپوليسم و ديگر احزاب در سطح قاره اروپا خواهد بود.
بنن که قبلا مشاور ترامپ بوده از متحدان اروپايي خود پشتيباني استراتژيک خواهد کرد مثلا به آنها اطلاعات و مشاوره اطلاعاتي براي مقابله با استدلال‌هاي ليبرال‌ها ارائه مي‌کند و همچنين با حمايت‌هاي مالي خود به تنش‌ها در سطح ملي دامن مي‌زند.
بنن به دنبال ايجاد يک گروه راستگراي بسيار بزرگ است. وي براي پيشبرد اين هدف، نيمي از سال را در اروپا و نيمي ديگر را در آمريکا سپري مي‌کند.
موفقيتِ روز افزونِ پوپوليسم
بنن پيش‌تر مشاور ارشد رئيس جمهور آمريکا و استراتژيست ارشد کاخ سفيد بوده است اما از هر دو سمت برکنار شده است. هر چند ما به بنن به خاطر برکناري‌هايش و همچنين شکست کانديداهاي مورد علاقه وي در انتخابات مجلس سناي آمريکا مي‌خنديم اما ناديده گرفتن کارهايي که وي انجام مي‌دهد و بستن چشمانمان روي اتفاقاتي که رخ مي‌دهد، کار خطرناکي است.
دليل اينکه بنن با اطمينان نام خود را در بالاي کمپين‌هاي راستگرا در اروپا قرار مي‌دهد اين است که از موفقيتِ روز افزونِ احزاب پوپوليست و گروه‌هاي فاشيستي اطمينان دارد. حضور اين گروهها و احزاب در خيابان و صندوق‌هاي راي در سراسر قاره اروپا در حال افزايش است.
بنن با طرز فکري که دارد اساسا سوار بر کشتي نمي‌شود که سوراخ و در حال غرق شدن است. با اين حال، بيم آن مي‌رود که جنبش راستگرايي بنن و گروه‌هاي فاشيستي در اروپا مورد استقبال عموم قرار نگيرند و مردم با آنها بيگانه شوند. گروه‌هاي فاشيستي اغلب به عنوان اقليتي کوچک در حاشيه سياسي فرو مي‌‍روند. به عنوان مثال، در بريتانيا، او به حزب محافظه‌کارِ بوريس جانسون، وزير خارجه پيشين اين کشور چشم اميد دارد.
افراد بسياري که فعالانه عليه دولت محافظه‌کارِ بريتانيا فعاليت مي‌کنند مي‌دانند که سياست‌هاي واقعا محافظه‌کارانه با مخالفت يوکيپ و ديگر گروههاي سياسي در همين طيف سياسي قرار نمي‌گيرند به ويژه هنگامي که اين سياست‌ها در مورد نژادپرستي، اسلام‌هراسي و برنامه‌هاي ضد مهاجرتي باشند.
اما اهميت نقش مردم در جريان‌هاي سياسي نبايد ناديده گرفته شود. در واقع، نژادپرستي و فاشيسم هنگامي که از سوي نهادهاي دولتي تحميل و حمايت مي‌شوند، از اهداف خود منحرف مي‌شوند.
فاشيسمِ مورد حمايت نخبگان
اين روند در بريتانيا بسيار واضح و مشخص است. در هفته‌هاي اخير شاهد بوديم گروه‌هاي راستگراي نژادپرست و فاشيست براي آزادي تامي رابينسون Tommy Robinson رهبر راستگرايان از زندان و همچنين اعلام همبستگي با سياست‌هاي دونالد ترامپ دهها هزار نفر را به خيابان‌ها کشاندند. واکنش به اين تظاهرات بسيار محدود بود، زيرا شمار تظاهرکنندگان بسيار زياد بود.
هانا دي Hannah Dee فعال ضد فاشيستي از گروه "دفاع از حق اعتراض" اظهار داشت: "در 30 سال گذشته، آيا شاهد تظاهرات فاشيست‌ها در مرکز لندن با اين مقياس و بدون مخالفت جدي بوده‌ايم؟ هرگز، اين مسئله نگران کننده است و ما بايد اين گونه مخالفت‌ها را بسيار جدي بگيريم."
اين امکان وجود ندارد که اين گونه اعتراضات در بريتانيا بدون تأييد نخبگان انجام شود. سياست حمايت از فاشيست‌ها و راستگرايان از اوايل دهه 2000 و تحت تأثير جنگ غرب عليه تروريسم شکل گرفته است.
در اين دوره، مسلمانان- و مهاجران و رنگين‌پوستان– از سوي رسانه‌ها، سياستمدارانِ هر سه حزب اصلي بريتانيا و همچنين قوانين سرکوبگرانه هدف قرار گرفته‌اند. تداوم نژادپرستي که محصول اين فرايند است زمينه‌هاي لازم را براي ظهور سازمان‌هاي نژادپرست و احزاب سياسي فاشيستي فراهم مي‌کند. اين اقدامات نژادپرستانه اغلب به منظور انحراف افکار عمومي از مشکلات اقتصادي، اجتماعي و سياسي صورت مي‌گيرند.
اين مسئله فقط به بريتانيا محدود نمي‌شود. در بلژيک، هلند، آلمان، فرانسه، ايتاليا، يونان، اتريش، مجارستان و لهستان نيز راستگرايان رشدي سريع داشته‌اند و اکنون بنن تلاش مي‌کند آنها را متحد کند.
افشاي دروغ‌ها
در زماني که سياستمدارانِ جريان حاکم در اروپا نيز رويکرد نژادپرستانه اتخاذ مي‌کنند، سياست‌هاي ضد نژادپرستانه و ضد فاشيستي در جوامع اهميت بيشتري پيدا مي‌کنند.
اکنون که بنن بر اتحاد اين احزاب در سطح اروپا متمرکز شده است، وظيفه ما بايد اين باشد که سياست‌هاي آنها را شکست دهيم و همچنين با مبناي اجتماعي که امکان تبلور چنين سياست‌هايي را فراهم مي‌کنند، مقابله کنيم.
بايد بسيج شويم نه تنها براي مقابله با ترامپ و سياست‌هايش، بلکه براي مقابله با نژادپرستي، خشونت و تبعيضي که از دولت خود ما ناشي مي‌شود.
همچنين زمان آن رسيده که فورا يک جنبش پويا، مردمي و ضد فاشيستي را بازسازي کنيم که بتواند اتحاديه‌هاي تجاري، دانشجويان و فعالان را از سراسر جامعه گردهم آورد تا با راهپيمايي فاشيست‌ها مخالفت کنند و نشان دهند که فرهنگ ضد نژادپرستانه به صورت پويا همچنان در سراسر جامعه حاکم است.
در حاليکه راستگرايانِ ثروتمند و قدرتمند با اجراي پروژه‌هاي بين‌الملليِ چند ميليون دلاريِ خود وانمود مي‌کنند مخالف اصول اجتماعي، سياسي و اقتصادي متعارف جامعه هستند، وظيفه ما اين است که دروغ‌هاي آنها را افشا کنيم و با برگزاري تظاهرات و از طريق صندوق‌هاي راي، جايگزيني مناسب به جامعه ارائه دهيم.
مترجم: علي مولوي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تيم فوتسال دلسوختگان اهل بيت قم که گروه دوم مرحله نهايي ليگ دسته اول باشگاه هاي کشور حضور دارد، فردا در ديداري از هفته چهارم اين مرحله به مصاف تيم رعد پدافند هوایی اصفهان خواهد رفت.

این بازی از ساعت ۱۶ فردا در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز می‌شود.   نماینده فوتسال قم در دور رفت این رقابت‌ها در دو بازی خارج از خانه برابر رعدپدافند هوایی و فولاد هرمزگان شکست خورد و پاس تهران را در خارج از خانه شکست داد.   دلسوختگان در حال حاضر ۳ امتیازی است و در رده سوم جدول چهار تیمی گروه دوم لیگ دسته اول فوتسال ایستاده است و برای زنده ماندن امید به صعود، در بازی فردا محکوم به پیروزی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟