Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برای توسعه اشتغال آفرینی، بیکاران کشور به سمت مهارت آموزی هدایت می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، کریم یاوری روز شنبه در کارگاه آموزشی کاریابی های استان البرز کفت: توانمند سازی از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و خود اشتغالی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیکاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی درباره وضعیت بیمه بیکاری در کشور افزود: بیمه بیکاری در واقع یک بسته حمایت اجتماعی است که در آن تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگان مشمول قانون کار که بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، مستمری پرداخت می کند.   یاوری در خصوص اهمیت ارائه آموزش های مهارتی از سوی مراکز آموزش فنی وحرفه ای برای اشتغال دوباره مقرری بگیران اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش های مهارتی مورد نیاز بازار کار را ارائه دهد.   وی تصریح کرد: در بحث بیمه بیکاری موضوعاتی از قبیل اشتغال دوباره مقرری بگیران، کشف اشتغال پنهان و ارائه آموزش‌های مهارتی بسیار حایز اهمیت است.   یاوری گفت: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات را به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت انجام دهند و اصلاح ساختار کنند، کارگران آنان در طول مدت زمان تغییرات اقتصادی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.   وی تصریح کرد: چالش بنگاه های اقتصادی فقط نقدینگی نیست بلکه پاره ای از مشکلات آنهامانند بالا بودن هزینه های تولید، انباشت محصولات تولیدی و ... درون کارگاهی است که البته رکود، تحریم ها، قاچاق کالاو مطالبات سازمان ها به عنوان مشکلات برون کارگاهی برای بخش تولید مانع ایجاد کرده است.   مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه گفت: در شرایط کنونی تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید نهایت همکاری وهمراهی را با بنگاه های اقتصادی برای حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از مشکلات بیشتر برای آنان را به عمل آورند.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند