Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی صبح یکشنبه در این دوره آموزشی با تشریح نقش مهم بسیج دانش آموزی در مدارس و لزوم توجه جوانان به آن بیان کرد: دانش آموزان بسیجی باید با اجرای مطلوب وظایف خود در مدرسه و ایفای نقش به عنوان یک بسیجی، الگویی مناسب در فعالیت های مذهبی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: موفقیت این طیف از دانش آموزان در عرصه های آموزشی و پرورشی می تواند مشوقی موثر برای همسالان آن ها باشد.

وی نقش دانش آموزان را در تحقق سند تحول بنیادین موثر دانست و یادآور شد: علاوه بر عوامل دست‌اندرکار نظام تعلیم و تربیت و اولیا، دانش‌آموزان نیز به عنوان سفیران آموزش و پرورش می توانند در انتقال مفاهیم این سند راهبردی نقش آفرین باشند.

کرمی با بیان اینکه دانش‌آموزان سعی در شناخت ساحت‌های شش‌گانه سند تحول و کاربرد آن در حوزه‌های تعلیم و تربیت داشته باشند تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت با شناخت این ساحت ها، مسیر آموزش و پرورش را در انتقال مفاهیم هموار می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تحقق این سند را مبتنی بر به کار بستن تحصیل، تهذیب و ورزش دانست و ادامه داد: اگر این سه واژه به درستی عملی شوند بخش مهمی از اهداف تعلیم وتربیت محقق خواهدشد و دانش آموزان بسیجی دراین حرکت مهم موثر هستند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به باورها و مسائل اعتقادی، دانش آموزان را در همه عرصه ها از جمله دفاع مقدس شاخص کرده، افزود: اگر دانش آموزان امروز با اعتقاد به باور های علمی و آموزشی خود و اندیشه ورزی و برنامه ریزی صحیح در مسائل درسی بکوشند در عصر خود شاخص می شوند.

حمید خرمدل جانشین سپاه امام صادق ( ع) استان بوشهر نیز بر نقش جوانان بسیجی در دوران انقلاب اسلامی تاکید کرد و بسیج دانش اموزی رایکی از بهترین ظرفیت ها در کنار سایر تشکل ها دانست و بر آمادگی علمی، فرهنگی، اجتماعی واقتصادی دانش آموزان برای مبارزه با توطئه های دشمنان تاکید کرد.

گفتنی است دوره آموزشی یاوران ولایت دانش آموزان دختر متوسطه دوم فرماندهان واحدهای مقاومت دانش آموزی استان بوشهر در اردوگاه الغدیر سپاه امام صادق (ع) باحضور مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان بوشهر، جانشین سپاه امام صادق استان و مسوولان بسیج دانش آموزی استان برگزار شد.

کد خبر 4365971

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد شیراز یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند کهگیلویه و بویراحمد لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است

 مهرداد جهان‌دیده در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر در سال جهش تولید با مشارکت مردم که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت روز نهم اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراها، یازدهم اردیبهشت روز ملی کار و کارگر و فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اسوه اخلاق و دیانت را تبریک بیان کرد: شهید مطهری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده بزرگ تعلیم‌وتربیت منشأ خیروبرکت بود یادش را گرامی می‌داریم.
 
 وی به اهمیت و جایگاه تعلیم‌وتربیت پرداخت و افزود: در جامعه اساسی‌ترین و دشوارترین کار تعلیم‌وتربیت است و کسی که این رسالت خطیر و سنگین را به دوش می‌کشد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: روایات و آیات قرآنی اشاره به این رسالت مهم دارد و وظیفه عزیزان حوزه تعلیم‌وتربیت را سنگین‌تر می‌کند.
 
 فرماندار ویژه ایرانشهر اظهار کرد: انتظار است آموزش‌وپرورش شهرستان در همین ابتدای سال جدید برنامه راهبردی در حوزه تعلیم‌وتربیت طراحی کند و بر اساس برنامه‌ها گام بردارد.
 
 وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها علاوه بر بخش‌نامه کشوری و استانی باید حسب شرایط و مناسب بوم منطقه برنامه‌ریزی شود.
 
 جهان‌دیده در این نشست به مواردی همچون استفاده از روش‌های نوین تدریس جهت یادگیری دانش‌آموزان، توانمندسازی دانش‌آموزان با شکل‌گیری تعاونی‌های دانش‌آموزی، پرداختن به اوقاف فراغت دانش‌آموزان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین گفتمان‌سازی در بین دانش‌آموزان، مربیان و اساتید باتوجه‌به شعار از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید کرد.
 
 در ادامه حسین بامری، رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته معلم بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در آستانه فرارسیدن هفته معلم قرار داریم مراسماتی درشان مقام شامخ معلم برگزار شود و از زحمات عزیزان حوزه تعلیم‌وتربیت تجلیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم