Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 8 MB

طرح ترور رئیس جمهور ونزوئلا شکست خورد.

به گزارش قدس آنلاین، تصاویر تلویزیون ونزوئلا نشان می‌دهد وقوع یک انفجار هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور، به بر هم خوردن مراسم و فرار حاضران منجر شده است.

بامداد یکشنبه (به وقت تهران) وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه زمانی رخ داد که مادورو در حال سخنرانی بود و تلویزیون ونزوئلا هم به صورت زنده در حال پخش مراسم بود. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که ناگهان از آسمان صدای انفجار شنیده می‌شود و مادورو و همراهانش از این صدا جا می‌خورند.

ثانیه‌هایی بعد هم سربازانی که در برابر جایگاه سخنرانی ایستاده‌اند، با شنیدن صدای انفجار سراسیمه فرار می‌کنند. در پی این حادثه، مادورو مجبور به ترک محل شده است.

دقایقی پس از این حادثه، خبرنگاران محلی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده و نوشته‌اند که یک پهپاد بعد از ورود به منطقه ممنوعه بر فراز جایگاه سخنرانی، هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفته و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرده است.

«خورخه رودریگز» سخنگوی دولت ونزوئلا با تایید خبر انفجار یک پهپاد بر فراز محل سخنرانی مادورو، اعلام کرد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشته، اما هدف قرار گرفته است.

به گفته رودریگز، در این حادثه دست کم هفت نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ونزوئلا در گذشته هم تجربه تلاش برای ترور روسای‌جمهور و کودتا علیه آن‌ها را داشته است. در سال ۲۰۰۲ گروه‌های مورد حمایت آمریکا تلاش کردند «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور وقت ونزوئلا را در جریان یک کودتا برکنار کنند، اما در این کار شکست خوردند.

واشنگتن بارها مخالفت خود را با دولت کنونی ونزوئلا اعلام و ابراز امیدواری کرده است که مردم این کشور روزی «آزادی» خود را به دست آورند. واشنگتن مادورو را «دیکتاتور» توصیف و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه دولت او اعمال کرده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترور ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در حاشیه مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هنوز خودم باورم نیست که ایشان به رحمت خدا رفته. صدای آقای اسکویی یک صدای خاص بود و صدای ممتاز بود. امیدوار بودیم این صدای سحرانگیز و غرور آفرین یک بار دیگر شنیده شود ولی متاسفانه این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: فکر می‌کنم اهالی ورزش هم امروز حق این مرد بزرگوار را ادا کردند. من با آقای اسکویی خاطرات زیادی داشتم و به واسطه قدمتی که در حوزه ورزش از سال 1368 که مدیرعامل یک باشگاه بودم تا امروز با ایشان مراوده داشتم. به هر جهت این اتفاق تلخ افتاد و من به همکارانم عرض تسلیت دارم. امیدوار هستم ایشان که رفتند ولی قدر عزیزانی که در کنارمان هستند را بدانیم.

مهدی تاج در پایان تاکید داشت: واقعیت این است که صدا، نگاه و دید مثبت آقای اسکویی خاص بود. انتقادات او همیشه جنبه اصلاحی داشت که خیلی مهم است و هیچوقت صدای تخریب را از ایشان نشنیدم.

دیگر خبرها

  • فرار از سقوط: یونیون دست به دامن مربی زن!
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است